شاهین اتوماتیک چه زمانی به خط تولید سایپا می رسد؟ / پیش‌بینی قیمت تمام شده

از دست ندهید

چهار ماه پس از آغاز عرضه خودرو شاهین دنده دستی اکنون سایپا برای تولید و عرضه شاهین دنده اتوماتیک آماده می شود. سایپا از شهریور ماه تولید خودرو اتوماتیک پرچمدار سبد محصولات خود یعنی شاهین اتوماتیک را آغاز خواهد کرد.

بیت ران – سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این خبر که برنامه‌ ریزی برای تولید ۶۰ هزار دستگاه خودرو شاهین و ۲۰ هزار دستگاه خودروی آریا در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است، گفت: در راستای تامین رضایت مشتریان از شهریور ماه خودروی شاهین اتوماتیک تولید و در نیمه دوم امسال وارد بازار خواهد شد.

باتوجه به صحبت های مدیرعامل سایپا، همین امسال شاهد عرضه خودرو کراس اوور سایپا آریا هم خواهیم بود. کراس اوور آریا اولین خودرو کراس داخلی است که روی پلتفرم شاهین طراحی و تولید شده است و به نوعی مدل کراس شاهین به حساب می آید.

شاهین اکنون با پیشرانه ۱۴۹۷ سی سی ۱۱۰ اسب بخاری تولید می شود که ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو در مدل دستی ۵ سرعته است. اما هنوز اطلاعاتی در زمینه چند سرعته بودن گیربکس اتوماتیک شاهین منتشر نشده است.

خودروی شاهین اکنون به قیمت حدود ۲۷۰ میلیون تومان در کارخانه و با قرعه کشی به فروش می رسد اما قیمت بازار این خودرو هنوز به دقت قابل گزارش نیست و از ۵۰۰ میلیون و قیمت های بالاتر در مورد قیمت این خودرو در بازار سخن گفته می شود. برآورد می شود قیمت مدل اتومات شاهین در بازار نیز حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از قیمت دنده دستی آن بالاتر باشد.

البته این احتمال وجود دارد که در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک، سایپا شاهین با موتور تیوان به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

فیات F595 آبارث با پیشرانه فرمول ۴ معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

پینین فارینا Teorema با آیرودینامیک پیشرفته معرفی شد

خودرو ارزان قیمت ملی جایگزین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ می‌ شود؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط