سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

از دست ندهید

استون مارتین والهالا یک سوپر اسپرت قدرتمند و مجهز به پیشرانه هیبریدی است. این محصول کمپانی بریتانیایی با قدرت ۹۰۰ اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۵ ثانیه خواهد داشت.

بیت ران – حدود ۲ سال و نیم از رونمایی نسخه‌ی پیش‌تولید والهالا می‌ گذرد. مدل نهایی، از نظر قیمت و توانایی فنی، پایین‌تر از ابرخودرو والکری خواهد بود و البته، فراتر از سوپراسپرت‌هایی مثل ونتیج عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی

والهالا مجهز به پیشرانه‌ی توئین‌توربوشارژ ۴ لیتر V8 در عقب است. این محصول، دو موتور برقی ۲۰۰ اسب بخار روی محور جلو و عقب دارد تا مجموعا، ۹۳۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

سرعت‌گیرِی صفر تا صد کیلومتر بر ساعت والهالا، ۲٫۵ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است. مهندسان استون مارتین تلاش می‌کنند، والهالا رکورد نوربرگ رینگ که هم‌اکنون در اختیار مرسدس AMG و پورشه ۹۱۱GT2 RS است را به میزان قابل توجه ۱۳ ثانیه بهبود دهد.

خروجی اگزوز استون مارتین والهالا
خروجی اگزوز استون مارتین والهالا

شرکت سازنده مارتین ادعا می‌کند، پیشرانه‌ی نصب شده روی والهالا توسط استون مارتین ساخته شده؛ اما از مشخصات موجود می‌توان نتیجه گرفت که این نمونه هم، نسخه‌ای تغییریافته از تولیدات مرسدس AMG است که هم‌اکنون روی AMG GT وجود دارد.

استون مارتین والهالا قوی‌ترین سوپراسپرت تاریخ این کمپانی است

بسیاری از تجهیزات موجود در والهالا، برای اولین‌بار روی محصولی از آستون مارتین ارائه می‌شود. پیشرانه تا ۷۲۰۰ دوربردقیقه کارایی دارد و همراه جعبه‌دنده ۸ سرعته دوال کلاچ، قوی‌ترین سوپراسپرت تولید انبوه در تاریخ استون مارتین خواهد بود.

دیفرانسیل لغزش محدود روی محور عقب، الترونیکی است و حتی دنده عقب، با تکیه بر موتور برقی عمل می‌کند. مجموع فناوری‌های استفاده شده در والهالا، وزن خالص این سوپراسپرت را به رقم تحسین‌برانگیز ۱۵۵۰ کیلوگرم می‌رساند.

والهالا در حالت تمام برقی، کارایی چندانی ندارد و فقط ۱۵ کیلومتر حرکت می‌کند. اما توانایی رسیدن به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی استون مارتین والهالا منتشر نشده است. این محصول در کلاس سوپراسپرت‌های بالارده، رقیب فراری SF90 خواهد بود. به همین‌دلیل، می‌توان قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار دلار را برای والهالا منطقی دانست.

از سویی دیگر، بعضی منابع خبری قیمت محصول جدید استون مارتین را حدود یک میلیون تا ۱٫۳ میلیون دلار تخمین می‌زنند که با توجه به ارزش خرید رقبا، عجیب به نظر می‌رسد.

روف اسکوپ والهالا
روف اسکوپ والهالا

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش فوری نقدی وانت کارا و کاپرا ۲ از سوی شرکت بهمن موتور اعلام شد

پراید به کانال ۱۴۰ میلیون تومان رسید / دلایل افزایش قیمت بررسی شد

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط