آئودی الکتریکی می شود / جزئیات برنامه توقف تولید مدل های بنزینی و دیزلی

از دست ندهید

آئودی الکتریکی خواهد شد. این خودروساز آلمانی اعلام کرده که تولید ماشین‌های بنزینی و دیزل را در سال ۲۰۳۳ متوقف می‌کند و پس از آن همه محصولاتش الکتریکی خواهد بود. مارکوس دوزمان، مدیر آئودی برنامه تازه کارخانه را در همایشی درباره محیط زیست در برلین اعلام کرد. او همچنین گفت که آئودی تا سال ۲۰۲۵ بیست مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

بیت ران – طبق برنامه اعلام شده، آخرین نسل از محصولات بنزینی و دیزل آئودی تا سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه می‌شود. این خودرو ها تا سال ۲۰۳۳ فروخته خواهد شد. آئودی اعلام کرده که پس از آن تنها برخی مدل‌های بنزینی و دیزل در کارخانه‌ شرکایش در چین تولید خواهد شد. رسانه‌ ها گمانه‌زنی کرده‌ اند که آخرین مدل بنزینی آئودی، شاسی‌ بلند بزرگ Q8 خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد.

همزمان فولکس‌ واگن اعلام کرده که از سال ۲۰۳۵ تنها ماشین‌ های الکتریکی در بازار اروپا عرضه خواهد کرد. کلاوس زلمر، مدیر فولکس‌ واگن به یک مجله آلمانی گفته که عرضه ماشین‌ های بنزینی و دیزل در بازارهای آمریکا و چین هم بعدا متوقف خواهد شد.

آقای زلمر در گفتگو با ماهنامه مرکور گفته که در آمریکای جنوبی و آفریقا به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و نبودن انگیزه سیاسی برای استفاده از ماشین‌های الکتریکی، فروش ماشین‌های بنزینی و دیزل برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.

بنتلی، عضو دیگر گروه فولکس‌واگن هم ماه گذشته اعلام کرد که از سال ۲۰۳۰ به بعد تنها ماشین‌های الکتریکی خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:

فراری ۲۹۶GTB با موتور شش سیلندر معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ چه ویژگی هایی دارد؟ / مشخصات فنی و تصاویر

کمپانی آلفارومئو یکصد و یازدهمین سالگرد تأسیس خود را جشن می گیرد

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط