جایگزین وانت پراید در سال جاری چه خودرویی خواهد بود؟

از دست ندهید

جایگزین وانت پراید احتمالاً به زودی مشخص خواهد شد. اخیرا تصاویری از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شده که نشان می دهد نارنجی‌ پوش‌ های جاده مخصوص وانتی جدید را طراحی کرده‌ اند که قرار است به عنوان جایگزین وانت پراید ۱۵۱ به بازار معرفی شود.

بیت ران – اخیرا ویدئویی از بازدید رستم قاسمی از کارخانه سایپا منتشر شده که در بخش‌ هایی از آن طرح هایی از وانت جدید سایپا به چشم می خورد.

البته هنوز اطلاعاتی دقیق در مورد این محصول وجود ندارد با این حال به دلیل وعده هایی که قبل از این داده شده به نظر می‌ رسد در سال جاری شاهد ورودش به بازار باشیم.

مدیرعامل سایپا در مجمع سالانه سال گذشته این شرکت اعلام کرده بود که تولید نسخه وانت پراید تا زمان جایگزینی آن در سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

قائم مقام سایپا هم پس از آن در مصاحبه ای اطلاعات بیشتری درباره جایگزین وانت ۱۵۱ داد و گفت که این خودرو بر اساس پلتفرمی کشیده طراحی شده و فضای کابین بیشتری نسبت به پراید ۱۵۱ دارد.

جانشین سایپا ۱۵۱ ؛ شبیه پژو هوگار و فیات استرادا

اما جایگزین وانت پراید چه شکلی خواهد بود؟ تصاویر نشان می دهند که این خودرو در نمای جلو از طراحی مشابه با ساینا و کوییک بهره می برد و لچکی پشت ستون B آن نشان دهنده بزر گترشدن فضای پشت صندلی ها و کابین راح تتر نسبت به ۱۵۱ است.

جایگزین ۱۵۱ شبیه فیات استرادا، پژو هوگار و رنو ال ۹۰ پیکاپ است که نمونه هایی موفق در سطح جهانی اند.

اما زیر کاپوت وانت جدید سایپا چه در جریان است؟ در حال حاضر بقیه خودروهای روی پلتفرم ۲۰۰ X از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌ برند که می‌تواند ۸۷ اسب بخار نیرو و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

احتمالا سایپا نسخه پلاس آن را با پیشرانه توربو یا نسخه تقویت شده از پیشرانه تنفس طبیعی که گشتاور بیشتری تولید کند عرضه خواهد کرد.

برآورد قیمت وانت جدید سایپا

در حال حاضر وانت ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ در بازار حول و حوش ۱۴۰ میلیون تومان معامله می شود و نسخه پلاس آن در مدل ۹۹ برچسب قیمت ۱۴۴ میلیون تومانی دارد.

از آنجایی که قیمت وانت آریسان نیز به ۱۸۲ میلیون تومان رسیده و بعید به نظر می‌رسد که در نسل جدیدش زیر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود.

باید منتظر وانت جدید سایپا در بازه قیمتی ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان باشیم که در آن صورت هم هنوز سایپا عنوان ارزا ن‍ترین وانت بازار را برای خودش حفظ می کند.

بیشتر بخوانید:

زیان انباشته خودروسازان به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسید / سه مسیرخروج از زیان‌دهی

پرداخت مطالبات قطعه‌ سازان کوچک / مطالبات معوق از ۲۵ هزار میلیارد فراتر رفت

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

پراید به کانال ۱۴۰ میلیون تومان رسید / دلایل افزایش قیمت بررسی شد

منبع: هفت صبح




3 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط