نسل جدید مزراتی گرن توریسمو کاملاً الکتریکی خواهد بود؟

از دست ندهید

مزراتی گرن توریسمو جدید در راه است. این خودرو تا سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و احتمالاً نخستین خودرو کاملاً الکتریکی این برند ایتالیایی خواهد بود. عکس های جاسوسی قبلی نسل جدید مزراتی گرون توریسمو را در زیر پوسته آلفارومئو جولیا نشان می داد. اما حالا به نظر می رسد می توان پیش بینی هایی از چگونگی طراحی بدنه این خودرو داشت.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: کمپانی مزراتی رسماً عکس های نسخه پروتوتایپ نسل جدید مزراتی گرن توریسمو را منتشر کرد. گرچه این خودرو از لحاظ ظاهری همچنان یادآور مدل قبلی است. اما گفته می شود که نسل جدید این خودرو کاملاً الکتریکی خواهد بود.

این خبر احتمالاً برای طرفداران مزراتی و موتور های V8 ایتالیایی چندان هم خوشایند نخواهد بود. خودروهای مزراتی را هر روز در خیابان ها نمی بینیم. اما زمانی که صدای عبور آنها شنیده می شود، کاملاً مشخص است که خودرویی که عبور کرد، مزراتی بود. ایتالیایی های اسپرت صداهای منحصر به فردی دارند و این یک حقیقت است.

خودروهای الکتریکی آینده مزراتی خواهند بود

دهه پیش روی ما، دهه الکتریکی شدن بسیاری از برندهای خودرویی خواهد بود. مزراتی هم از این قاعده مستثنی نیست و این خودروساز ایتالیایی هم دیر یا زود به جمع تولید کنندگان خودروهای برقی می پیوندد. هنوز جزئیاتی از مشخصات فنی نسل جدید مزراتی گرن توریسمو منتشر نشده است. اما می دانیم که این برند اکنون در گروه Stellantis جایگاهی متزلزل دارد.

نسل جدید مزراتی گرن توریسمو هم مانند بسیاری از خودروهای جدید صد درصد الکتریکی خواهد بود.
نسل جدید مزراتی گرن توریسمو هم مانند بسیاری از خودروهای جدید صد درصد الکتریکی خواهد بود.

پیش تر که مزراتی MC20 از سوی این کمپانی معرفی شده بود، با اقبال مناسبی رو به رو نشد. اما توانست مجدداً توجه همگان به سمت برند مزراتی جلب کند. در حال حاضر مدل شاسی بلند Levante در حقیقت به حیات این برند کمک می کند. اما مسلماً نسل جدید مدل گرن توریسمو است که آینده این شرکت ایتالیایی را رقم می زند.

مشخصات فنی احتمالی

مزراتی گرن توریسمو جدید احتمالاً مجهز به پیشرانه جدیدی خواهد بود. موتوری ۳ لیتری با دو توربوشارژ که این خودروساز ایتالیایی از آن قبلاً در نمونه MC20 استفاده کرده بود. این موتور V6 قادر است ۶۲۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور هم خروجی نهایی آن است. مدل MC20 با بهره گیری از این موتور می تواند ۲.۹ ثانیه پس از حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

موتور الکتریکی نسل جدید مزراتی گرون توریسمو در شهر تورین ایتالیا ساخته می شود.
موتور الکتریکی نسل جدید مزراتی گرون توریسمو در شهر تورین ایتالیا ساخته می شود.

این احتمال نیز وجود دارد که مجهز به فن آوری هایبرید هم باشد. اما احتمال قوی تر معرفی نسخه کاملاً الکتریکی است. گفته می شود موتور الکتریکی مزراتی Folgore نام خواهد داشت که به ایتالیایی به معنای روشنایی است. این موتور در شهر مودنا مهندسی شده و در تورین ساخته خواهد شد.

منبع: Motor illustrated

بیشتر بخوانید:

مازراتی MC20 ؛ انقلاب در خودروساز ایتالیایی

مازراتی MC20 ؛ سوپر اسپرت موتور وسط مازراتی در راه است

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط