خودرو صفر کیلومتر با پلاک شهرستان چه ریسک هایی برای خرید دارد؟

از دست ندهید

خودرو صفر کیلومتر با پلاک شهرستان را بهتر است نخرید! چرا که اکثر خودروهای صفر کیلومتر موجود در تهران که دارای پلاک شهرستان هستند، کیلومتر آن ها دستکاری شده است. ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار صورت می گیرد و چگونه، خودرو با کیلومتر دستکاری شده را از صفر کیلومتر تشخیص دهید.

بیت ران – مهدی درفشی: مدت ها است که افسار بازار خودروی ایران، به دست واسطه ها افتاده است. البته مثل گذشته، محل کسب و کار واسطه ها در پارکینگ های معاملات خودرویی یا نمایشگاه ها نیست. بلکه به واسطه سایت های خرید و فروش، امروزه هر کسی تبدیل به یک واسطه شده است!

کاهش ارزش پول از طرفی و تلاش برای حفظ پول و کسب سود، بیشتر مردم را تبدیل به واسطه های خرید و فروش خودرو کرده است. امروزه کمتر پارکینگی را می توان یافت که در آن، حداقل یک خودروی صفر کیلومتر احتکار نشده باشد.

در این بین، افرادی هستند که حاضر به از دست دادن ذره ای از سود خود نیستند! اما به چه قیمتی؟!

دستکاری کارکرد خودروهای صفر کیلومتر با قطع سنسورها

خودروهای تولید شده توسط خودروسازان داخلی، صرفا مخصوص تهران نیست و به شهرهای مختلف کشور، صادر می شود. اگر چه، بخشی از این خودروها، مجددا به تهران باز می گردند!

وکالت تحویل و فروش یا قطع سنسورها

خودروهای صفر کیلومتر پلاک شهرستان در سه حالت، وارد بازار معاملاتی تهران می شوند. در اولین حالت، مالک خودرو متولد تهران نیست و نتوانسته به هر دلیلی، مراحل احراز سکونت را تحویل دهد. بنابراین، پلاک محل تولد یا صدور شناسنامه برای خودرو صادر می شود.

در حالت دوم، فرد ثبت نام کننده، خودرو را در نمایندگی شهرستان ثبت نام کرده است. حواله خودرو امکان صلح نداشته و خریدار، با وکالت فروش و تحویل خودرو را از پارکینگ خودروساز در تهران، تحویل گرفته است.

و حالت سوم، قطع سنسورها است. واسطه خودروی صفر کیلومتر را از شهرستان خریداری می کند. سپس سنسورهای کیلومتر و ABS خودرو را قطع می کند و عازم تهران می شود! در این حالت، واسطه بدون استفاده از خودروبر، خودرو را به تهران منتقل می کند.

برای جلوگیری از در دام افتادن چه کار کنیم؟!

در ساده ترین حالت ممکن، بررسی لاستیک ها می تواند مفید باشد. حتی ممکن است هنگام انتقال، خودرو دچار سنگ خوردگی در برخی نقاط شود. البته، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از کارشناس های خبره کمک بگیرید. کارکرد خودروها با دستگاه های دیاگ تخصصی قابل تشخیص است. می توانید به نمایندگی ها نیز مراجعه کنید. همچنین پیگیری تاریخچه پلاک خودرو می تواند مفید باشد. عمده خودروهای صفر کیلومتر پلاک شهرستان، دارای پلاک های جدید هستند و تاریخچه ای ندارند.

از بازار خودرو چه خبر؟!

با بررسی های صورت گرفته، بازار خودرو رونق آنچنانی ندارد. مذاکرات برجامی از یک طرف، و انتخابات و نتایج آن از طرفی دیگر، همچنان اکثریت خریداران را منتظر گذاشته است. دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، وعده آزادی واردات خودرو را داده است. چیزی تا آغاز کار دولت جدید باقی نمانده است. شرکت های خارجی نیز منتظر نتایج مذاکرات وین هستند. از طرفی دیگر، معلوم نیست که دولت آینده، مذاکرات را ادامه خواهد داد یا خیر. همین احتمالات و گمانه زنی ها باعث بی رونقی بازار خودرو شده است.

البته با وجود این بی رونقی، قیمت برخی از خودروها تا حدودی افزایش یافت. سایپا کوییک دو رنگ، با چهار میلیون افزایش قیمت، امروز ۱۶۰ میلیون تومان معامله شد. وانت سایپا ۱۵۱ نیز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۱۳۹ میلیون تومان معامله شد. از محصولات ایران خودرو نیز می توان به سمند ال ایکس اشاره کرد. قیمت این خودرو هم حدود دو میلیون تومان افزایش داشت و حدود ۲۰۵ میلیون تومان معامله شد. پژو پارس دوگانه سوز نیز با سه میلیون افزایش، ۲۵۸ میلیون تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو




5 دیدگاه

  1. دمتون گرم
    من نمیدونستم میتونن سنسور هارو قطع کنن

    ولی به وضوح تعداد بیشماری پارس tu5 صفر دیدم که از مسیر اسدآباد به تهران میان و چه کارایی با ماشین نمیکنن
    یکیشون دنده ۴ اینقد به ماشین فشارآورد که درپوش فیلترروغنش از جا کنده شد و از پشت سرش دود سفید میومد اما راننده باوجود صدایی شبیه ترکیدن لاستیک اصلا هیچی نقهمید و ۵ دقیقه بعد زد کنار

    در کل یه پیشنهاد دارم
    ماشین صفر رو از خود نمایندگی بخرید نمایندگی ها خودشون سهمیه دارن
    میرید نمایندگی میگید فلان ماشینو میخام
    به قیمت روز پول برای صاحب نمایندگی میفرستید و ماشین صفر با سند دست اول حدود دو سه هفته بعد تحویل میگیرید ۱۰۰ تا هم بخاید بهتون میدن
    تازه دردسر تعویض پلاک و منت گذاشتن های صاحب ماشینم ندارید خیالتونم از صفر بودن ماشین راحته

  2. من یک ماشین صفر با پلاک شهرستان خریدم‌ . گفتند خودرو با جرثقیل خودرو بر آمدهو هزینه جرثقیل را با رویت قبض پرداخت کردم و
    بلافاصله نزد کارشناس بردم و خوشبختانه کارشناس از هر نظر ( تصادف و فابریک بودن اتصالات آنرا تایید و کارت معاینه کارشناسی صادر کرد.‌
    البته در خودروهای جدید مانند شاهین و تارا ، با از کار انداختن کیلومتر چندین وسیله برقی دیگر مانند فرمان برقی و سیستم مانیتور نیز از کار می‌افتد. در ضمن چون شهرستان مورد من نزدیک تهران بود حتی اگر این مسافت را رفته و برگشته باشد نیز برایم اهمیت نداشت ولی برای راحتی خیال اینکار را کردم.
    مدت زمان آمدن مدارک هم حدود پانزده روز کاری بود که با گرفتن کلیه مدارک ( یکجا ) و‌گرفتن نوبت تعویض پلاک بدون هیچ مشکلی پلاک خودم را جایگزین کردم.

  3. کسی که ماشین صفر میخرد، با یک نگاه به ظاهر ،اتلق و قسمت موتور به راحتی میتواند تشخیص دهد. در ضمن از کار انداختن سنسور برخی خودروهای جدید امکان پذیر نیست.‌ برای مثال با از کار افتادن سنسور کیلومتر در خودروی شاهین فرمان برقی و مانیتور و چند قطعه دیگر نیز از کار می‌افتد. در ضمن اگر هم سنسور کیلومتر از کار بیاندازند ساعت کارکرد موتور همچنان فعال است و از روی آن میشود به راحتی تشخیص داد که ماشین چند ساعت کار کرده.

  4. از کار انداختن سنسور کیلومتر کار ساده‌ای نیست چون بعد از آن دیگر ماشین بسیاری از وسایل مهم رانندگی را نیز خاموش میکند. در ضمن کیلومتر را از کار انداخت، ساعت کار کرد را چه میکند؟!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط