استون مارتین Valkyrie مدل AMR Pro با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد

از دست ندهید

استون مارتین Valkyrie رونمایی شد. گرچه فعلاً برای نسخه شهری این خودرو باید صبر کنیم، اما امروز کمپانی استون مارتین نسخه AMR Pro این خودرو را که تنها برای تردد در پیست مجوز دارد، رونمایی کرد. براساس گفته های این کمپانی بریتانیایی، این نسخه خاص، دو برابر بیشتر از نمونه شهری نیروی رو به پایین تولید می کند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: استون مارتین Valkyrie نسخه AMR Pro حدود سه سال پیش در نمایشگاه اتومبیل ژنو دیده شد. از آن زمان تاکنون این خودرو و نمونه شهری آن بارها توسط عکاسان شکار شدند و هر از گاهی عکس های تست این خودروها در رسانه ها منتشر شد. حال با گذشت سه سال از معرفی این خودرو در ژنو، از یک خودرو تولید شده قرار است صحبت کنیم.

در مقایسه با آنچه در سال ۲۰۱۸ دیده بودیم، استون مارتین سامانه هایبریدی را از این خودرو حذف کرده است. آن هم تنها به یک دلیل؛ صرفه جویی در وزن.

از همین رو قدرت فراتر از ۱۱۰۰ اسب بخار که در نمونه کانسپت در نمایشگاه ژنو در مورد آن صحبت شده بود، جای خود را به یک پیشرانه تنفس طبیعی داده است. موتور ۶/۵ لیتری در نظر گرفته شده برای این خودرو یک V12 تنفس طبیعی است. این موتور می تواند تا ۱۱۰۰۰ (درست خوانده اید) دور در دقیقه دوران داشته باشد و ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

این موتور را می توان شاهکار پیشرانه های احتراق داخلی قلمداد کرد. چرا که موتور V12 فراری و لامبورگینی این روزها قدرتی فراتر از ۸۵۰ اسب بخار تولید نمی کنند.

ساختار بدنه

کمپانی استون مارتین برای صرفه جویی در وزن تنها به حذف سامانه هایبریدی اکتفا نکرده است. تمامی بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است. حتی تمامی اجزای سیستم تعلیق این خودرو نیز ساخته شده از این ماده سبک و مقاوم هستند. طراحی این خودرو منحصر به فرد کاملاً از خودروهای فرمول یک الگو برداری شده است. آدریان نیوی طراح اتومبیل های تیم ردبول ریسینگ در فرمول یک، یکی از ارکان اساسی شکل گیری این خودرو بشمار می رود.

استون مارتین Valkyrie مدل AMR Pro با بهره گیری از موتور فوق العاده و آیرودینامیک مثال زدنی، قابلیت شتاب گیری فوق العاده ای دارد. استون مارتین اعلام کرد که این خودرو در هنگام شتاب گیری، ۳G نیرو به راننده وارد می کند.

عرض این خودرو ۲۶۶ میلیمتر پهن تر از مسیر استاندارد جاده هاست. طول کلی این خودرو هم ۳۸۰ میلیمتر بیشتر شده است.

مشخصات فنی اعلام شده

استون مارتین در زمان رونمایی از این خودرو اعلام کرد که جزئیات فنی این خودرو در ماه آینده اعلام خواهد شد. این کمپانی بریتانیایی اما یک مورد مهم درباره این خودرو اعلام کرد. اینکه Valkyrie مدل AMR Pro میتواند پیست LeMans را در یک دقیقه و ۲۰ ثانیه طی کند.

یعنی انتظار می رود این خودرو به اندازه اتومبیل های کلاس LMP1 مسابقات لُمان سریع باشد.

تنها ۴۰ نمونه از این شاهکار استون مارتین قرار است به تولید برسد. تمامی نمونه های تولید شده فرمان چپ هستند و مشتریان می توانند ماه های پایانی سال جاری اتومبیل های خود را تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید:

فراری ۲۹۶GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط