موتور الکتریکی بدون آهنربای Mahle با بازدهی ۹۵ درصدی معرفی شد

از دست ندهید

تاخت و تاز قیمت در بازار خودرو ؛ وزارت صمت چه می کند؟

فعالان بازار خودرو می گویند که برخلاف ادعای مسئولین قیمت ها در این بازار همچنان صعودی بوده و نبود...

احتکار خودرو در کارخانه ؛ ایران خودرو و سایپا تفهیم اتهام شدند

سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه ایران خودرو و سایپا تفهیم اتهام شده اند، احتکار خودرو در کارخانه...

شرکت قطعه‌ سازی آلمانی Mahle از موتور الکتریکی بدون آهنربا با بازده ۹۵ درصد رونمایی کرد که نیاز به تعمیر و نگه‌داری ندارد و می‌ تواند با هزینه‌ای بسیار پایین به مشتریان عرضه شود.

موتور الکتریکی Mahle

بیت ران – تقریباً پنج سال پیش، هوندا اعلام کرد که اولین کاربرد عملی در جهان را از آهنربای نئودیمیم تغییر‌ شکل داده‌ شده که حاوی فلزات کمیاب نیست، توسعه داده است. در آن زمان، این آهنربا پیشرفت مهمی برای صنعت به حساب می‌ آمد؛ زیرا عملاً بدان معنی بود که هوندا می‌ تواند موتور های الکتریکی بدون فلزات کمیاب سنگین مانند دیسپروزیم یا تربیوم تولید کند. به گزارش موتوروان، حالا شرکت ماله (Mahle) همه چیز را به سطح جدیدی رسانده است.

قطعه‌ساز معروف آلمانی به‌ تازگی اولین موتور الکتریکی بدون آهنربا را معرفی کرده است. این پیشرانه در مراحل نهایی توسعه قرار دارد. مهمترین ویژگی آن این است که به عناصر کمیاب زمین احتیاج ندارد. مسئولان Mahle می‌ گویند این فناوری پیشرفته نه‌تنها «سازگار با محیط زیست است» بلکه «از نظر هزینه‌‌ها و امنیت منابع» نیز مزایای زیادی به همراه دارد.

مایکل فریک، مدیرعامل Mahle در این زمینه اظهار داشت: با موتور الکتریکی جدید، ما مسئولیت خود را به‌عنوان شرکتی با عملکرد پایدار انجام می‌ دهیم. کار کردن با آهنربا و بنابراین استفاده از عناصر کمیاب خاکی نه‌تنها از منظر ژئوپلیتیک بلکه همچنین با توجه به استفاده مسئولانه از طبیعت و منابع، پتانسیل زیادی ارائه می‌ دهد.

سازگار با محیط زیست و کارآمد

جدای از سازگار بودن با محیط زیست، موتور الکتریکی جدید Mahle بسیار کارآمد است. مسئولان این شرکت می‌ گویند موتور فاقد آهنربا تقریباً در تمام رژیم‌های عملیاتی بهره‌وری تقریبی حدود ۹۵ درصد ارائه می‌دهد که این سطح از بازدهی قبلاً فقط در خودروهای مسابقه‌ای فرمول E به دست آمده بود.

Mahle به لطف انتقال قدرت بدون تماس جریان الکتریکی بین قسمت‌های چرخان و ثابت داخل موتور، «نوید دوام بالایی» می‌ دهد. اساساً این یعنی موتور الکتریکی بدون تعمیر و نگه‌داری است و برای طیف وسیعی از برنامه‌‌ها مناسب خواهد بود.

مارتین برگر، معاون شرکت Mahle در این زمینه اضافه می‌ کند: موتور الکتریکی بدون آهنربای ما قطعاً می‌تواند به‌عنوان پیشرفت بسیار مهمی شناخته شود؛ زیرا چند مزیت فراهم می‌کند که هنوز در محصولی از این نوع ترکیب نشده‌اند و وجود ندارند. در نتیجه ما می‌ توانیم محصولی با بازده فوق‌العاده و با هزینه‌ای نسبتاً کم به مشتریان خود ارائه بدهیم.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز از نسل جدید توربوشارژر الکتریکی رونمایی کرد

لندرور دیفندر با پیشرانه الکتریکی تسلا چه ویژگی هایی دارد؟

منبع: زومیت

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

Ami ارزان‌ترین خودرو برقی ترکیه، در یک هفته ۱۹۸ میلیون گران شد

Ami از سوی سیتروئن به تازگی در کشور ترکیه رونمایی و قیمت فروش آن تعیین شد. این خودرو برقی...

توافق تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از توافق با مقامات روسی برای تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران خبر داد. بیت ران - علیرضا...

سقوط اف ۱۴ / تام کت در اصفهان

صبح ۲۸ خرداد یک فروند جنگنده اف ۱۴ / تام کت در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد و سقوط کرد. بیت...

زمزمه‌ی فروش پارس خودرو ؛ ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین...

این روزها بیش از هر زمان دیگری زمزمه‌ی فروش پارس خودرو به گوش می‌رسد. براساس اخبار رسیده آیا ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین خودروساز ایران...

خودروهای برقی در ترکیه و هزینه شارژ آنها طبق...

خودروهای برقی در ترکیه در حال تثبیت جایگاه خود در بین خریداران هستند. تنها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰۷۳ خودرو برقی...

پست‌های مرتبط