ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو از پژو پارس LX سبقت گرفت

از دست ندهید

ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو از پژو پارس LX در بازار خودرو گران تر شده است. قیمت انواع خودروهای پرتقاضا و پرتیراژ داخلی در چهار ماهه ابتدای سال رو به افزایش گذاشته است. و نکته قابل توجه این که برخی خودروهایی که ظاهرا تمایل بیشتری به خرید آنها وجود دارد مثل پژو پارس LX در گرانی و افزایش قیمت، از ارزان ترین محصول ایران خودرو یعنی سمند ال ایکس جا مانده اند.

بیت ران – رصد بازار خودرو نشان می دهد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در چهارماه اخیر روند افزایشی طی کرده است. تقاضا برای این خودروها را فروش های فوق العاده دو شرکت ایران خودرو و سایپا به خوبی قابل تحلیل است و برای مثال در فروش های فوق العاده تقاضا برای پژو پارس معمولا چند برابر سمند ال ایکس است.

نکته جالب این که در بازار خودرو، سمند رشد قیمت بیشتری از پژو پارس داشته به صورتی که سمند طی ۴ ماه اخیر بیش از ۱۲ درصد گران شده و پژو پارس سال حدود ۹ درصد گران شده است.

گرانی ۱۵ میلیونی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

این روزها در روزهای پایانی تیرماه پژو ۲۰۶ تیپ۲ با قیمتی حول حوش ۲۱۷ میلیون تومان در بازار حضور دارد. متقاضیان این محصول ابتدای سال‌جاری می‌توانستند آن را با پرداخت ۲۰۳ میلیون تومان در اختیار بگیرند بنابراین قیمت این محصول طی مدت زمانی که از سال‌جاری سپری شده رشدی حول و حوش ۷ درصدی را به خود دیده است.

تیپ۵ این خودرو نیز که از ابتدای امسال تولیدش در خطوط تولید ایران‌خودرو متوقف شده نیز در بازه زمانی یاد شده همپای تیپ۲ این خودرو رشد قیمت را تجربه کرده است. پژو ۲۰۶ تیپ۵ در فروردین ماه با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت اما در چهارمین ماه از سال‌جاری برای خرید این خودرو باید حدود ۲۷۲ میلیون تومان نقدینگی داشت.

سمند LX به ۲۱۳ میلیون تومان رسید!

مدل صندوق‌دار ۲۰۶ نیز رشدی حول حوش ۵/ ۵ درصدی را از فروردین تا تیر در کارنامه خود ثبت کرده است. سمند LX به عنوان ارزان‌ترین محصول حاضر در گروه سمند از ابتدای سال تا اکنون رشدی حدود ۱۲ درصدی را به خود دیده است. سمند LX در فروردین ماه از سوی فروشندگان با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان به بازار عرضه شد اما این خودرو در تیرماه با یک رشد ۲۳ میلیون تومانی قیمتش به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

پارس LX هم مانند سمند قیمتش در بازه زمانی مورد محاسبه ۲۳ میلیون گران شد. این میزان رشد قیمت باعث شده تا قیمت پژو پارس LX در بازار ۹ درصد رشد کند. دنای معمولی اما بیشترین رشد را به خود دیده است. این محصول پرطرفدار ایران‌خودرو در اولین ماه از سال‌جاری با قیمت ۲۵۵ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت اما در اولین ماه از فصل تابستان با یک رشد حول و حوش ۵/ ۱۳ درصدی با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. تیبا صندوق‌دار و تیبا دو نیز در تیرماه به نسبت فروردین ماه ۱۴۰۰ به ترتیب رشد ۵/ ۵ درصدی و ۲/ ۵ درصدی را به خود دیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهمن فیدلیتی وارد مرحله دوم فروش می شود / جزئیات زمان فروش

شاهین اتوماتیک چه زمانی به خط تولید سایپا می رسد؟ / پیش‌بینی قیمت تمام شده




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط