گیربکس ۶ سرعته ایران خودرو رسماً معرفی شد / ویژگی ها و مزایا

از دست ندهید

گیربکس ۶ سرعته ایران خودرو امروز رسماً معرفی شد. این خودروساز امروز طی اطلاعیه به نمایندگی های مجاز خود، اقدام به معرفی این جعبه دنده نمود.

بیت ران – محمد فتح‌الهی: گیربکس ۶ سرعته دستی ایران خودرو بر روی محصولاتی چون رانا پلاس، پژو ۲۰۷، دنا پلاس دستی و… نصب خواهد شد. این جعبه دنده براساس اطلاعیه منتشر شده ایران خودرو، وظیفه پایین نگهداشتن دور موتور را برعهده دارد.

ایران خودرو همچنین عنوان کرد گیربکس ۶ سرعته جدید موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش فشار روی موتور در دورهای بالا خواهد شد.

خودرو در هر دنده اقدام به شتاب گیری مجدد می کند. هرچه بازده دنده ها طولانی تر باشد، شتاب گیری تا رسیدن به سرعت های بالا، بیشتر طول می کشد. اما در خودروهایی با موتورهای سبک و کم حجم مانند محصولات ایران خودرو، این شتاب گیری با تعداد دنده بیشتر افزایش خواهد یافت.

راننده از دنده یک تا ششم به شتاب گیری ادامه خواهد داد و خودرو در مسیرهای شهری هم پویا تر خواهد بود. اینها مواردی است که ایران خودرو در متن اطلاعیه خود به آن اشاره کرد.

مکانیزم گیربکس و کارایی آن

توضیحات ایران خودرو درباره گیربکس شش سرعته دستی
توضیحات ایران خودرو درباره گیربکس شش سرعته دستی

گیربکس ۶ سرعته ایران خودرو از مکانیزم تعویض دنده کابلی و بیاژآمونت (میزان صدا) استفاده می کند. این مکانیزم با هدف کاهش نویزهای انتقالی به درون کابین و کاهش لرزش دسته دنده کارایی دارد و احتمال خارج شدن دنده در آن پایین است.

از جمله تغییراتی که در اجزای داخلی این گیربکس انجام شده می توان به تغییرات در شفت های ورودی و خروجی اشاره کرد. پوسته گیربکس کاملاً تغییر کرده و مجموعه تعویض و انتخاب دنده جدید هستند.

بجای ماهک های برنجی، ماهک های آلومینیومی و فولادی در این گیربکس دیده می شوند. دسته دنده هم دچار تغییرات شده تا دنده عقب کنار دنده یک به راحتی درگیر شود.

مسیرهای روغن رسانی گیربکس جدید ایران خودرو و سینکرونایزرها (سامانه هماهنگ کننده) هم به کلی تغییر یافته اند. ایران خودرو اعلام کرده است که مصرف سوخت خودروهایی که با این گیربکس در بازار حضور خواهند داشت در سرعت ۱۲۰ به مقدار قابل توجهی پایین خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل با قیمت قطعی اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط