اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل چه ویژگی هایی دارد؟ + مشخصات فنی

از دست ندهید

اتوبوس آتروس محصول شرکت ایران خودرو دیزل است. با توجه به ویژگی های آتروس، امکان استفاده از آن در ناوگان حمل و نقل درون شهری وجود دارد.

بیت ران – مهدی درفشی: اتوبوس آتروس محصول ایران خودرو دیزل بوده و یک اتوبوس درون شهری است. اولین نمونه از اتوبوس آتروس، مهرماه سال گذشته به شرکت واحد اتوبوس رانی تحویل داده شد. آتروس به پیشرانه شش سیلندر خطی OM457LA با حداکثر قدرت ۳۰۰ اسب بخار در دو هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر در هزار و ۱۰۰ دور در دقیقه مجهز است. این پیشرانه به توربوشارژر و اینترکولر نیز مجهز است. البته این موتور در کشنده H4 – ۱۹۴۳ نیز استفاده شده است و توانایی تولید ۴۳۰ اسب بخار و ۲۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

گیربکس اتوماتیک ZF

گیربکس اتوبوس آتروس از نوع ZF ECOLIFE 1400B یا ۱۷۰۰B است. این گیربکس اتوماتیک هفت دنده (شش دنده جلو و یک دنده عقب) است. با توجه به وجود ترافیک در کلان شهرها، استفاده از گیربکس اتوماتیک در اتوبوس های درون شهری، می تواند راحتی بسیاری برای رانندگان داشته باشد.

تجهیزات اتوبوس آتروس

این اتوبوس به تجهیزاتی نظیر تاخوگراف، صندلی راننده قابل تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه، شیشه های جانبی سکوریت چسبی یک تکه با پنجره بازشو تک جداره، تابلو دیجیتال اعلام مسیر، پشتی معلولین، موقعیت ویلچر، دوربین رنگی دید از غقب و درب میانی مسافر، بخاری از نوع شوفاژی، پرده آفتابگیر جلو و جانبی راننده، سیستم تغییر ارتفاع، رمپ برای ورود و خروج معلولین و جانبازان در ورودی درب وسط، سیستم صوتی دارای سی دی پلیر، صفحه نمایشگر ۵.۷ لینچی، فیلتر جدا کننده آب از سوخت، فن رادیاتور الکترو مگنتیک، تایر زاپاس با رینگ فولادی، جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی مجهز است.

بیشتر بخوانید:

افزایش بومی سازی با افزایش تولید محصولات ایران خودرو دیزل

چند دستگاه خودرو تجاری قرار است در سال ۱۴۰۰ به تولید برسد؟

 




23 دیدگاه

  1. با این بومی سازی شدیم بنجل ساز و مجبور به استفاده از کالای بی کیفیت و با تکنولوژی چندین دهه پیش خدا ازتون نگذره

  2. هرکی این اتوبوس را ساخته واقعا لعنت بهش که این همه لوازم را حیف ومیل کرده اتاق ظا هرش خوبه ولی الکی سبل کردن همش با پیچ خودکار من افتاد تو دست انداز شیشه جلو شکست اخه این چه اشغالی درست کردین

    • من خودم راننده اش هستم و بسیار زیاد مانند تراکتور می ماند اول گند زده با این تکنولوژی ۲ این ماشین ها کولر خوبی ندارد ۳ در ها سر و صدا میکنند ۴ فرمون بسیار بزرگ ۵ ضاهر بسیار زشت ۶ اگزوز هایش سوراخ و کوتاه اگزوز پنج سانتی متر هست هنوز هم عیب دارد باعث تا سف واقعا

    • سلام
      من چون با اتوبوس زیاد تردد دارم از معایبش در مقایسه با اسکانیا کاسپین اینه که کولرش قدرت کافی نداره . تعلیقش نسبت به اون خشک تره (قشنگ تودست انداز که میره کمر آدم درد میگیره) موتورش صداش بیشتره مخصوصا وقتی ثابت یه جا می‌ایسته.در مقایسه با بنز ۰۴۵۷ ظاهرش جدید تره وبهتره.

  3. ظاهر اتوبوس مخصوصا در قسمت پشتی نامتناسب و زشت طراحی شده. اون همه حجم دهی و خط و خطوط که توان تولید با کیفیتش هم وجود نداره، نیازی نبود واقعا. جالبه جای دو تا خروجی اگزوز هم داره! شهرداری‌ها می‌دونن دو تا اگزوز ببندن و ارتفاع هم بزنن!!!

  4. به نظرم تمام تلاششون رو کردن که اشغال ترین جنس ممکن رو تولید کنن و واقعا موفق بودن .
    واقعا من به عنوان یه شهروند خیلی باید احمق باشم که این لگن رو خریداری کنم .
    با دید کارشناسی به یک نمونه صفر کیلومتر نگاه کنید تمام داخل اتاق رو هواست یعنی هنوز هیچی نشده تمام پنل ها با دست تکون بدید جیر جیر میکنه و طبق همیشه تمام لوازم داخل اتاق انگار از کیسه زباله بازیافتی ساخته شده و به شدت خشک و شکننده .
    فقط امیدوارم موتور و گیرباکسشو دیگه دست نزنن واقعا ایران خودرو از رعیس تا کارمند و کارگرش بی استعداد هستن و به هیچ عنوان به فکر مصرف کننده نیستن .

  5. با سلام این اتوبوس از لحاظ کیفی دارای پایین ترین کیفیت است کاش کمی سلیقه و ابتکار لحاظ میشد .

  6. ۸سال خط تولیداتوبوس خوابیده بودوکارگران هم در خطوط دیگر ایران خودروکارمیکردن.همان۴۵۷راتولیدمیکردن بهتربود.

  7. وقتی توی ایستگاه وامیسته کل صندلی های اتوبوس میره رو حالت ویبره .موتور شم اینقدر سر صدا داره

  8. سلام کاشکی بجای اشاره نقطه ای به کل موضوع نوع مشکلات هم اشاره شود تا نسبت به نحوه رفع و برخورد با مشکل بیشتر قضاوت می شد چون بهرحال هر محصولی مشکلات خودش را دارد مهم نحوه رسیدگی و پیگیری خدمات به مشتری است و تفکیک ایرادات و کوتاهی رفع آن است

  9. من خودم راننده اتروس هستم ریتارد اتومات گیربکسش خوب عمل میکنه ولی از ریتاد که اومد بیرون ترمز لنت ها اصلا درست عمل نمیکنه مواظب باشید گیربکس هم مشکل خیلی دنده میده و ماشین دنده مرده هست با ۶۰ کیلومتر سرعت تا دنده ۶ میره دنده هم درست کم نمیکنه و اکثر موقع ها ماشین دنده مرده هست

  10. واقعآگندزدن بااین اتوبوس زدن روزدوم چرخ عقب سمت شاگردروغن داد گارانتی هم که جواب نمیدن یه ماه بعدچرخ سمت راننده روغن داد.کیلومترازکارافتاده تاخوگراف که بیشتربه آشغال گراف شبیه اتاق که واویلا برگشتیم به ۲۲۰سال قبل خودروسازی اروپااگه به اروپاییهابرنخوره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط