سمند جدید با نام «خزر» به معلولان جنگ قره باغ هدیه می‌ شود

از دست ندهید

در کشور جمهوری آذربایجان خودروی سمند جدید به نام «خزر» و به عنوان خودرو تولید مشترک ایران و باکو به فروش می رسد. رئیس جمهور این کشور هم تعدادی از این خودروها را به معلولان جنگ قره باغ اهدا کرده است.

بیت ران – در تصاویر منتشر شده «الهام علی‌ اف» رییس جمهوری آذربایجان در دیدار با جمعی از اعضای خانواده قربانیان و معلولین جنگ «قره باغ»، پشت فرمان خودروی سواری «خزر» که همان سمند جدید است و مدعی هستند تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است، نشست.

این خبر روز گذشته در بیت ران منتشر شد. حال گفته می‌شود این خودرو ها که از سوی علی اف مورد بررسی قرار گرفته بودند قرار است به معلولان جنگ قره‌باغ اهدا شود.

کارخانه مشترک خودروسازی «ایران خودرو» و «آذرماش» جمهوری آذربایجان در شهرک صنعتی «نفتچالای» این کشور در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو، در سال ۲۰۱۶ میلادی راه اندازی شده است.

کارخانه مشترک خودروسازی خزر از بزرگ‌ ترین واحد های تولیدی این شهرک صنعتی است. ظرفیت تولید آن ۱۰ هزار خودرو ی سواری شامل مدل‌ های مختلف در سال از جمله سمند است و شرکت ایران‌ خودرو در این واحد تولیدی ۲۵ درصد سهم دارد.

این کارخانه در جریان سفر ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی حسن روحانی رئیس‌ جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد. جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی، با میانجی‌ گری روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش‌ بس به توافق دست یافتند.

بیشتر بخوانید:

شاهین اتوماتیک چه زمانی به خط تولید سایپا می رسد؟ / پیش‌بینی قیمت تمام شده

فیات F595 آبارث با پیشرانه فرمول ۴ معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

پینین فارینا Teorema با آیرودینامیک پیشرفته معرفی شد

قیمت روغن موتور خودرو های سواری و سنگین ۱۰ درصد گران شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط