ماجرای واریز نشدن سهمیه بنزین تاکسی‌ های اینترنتی چیست؟

از دست ندهید

سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی هنوز واریز نشده است. سامانه “سماس” که قرار بود توسط وزارت کشور به منظور استعلام سهمیه و اعتبار سوخت فعال شود، هنوز فعال نشده است. اطلاعات رانندگان همچنان به صورت دستی منتقل می‌ شود.

بیت ران – پس از شروع مجدد سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال ۱۳۹۸، قرار بر این شد که برای آژانس‌ ها و تاکسی‌ های اینترنتی نیز مانند سایر خودروها، سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

یعنی قرار بر این بود که سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی، علاوه بر سهمیه ۶۰ لیتری که همانند خودرو‌های شخصی می‌گیرند، به صورت اعتباری و بر اساس پیمایش نیز، سهمیه‌ای دریافت کنند. میزان این پیمایش باید ابتدا به تایید وزارت کشور برسد و سپس به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع داده شود.

واریز سهمیه اسفندماه در اردیبهشت!

هفتم اردیبهشت ماه امسال، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور از واریز سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ما به التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه ۷۳۳ هزار خودروی حمل و نقل عمومی با کاربری مختلف از جمله آژانس تاکسی تلفنی (زیر نظر شهرداری‌ها و صنفی)، تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های فرودگاهی و ویژه، تاکسی‌های شهر‌های بدون جایگاه CNG، تاکسی‌های برون شهری، ناوگان تحت پوشش آرامستان‌ها، راهبران آموزش و پرورش و پیک موتوری واریز شد.

او افزود: سهمیه اسفند ماه ناوگان اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است که در هفتم اردیبهشت ماه به حساب رانندگان واریز شده است.

ضامنی در رابطه با نحوه استفاده از این اعتبار بیان کرد: اعتبار فوق در تمام کارت‌های بانکی رانندگان شارژ می‌گردد و آن‌ها صرفا در زمان سوختگیری می‌توانند از هر یک از کارت‌های بانکی خود، به منظور پرداخت هزینه سوخت در جایگاه استفاده کنند.

او در ادامه گفت: رانندگان جهت اطلاع از میزان اعتبار تخصیصی می‌توانند با مراجعه به سامانه ملی اطلاعات سفر “سماس” از میزان اعتبار واریزی به کارت خود در هر ماه و همچنین تاریخچه استفاده از این اعتبار مطلع شوند.

بیشتر بخوانید:

بنزین نه گران می‌شود و نه سهمیه‌بندی جدید/ بررسی سه طرح بنزینی در مجلس




4 دیدگاه

  1. سلام‌
    سامانه‌سماس‌خیلی‌‌کلاه‌برداره‌
    چرا‌بنزین‌تاکسی‌اینترنتی‌رو‌واریز‌نمیکنن‌
    ……

  2. باسلام وخسته نباشید به تمامی مسئولان زحمت‌کش مملکتم،(ایران عزیز )اینجانب مجتبی امامیان یکی از صدهاهزار راننده شرکت حمل و نقل اسنپ می‌باشم، وافتخار می‌کنم دراین مجموعه فعالیت می‌کنم وهم وطن هایی عزیزم واشخاص دیگرراجابجا،می‌کنم ولی متاسفانه به علت تورم حال حاضر ازپس مخارج زندگی وخانواده ام برنمیام چرابه این دلیل نه بیمه هستیم ووانقدر،لوازمات خودرو گران است که بعضی وقتا ۱۰الی ۱۵روزکارنمیکنیم،والان هم مواجه شدیم باواریزنشدن،سهمیه بنزین مارانندگان شریف انترنتی اسنپ وغیره خواهشی که ازمسولان مربوط دارم این است به فکر،مانه به فکرهمه ی مردم باشیدبه نامی نام پروردگار، مامردمان شریف ایران بجز،توجه ازمسولان چیز،زیادی نمی‌خواهیم باصداقت مامیدانیم مسئولان هم تحت فشار هستند،به امید روزی که آقام امام زمان علیه السلام ظهور کند(آمین )

  3. سلام چرا سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی واریز نمیکنید الان ۶ ماهه واریز نکردید الان ۱۲ تیر ۱۴۰۲ و از بهمن پارسال بدهکار بنزین هستید دولت مردمی آیا این هست شما نمیدونید تمام این رانندگان دهک پایین هستند و این طور واریز بنزین و با این کرایه پایین و استهلاک بالا و تورم بالا ۵۰ درصد به زندگی مردم‌ دارید آسیب می‌زنید

    • درود بر شما هموطن گرامی مگر تو این مملکت کسی جوابگو هست یا از درد دل مردم خبر داره ویا اصلا قشر راننده را به رسمیت میشناسند هزار ان بار این حرفها را شنیدن ولی کو گوش شنوا

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط