سهام کارخانه و تیم فرمول یک مک‌لارن از آن سرمایه‌دارن عربستانی و بحرینی شد

از دست ندهید

عربستان سعودی و بحرین با سرمایه‌ گذاری در مک‌لارن به سهامداران این خودروساز و تیم فرمول یک انگلیسی پیوستند.

بیت ران – رقم سرمایه عربستان در شرکت ۴۰۰ میلیون پوند (۵۵۰ میلیون دلار) و سرمایه بحرین ۱۵۰ میلیون پوند (حدود ۲۰۶ میلیون دلار) اعلام شده است.

مک‌لارن در دو سال گذشته یک میلیارد پوند (بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) سرمایه جذب کرده است. بیشتر این پول در ساخت فن‌ آوری لازم برای ماشین‌ های الکتریکی هزینه خواهد شد.

مک‌لارن اولین مدل هیبرید – الکتریکی خود به نام آرتورا (Artura) را چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که ۳۱۸ میلیون پوند (۴۳۹ میلیون دلار) ضرر کرده که بسیار بیشتر از ضرر ۴۰ میلیون دلاری سال قبل‌ تر بود.

مک‌لارن برخلاف رقیبانش از حمایت یک خودروساز بزرگتر برخوردار نیست و ناچار است منابع مالی فعالیت‌ هایش را به تنهایی تهیه کند. لامبورگینی و بنتلی بخشی از گروه فولکس‌ واگن هستند. رولزرویس عضو گروه ب‌ام‌و است و مرسدس بنز سهمی از آستون مارتین را در اختیار دارد و لوتوس هم توسط کارخانه چینی جیلی حمایت می‌ شود.

مک‌لارن در حال حاضر برای تامین بخشی از فن‌ آوری قوای محرکه الکتریکی با ب‌ام‌و همکاری می‌ کند، اما برای همکاری با شرکت‌ های دیگر هم اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت‌ انواع خودرو در بازار / جزئیات قیمت خودرو های داخلی

اصول صحیح تعویض دنده خودرو؛ چگونه دنده کشی کنیم؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط