خودروهای برقی در اسپانیا رکوردهای فروش را شکستند / سرمایه‌گذاری برای تولید EVها

از دست ندهید

خودروهای برقی در اسپانیا این روزها بیش از هر دوره دیگری پر فروش هستند. از همین رو، دولت اسپانیا در راستای تدابیر زیست‌محیطی و با هدف طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۳ میلادی، ۴ میلیارد و ۲۹۵ میلیون یورو به صنعت خودروی این کشور بودجه تزریق خواهد کرد. به گزارش روزنامه ال‌پائیس، این سرمایه‌گذاری در قالب «پروژه استراتژیک بهبودی و تحول اقتصادی» (PERTE) با تمرکز بر مساله وسایل نقلیه برقی و با مشارکت و همکاری وزارت صنعت و سایر بخش‌های مرتبط انجام خواهد شد.

بیت ران – این طرح دیروز سه‌شنبه در شورای وزیران به تصویب رسید. دولت اسپانیا که با تحول در ساختار کابینه و انتصاب وزرای جدید در تلاش است تا روند بازیابی اقتصادی این کشور را تسریع کند.

با اجرایی کردن طرح تقویت تولید خودروهای برقی تا سه سال آینده در تلاش است تا با سود حاصل از این سرمایه‌گذاری، سهم خودروسازی در اسپانیا را در سال ۲۰۳۰ به ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی برساند.

به نوشته ال پائیس، براساس برآوردهای انجام شده، تقویت تولید خودروهای برقی علاوه بر ایجاد بین ۶۸ هزار تا ۱۴۱ هزار فرصت شغلی، بین ۱۰ تا ۱۷ میلیارد یورو در تولید ناخالص داخلی اسپانیا تاثیرگذار خواهد بود.

افزایش فروش خودروهای برقی در اسپانیا

براساس آمار ارائه شده فروش وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و گازی در اسپانیا در ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد- تیر) در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰، شاهد افزایش ۸/ ۱۲۶ درصدی بوده است.

به این ترتیب در این بازه زمانی ۳۵ هزار و ۴۱۳ خودرو فروش رفته است. همچنین بازار خودروهای ۱۰۰ درصد الکتریکی با افزایش فروش ۸/ ۲۲۶ درصدی، بالاترین رشد فروش را در ماه ژوئن تجربه کرده است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط‌زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

اتحادیه اروپا که در ایجاد سیاست‌ها با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای همواره پیشگام بوده است، سال ۲۰۴۰ میلادی را به عنوان تاریخ ممنوعیت فروش خودروهای با موتور احتراقی تعیین کرده است.

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰میلادی انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برساند. این به معنی کنار گذاشتن زغال سنگ، نفت و گاز، تغییر سریع در سامانه‌های تولید انرژی (اصطلاحا انرژی سبز)، تولید وسایل نقلیه بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای و بازسازی میلیون‌ها خانه است.

اقداماتی که مستلزم صرف هزینه و سرمایه‌گذاری میلیاردها یورویی است. براساس برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ میلیون خودرو برقی در اروپا تردد خواهد کرد. اما تا سال ۲۰۵۰ تقریبا همه خودروها اعم‌ از وانت، اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین برقی و بدون انتشار گازهای آلاینده خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

پژو پارس به موتور جدید XU7P مجهز شد / این موتور چگونه است؟

اوپل آسترا ۲۰۲۱ با پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی شد / تصاویر و مشخصات فنی

آئودی RS7 Power Division با ۱۰۵۰ اسب بخار معرفی شد

احراز هویت محل سکونت، چالش جدید برندگان طرح‌های فروش فوق العاده

منبع: ایرنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط