یکی از مشتریان سایپا در اواخر فروردین سال جاری، یک دستگاه شاهین تحویل گرفته و تاکنون حدود هشت هزار کیلومتر مسافت را با خودروی خود پیموده است. مهدی کریمی درباره مشکلات و دردسرهای شاهین که در کمتر از دو ماه به وجود آمده، به بیت ران گفت.
بیت ران – مهدی درفشی: شاهین جدیدترین محصول سایپا است که پس از کش و قوس های فراوان، روند تحویل آن به مشتریان از اواخر سال ۹۹ آغاز شد. آن طور که مدیرعامل سایپا می گوید، شاهین توانایی رقابت با خودروهایی نظیر کیا سراتو و رنو تندر۹۰ را دارد. اما مهدی کریمی، خریدار شاهین جور دیگری به این قضیه نگاه می کند. او سایپا شاهین را در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال جاری تحویل گرفته و تاکنون، حدود هشت هزار کیلومتر مسافت را با خودروی خود پیموده است. در کمتر از دو ماه، خودروی او دچار مشکلات بسیاری شده است.
فیلم تست در یوتیوب
خاموش شدن در آزادراه با سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت!
از جمله خطرناک ترین مشکلی که تاکنون برای این خریدار به وجود آمده، خاموش شدن ناگهانی در آزادراه تهران-قم است. مهدی کریمی در این باره به بیت ران گفت: «نیمه شب به همراه خانواده، در آزادراه تهران – قم در حال رانندگی به سمت قم بودم. سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت داشتم که ناگهان، شاهین خاموش شد. پس از خاموش شدن، بسیاری از تجهیزات خودرو از جمله چراغ ها از کار افتاد و به زحمت، توانستم که شاهین را به کنار آزادراه برسانم.»
او در ادامه گفت: «پس از توقف، با امداد سایپا تماس گرفتم. البته امداد خودرو نیز نتوانست مشکل را برطرف کند. بنابراین خودرو به قم منتقل شد. پس از مدتی یک تیم از سایپا به نمایندگی قم آمدند و مشکل را یافتند. دسته سیم علت خاموش شدن ناگهانی در آزادراه بود. در نهایت، تیم سایپا دسته سیم را لحیم کردند و مشکل برطرف شد. پس از مدتی که به تهران سفر کردم، سایپا دسته سیم را تعویض کرد.»
«در مورد این مشکل، خودروساز مربوطه تاکنون حتی یک بار، تماسی برای عذرخواهی در مورد اتفاق پیش آمده، با بنده نگرفت. بلکه بنده را متهم به دروغ گویی و از من شکایت کرد.»
کیفیت نامطلوب رنگ و اجزای سپر
مهدی کریمی در مورد کیفیت رنگ شاهین به بیت ران گفت: کیفیت رنگ سایپا شاهین چندان مطلوب نیست. همچنین مقاومت خوبی ندارد. چرا که برخی از نقاط کاپوت بخاطر سنگ خوردگی، دچار رنگ پریدگی های متعدد شد. اگر کیفیت رنگ بهتر بود و پوشش مناسبی داشت، رنگ پریدگی ها به وجود نمی آمد. دیفیوزر نیز حالت استاندارد خود را از دست داده و دفرمه شده است.
فاصله ناهماهنگ درب صندوق با سپر عقب و دفرمگی استراکچر صندلی
وی در این باره به بیت ران گفت: «فاصله درب صندوق عقب اندکی با سپر عقب، ناهماهنگ است. این ناهماهنگی باعث برخورد درب صندوق با سپر شده و به آن آسیب زده است. صندلی راننده نیز حالت استاندارد خود را از دست داده و استراکچر آن، از پهلوهای صندلی بیرون زده است. این بیرون زدگی به کمر راننده آسیب می رساند.»
روغن ریزی از جعبه دنده و ریپ زدن
مهدی کریمی افزود: «مدتی است که جعبه دنده دچار روغن ریزی شده است. البته تاکنون علت این روغن ریزی پیدا نشده است. از دیگر مشکلات شاهین، می توان به ریپ زدن در دنده سه اشاره کرد. خودرو در این دنده به طور ناگهانی دچار افت توان شده و هنگام سبقت گرفتن، راننده با کمبود توان مواجه می شود. البته طبق گفته نمایندگی سایپا، این مشکل، نرم افزاری است و در بروزرسانی بعدی، برطرف خواهد شد. مصرف سوخت شاهین نیز نسبتا زیاد است. این خودرو در جاده، در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر مصرف می کند. در شهر نیز میانگین مصرف سوخت حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.»
شاهین یک خودروی به روز با مشکلات زیاد!
مهدی کریمی در پاسخ به این سوال که شاهین چگونه خودرویی است، گفت: «شاهین یک خودروی به روز با مشکلات متعدد است! اغراق است که بگوییم که از لحاظ ظاهری، شاهین توانایی رقابت با خودروهای کره ای و ژاپنی را دارد. اما بدون شک می توان آن را رقیبی برای خودروهای چینی موجود در بازار دانست. البته از لحاظ فنی، باید بیشتر روی پیشرانه آن کار شود. از دیگر مشکلات این خودرو، می توان به مشکلات مونتاژی مثل بد بسته شدن برخی از درب ها اشاره کرد. اگر سایپا این مشکلات را برطرف کند، شاهین یک خودروی معقول خواهد بود.»
بیشتر بخوانید:
مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو
مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور جدید خودرو پژو پارس را بشناسید
پژو پارس به موتور جدید XU7P مجهز شد / این موتور چگونه است؟
تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین
روغن گیربکس اتوماتیک و دستی + معرفی روغن مناسب خودروهای داخلی و وارداتی
کم شدن روغن موتور نشانه چیست؛ چرا موتور ماشین روغن کم میکند؟
روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟
هر آنچه درباره انواع روغن موتور باید بدانید
از آتش سوزی و فراخوانهای شاهین تا خودرو جدید ایرانی
خودرو کوچک ایرانخودرو
نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین
مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟
موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد
خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول
سهند سایپا
مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن
گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟
نادر فقیهزاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟
مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن
گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟
ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟
سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا
پلت فرم شاهین چگونه است؟
سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود
نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ
از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران
قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز
بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ
قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن
کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها
بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰
آشنایی با ولوو FH و مدلهای آن + کامیون های ولوو در ایران
سلام…کاری با صاحب این ماشین ندارم که کمپینگ اعتراض برای این خودرو زد و به همه گفت تحویل نگیرید و خودش تحویل گرفت دوما اون فیلمی که از خاموش شدن ماشین توی آزادراه تهران قم ایشون گذاشته بود تمام رسانه های خودرویی که این فیلم رو منتشر کردن بعد اعلام کردن این فیلم ظاهراً ساختگی هستش…سوم در مورد مشکلات شاهین این ماشین مثل دنا و خودرو های دیگه در تولید سری های اول مشکلاتی داره که با فراخوان های سایپا تا الان بسیار حل شده سری های تولیدی اردیبهشت این مشکلات رو ندارن…علت این همه تخریب این خودرو از سوی دیگران جای سواله…یک سر به تعمیرگاه ها بزنید میبینید که کیفیت تولید محصولات ایرانی بسیار پایین اومده حتی از لحاظ ساخت اتاق پژو ۲۰۶ که تو نمایندگی ها برید متوجه میشید
دقیقا درست میگه این دوستمون، من این اقاى کریمى میشناسم سایبا پولشو نداده داره این کارارو میکنه لطفا این رو حذف کنید
شاهین ما وقتی آمپر بنزین زده بود یه خونه خالی یکدفعه زد باک بنزین خالی و همه علائم بنزین روشن شد بل استرس ود رحالی که میدونستم بنزین دارم به پمپ بنزین رسیدم و باک بنزین پر کردم و و فهمیدم تقریبا نصف باک پره
مشکل کجا بود نفهمیدم اما علائم درست شد ولی میدونم یه روز کار دستم میده خدا بخیر کنه
سلام
چندماهرمیشه گرفتم
ماشینرخوبیه توسربالایی ها وشتاب ها عالی
فقط من با دنده درگیرش مشکل دارم وتوسربالایی برای دنده درگیر حتما باید دستی روداشته باشی بعد دنده درگیرکنه وفکرکنم با تنظیم اونم درست بشه .
با ماشین توکوه های لرستان هم رفتم ، جنگلهای شمال روهم رفتم مشکلی نداشتم ، مصرف بنزینش توترافیک وشهر کمی زیاده
غلط کردی
امروز ۵ مرداد رفتیم سایپا اردبیل،شاهین تحویل بگیریم.فقط بدنه ماشین ۵ تا ایراد داره.فرورفتگی .خط و خش . هنوز تحویل نگرفتیم…
اتفاقا ماشین منم دیروز تو اتوبان خانوش شد….
دارم از حرص میمیرم
اون موقع ک شوق شاهین داشتی باید ب کفتر بودن الانشم فک میکردی
باسلام،
من خودم شاهین دارم
وقتی که چند بار بی دلیل خاموش شود و با خانواده تورا دچار مشکل سازد امنیت روانی را از دست خواهید داد. ایرادات ماشین بسیار زیاد است بدتر از آن مشکلات نمایندگی هاست فقط بگویم ماشینم با یدک کش به نمایندگی برده شد بعد از ۵ روز توانستند پذیرش کنند و سپس تازه به ایرادات خود ماشین برسند
بهترین کار اینه بفروشتش چون واقعا با ۳۴۰ تومن آدم نمیره ماشین با موتور تیبا بخره مقصر خود خریداران هستن
منم موافقم یه دوستی دارم که خیلی بهش گفتم شاهین نخر و خیلی مکانیک ها هم گفتن نخر ولی خرید والان خیلی پشیمانه مشکل سرصدا داخل خودرو مشکل خاموش شدن ناگهانی چراغ ها البته تو ایران همینه هر ماشینی بخری مشکلات داره کوییک پراید پژو
روی فارسی ات کار کن، هنوز خوب کامنت نمینویسی
شاهین یک کلاه برداری بزرگه
ماشین شاهین با این همه مشکلات فنی که دار هر روزم قیمتشو میبرم بالا یک سال پولت هم خوابیده
من کیلومتر شاهینم تازه از 10000 گذشته و چند تا مسافرت جاده ای رفتم نفسش در سربالایی و سرازیری یکیه و عالی سرعت میگیره تنها ایرادی که داره فقط در دور بالا که توربو شارژ میاد تو مدار صدا توی کابین زیاد میشود مشکلات جزئی کوچک دیگر داشتم که حل شده مثل درب داشبورد کوچک. نشتی روغن ترمز. برنگشتن دسته راهنما بعد چرخش. ولی در مجموع راضی ام و قبلا سمند ال ایکس داشتم
برادر من شاهین سفارش داد و نصف پولشو ریخت، دقیقا فرداش براش مشکلی پیش اومد و به اون پول نیاز داشت. رفت نمایندگی و خریدشو لغو کرد.
الان حدود چهار ماهه از پول خبری نیست، هرچی زنگ میزنیم به سایپا میگن باید صبر کنین! هیچ سودی هم بهش تعلق نمیگیره…
دوستان پیشنهادی دارین که چه کنم؟ برادرم افتاده تو قرض و من هم تمکن مالی خوبی ندارم بهش کمک کنم، آیا میشه این جریان پس گرفتن پولش رو تسریع کرد؟ شکایتمون رو پیش کی ببریم؟
ماشین خوبیه حرف مفت نزنید
بی ادب
بذار ی سال زیرپات باشه اگ نیومدی فوش بدی تازه خریدی فک کردی خیلی خوبه یااصلانداری و ظاهرشو از دور دیدی
سلام من آذر 1400 تحویل گرفتم 10 هزار تا هم باهاش رفتم مسافرت طولانی هم رفتم خداروشکر کاملا ازش اراضی ام اصلا نمی فهمم میگن موتور ایراد داره یعنی چی ؟ اتفاقا موتورش حرف نداره تو سربالایی به جرات می گم تو ایرانی ها رقیب نداره و شتاب گیریش تو سبقت گرفتن هم عالیه . امکانات رفاهی خوبی داره و مهم تر از همه بدنه محکم و ایمنی بالایی که داره ولی یه مقداری ایردات جزیی مثل تعویض رله ها و فیوزها داشت که با فراخوان رفع شد . در کل تو این رنج قیمت بهترین گزینه است.
من شاهین دارم بیشتر یک سال هست اصلا هیچ ماشین تولید داخل قابل مقایسه با شاهین نیست.درسته نمایندگی ها ضعیف عمل میکنند و اگه ایرادات جزئی دارد بلاخره ماشین ایرانی هست. نباید ماشین ۴۰۰ تومانی را با ماشین میلیاردی مقایسه کرد. ندیده قضاوت نکنید اگه یک ماشین خوب با قیمت خوب میخواهید سوار شوید پیشنهاد میدهم فقط شاهین بخرید.
نظرت بگیرم
والا ما دنا پلاس سری اول اول رو تحویل گرفتیم و بهترین خودروی داخلی بود که تحویل گرفته بودیم (توی هشت تا خودرو)، اتفاقا سری اول بهتر هست و به مرور خراب میشه.
سلام عزیزان بنده دیروز این ماشینو تحویل گرفتم و گول ظاهرشون خوردم وقتی نشستم پشت ماشین خیلی خورد تو ذوقم که مثلا ماشین خشک خریدیم ۳۴۰میلیون اما صدرحمت به همون شتاب و قدرت پراید
منم شاهین دارم که متاسفانه دوبار در جاده در حالت سرعت خاموش شد. مشکل از سیم کشی زیر فرمان میباشد که دسته سیم بی کیفتی استفاده کردن و زمانی ماشین گرم میکند سیم ها از محل اتصال شل میشه و ماشین خاموش میشه..
سلام داداش میشه دقیق بگی کدوم دسته سیم؟؟؟ به نمایندگی بگم که الکی دنبالش نگردن منم یه هفتست تحویل گرفتم همین بد بختی رو دارم.
سلام، بنده کسی هستم که از سایپا بابت همین شخص آقای مهدی کریمی شکایت کردم، چرا که ایشان اولین و پر تعداد ترین گروه حواله داران شاهین به دست ایشان ایجاد شد و ایشان به نماینده از ۲۰۰۰ نفر سرپرست تجمعات حضوری را داشتند، این ماشین حتی به اسم خود ایشان نیست، به اسم شخص دیگری است در قم که ایشان چون بنگاه دار ماشین هستند تهیه کردند به تاریخ ۲۳ اسفند تکمیل وجه کردند و ۲۵ فروردین تحویل گرفتند… فقط همین یک مورد که امین حواله دارها به نوبت و ردیف دیگر حواله دار ها برود و از پست و جایگاهی که از حواله دارها کسب کرده به جهت تحویل سریع خودرو خود سود ببرد کافی است که حتی سخن درست ایشان را نیز حمل بر سو نیت و دروغ و فرافکنی قلمداد کرد… در ضمن بنده تکمیل وجه ۳۰ دی هستم به همین رنگ مشکی و تا الان حتی خودرو فاکتور نشده. و شما تیم وزین بیت ران خواهشمندم در تهیه گزارش سوگیرانه و با قصد قبلی نسبت به انجام و تهیه آن اقدام نفرمایید ، چرا که شأن بیت ران به بی طرفی و حرفه ای بودن آن است و حتی در نزد ما بالاتر از دو خودرو ساز می باشین، اگر میخواهید شاهین را درست نقد کنید بیطرفانه خودتان یا از طریف فرد موجه این عمل صورت گیرد. سپاس
سلام دوست عزیز
خب سایت بی سمت و سو و بیطرفانه کار کرده دیگه
مقاله و توضیحات اون آقا رو گذاشته پاسخ و متن شما رو هم گذاشته دوستان متن ایشون رو میخونن پاسخ شما رو هم میخونن
بعد از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر نشتی روغن جعبه دنده داره چراغهای مه شکن هر دو همزمان سوختن ۵ دقیقه کولر ازش گرفتم فنش سوخت
من بعد از ۴ماه که از خرید شاهین گذشت کولر ماشین خودبخودخاموش وبعداز یکی دو دقیقه خودبخود روشن میشه نمی دونم مشکلش چی هست اگه امکان داره راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام ممکن است از رله کولر زیر فرمان قرار داره چون همین بلا سر خودم اومده انشاالله حل میشه.
نمایندگی فراخوان زده برید برای تعویض
آقا علیرضا کدام فراخوان؟؟ سایپا نتونسته موتور M16 برلیانس را برای این خودرو(در نمونه های اولیه که رهام نام داشت این موتور روش بود) تهیه کنه اومده من درآوروی یه توربو گذاشته رو یه موتور ۸ سوپاپ تاره قدرتش شده ۱۱۰ اسب بخار انداره یه موتور معمولی و مشکل اصلی داغ کردن بیش از حد موتوره که راه حلی نداره جز تعویض موتور
موتور تیوان که سال آینده میخوان بذارن الان باید بذارن
اینکه سایپا نتونستهBM16برلیانس رو تامین کنه به خاطر تحریم بوده الانم که موتور های جدید خود سایپا توراهه.
بعدشم8سوپاپ بودنش هیچ ایرادی نداره اون که باعث مشکل نیست.مثلا موتور24سوپاپ چه گلی به سر ما زده؟؟؟
خیلی کمپانی ها هنوز از موتور8سوپاپ استفاده میکنن.
دوست عزیز روی ۸ سوپاپ توربو نمیبندند توضیحش واضحه فکر کنی خودت میفهمی
سوپاپ قرار نیست گلی به سر شما بزنه راندمان موتور رو بهتر میکنه احتراق بهتر انجام میشه دوده کاملتر خارج میشه موتور بهتر کار میکنه با راندمان بالاتر وگرنه گلی به سر شما نمیزنه
با عرض معذرت،من خودم،سایپا هستم،وقتی سیستم توربو روی یک موتور،نصب میشه.بیستر قطعات داخل موتور ،ازجمله،کورس پیستون،،سیلندر،میل لنگ،سوپاپها،وخیلی از قطعات،تغییر،میکنه. به این سادگی که مردم میگن نیست
جواب به سامیار ::: وقتی میگن بدون اطلاع حرف و نظر ندید دقیقا همینه که جنابعالی دادی…. وقتی یک موتور رو میخان توربو یا سوپرشارژ کنن قبلش 16 سوپاپ میکنن (برای 4 سیلندر) تا اول موتور بتونه تنفس کنه بعد توربو روش نصب میکنن. هیچچچچچ جای دنیا روی 8 سوپاپ توربوشاژ نصب نمیکنن
تک تک حرفات عین موتور جدید سایپا خنده داره ://
پس چطور استاندارد یورو پنج داره؟؟
میخوام اینو بپرسم چندین مهندس که این موتور رو طراحی کردند و حتی مهندسین مشاور که شرکتهای دانش بنیان در خارج از کارخانه دارند و مشاوره میدند به مهندسین طراح کارخانجات آیا اونها از شما کم سوادتر بودند یا شما خیلی نابغه ای که تنهایی میای نظر میدی یعنی کارخانه ای به اون عریضی و طویلی به اندازه شما نمیدونسته
موافقم
جواب به آرش ::: وقتی میگن بدون اطلاع حرف و نظر ندید دقیقا همینه که جنابعالی دادی…. وقتی یک موتور رو میخان توربو یا سوپرشارژ کنن قبلش 16 سوپاپ میکنن (برای 4 سیلندر) تا اول موتور بتونه تنفس کنه بعد توربو روش نصب میکنن. هیچچچچچ جای دنیا روی 8 سوپاپ توربوشاژ نصب نمیکنن
تک تک حرفات عین موتور جدید سایپا خنده داره ://
ctrl ,c “ctrl ,v
موتور ۸ سوپاپ در تمام دنیا در حال حاضر منسوخ شده دوست عزیز
توربو گذاشتن به لحاظ فنی برای هر موتوری لز لحاظ فیزیکی یکسری شرایطی داره که حداقل موتور تیبا که حتی همون موتورهم تغییر یافته موتور پراید با طراحی در حدود ۴۰ سال پیش هست مناسب نیست
ای کاش سایپا که می خواست یک موتور چینی بذاره از مابقی موتورهای چینی که همون ۱۵۰۰ توربو رو الان دارن تو همه ماشینهای جدید چینی میذارن استفاده می کرد
ولی متاسفانه مملکت ما دچار تصمیمات مزخرف مدیران بی لیاقت هستش
به نظرم سایپا بایداز اول یک پیشرانه خوب برای شاهین تدارک می دید و بدون عجله شاهین را به بازار می فرستاد! الان با این نواقص ممکنه در نزد مردم ذهنیت بدی نسبت به این خودرو شکل بگیره که تا سالها سایپا نتونه این ذهنیت رو عوض کنه
وقتی مطالب در فضای مجازی به راحتی قابل پخش میشه همه میتونن با ادعای کارشناس بودن بدون سند و مدرک و کارشناسی نشده اظهار نظر کنن.شما که اظهارات این فرد رو اینجا قرار میدهید با توجه به ادعای حرفه ای بودن اظهارات چند ده برابر مخالف این اقا را هم درج فرمائید.واینگونه اظهار نظرها را بسپارید دست کارشناس کاربلد و بیطرف.شما ماشین مرسدس هم دست یه عده بدی اندازه پیکان برات مشکل میشمارن .به قول دوستمون در کمپینی که به راه انداختن همه رو تشویق به انصراف میکردن.ولی خودشون ماشینو گرفتن حالا در مورد نوبتشون اطلاع ندارم.
وقتی موتور پراید توربو نصب بشه البته اون سوپاپهای هوا قدرت مکش رو دارن وگرنه اختلال ایجاد میکنه در سیستم ربطی هم به 8 سوپاپ یا 16سوپاپ نداره فقط این توربو باعث داغتر شدن بیشتر موتور میشه که خداروشکر موتور پراید تحمل میکنه
حالا موتور محصولات ایران خودرو سوگلی16سوپاپ tu5وxu7 به قدری داغ میکنن تند تند واشر میسوزونن جرات نمیکنن توربو روی این موتورها نصب کنن چون میترسن اتیش بگیره ماشین
کجا موتور tu5 واشر میزنه؟ اشتباه گفتید
عالی ، موافقم
از کوزه همان برون تراود که در اوست. این عین ساده لوحی و خامی است که تصور شود از سایپا خودرویی بیرون می آید که توان رقابت با پایین ترین خودروهای ژاپنی و کره ای را دارد. وقتی مدیریت با نظر یک قطعه ساز، کارشناس ارشد کیفیت را که صادقانه ایراد قطعه را اعلام کرده جابجا کرده و ایراد را نادیده میگیرد یا و خیلی مشکلات مشابه دیگر، چنین انتظاری خیلی بعید بنظر میرسد. عملا برخی قطعه سازها هستند که تصمیم گیر هستند
یه جوری میگی سایپا انگار ایران خودرو و سایر شرکت ها مرسدسSکلاس تولید میکنن.
ایرانخودرو بدتر از سایپا و جفتشون بدتر از بقیه
اینقدر ایرانخودرو ایرانخودرو نکن با اون لگن های پژوی پارهس و کاغذی و 405 و سمند آشغالش که فوت میکنی از وسط نصف میشن
ایمنی تیبا از پژو کاغذی بالاتره :///
موافقم. البته تیبا هم بدنه مداره
بعد این ماشینو پونصد میفروشین ؟؟؟ تازه ارزونترین فروششه گرونتر هم میدن. . قابل رقابت با کوییک و ساینا نه النتارا و مزدا و سراتو … 😅😅😅
ما که رفتیم برا فراخوان زدن بدتر گندش زدن الان دور موتور رو پنج هزار کات اف میکنه شتابش درحدی شده که نمیتونه تیبا رو جا بزاره در کل این ماشین در حد یه پراید ارزش فنی داره ظاهر قیافش قشنگ و ماشین جاداریه ولی ارزش خرید با این قیمتو نداره با این موتور بد و این شتاب اول بسم الله تو سرعت ترنز میگریری میزنه امپر بنزینش که اصلا کار نمیکنه واقعا ارزش خرید نداره من الان 2000کیلومتر دستم توصیه میکنم کسی نخره
شما برو پارس ۲۰ سال پیشو بخر، مگه کسی مجبورت کرده شاهین بخری،گارانتی واسه رفع ایرادات ماشینه، مطمئن باش یکسال از تولید ماشین بگذره همه ایراداتش برطرف میشه، اگه پول پارس نداری پراید بخر
کاملا مشخصه عامل نفوذی سایپا و ایران خودرو تو گفتگوها هستن.
وقتی انسان گرسنه است هر چیز میخورد.ما از نداری سر دو کارخانه بی انصاف و بی بنیاد بحث میکنیم.
ببینید با پول شاهین و دنا و …اگر مثل خیلی کشورها خودرو بدون گمرگ و آزادانه وارد بشه.میشه چی خرید
یه سرچ کوچیک بهمون میگه مشکل اصلی جای دیگس.حالا شما بازاریاب های خودرو ساز داخلی تا میتونید مردم را مثل سالهای قبل سر گار بزارید
دقیقا همینه خدا شاهده منم داشتم صبح که بد روشن میشد کلاچ می لرزه میخواد داشبورد از جا کنده بشه ۳ با رفتم گفتن درست میشه بدتر هم شد خدارو شکر از شرر راحت شدم یه دنا اتومات خریدم بد نیست ولی واقعا اشغاله شاهین
چرا نمی فروشی اش؟
شتاب ضعیفی داره قبلا ال نود داشتم اصلا قابل مقایسه نیستن اگر بتونم با قیمت بالا بفروشم ترجیح میدم یک ماکسیما دنده ای بگیرم هرچند که کارکرد بالایی داره
بعد از آپدیت ای سیو مانیتورش کار نمیکنه و تو شتابم تغییری احساس نکردم
صدای موتور خیلی زیاده تو کابین
برو تو اینترنت فیلم درگشو با ال ۹۰ ببین بعد اظهار نظر کن
هیچ ربطی ندارد. شما برو تو سر بالایی رانندگی کن با هر دوتا ماشین متوجه تفاوت میشی.ال نود قابل مقایسه با شاهین نیست
همه کریمی رو میشناسن و اهدافش از پخش این مسائلو میدونن . چرا خودروی بقیه مشکل نداره ! یکم تأمل …
شاهین ۳۰۰ تومان
استاد ،خودرویی با ۱۵۰۰ حجم ،با توربو، فقط ۱۱۰ توان داره خوب مشکل داره هر کس داره میگه موتورش داغ میکنه حالا شما میگید نه … اصلا شاهین از بنز بهتره
ایا شما تحقیقی در مورد درستی ادعای ایشان انجام دادید؟یعنی سایت به این اعتبار هر کس که از راه برسه و هر چی بگه نه یکبار بلکه چندبن بار نشر میدید؟ایشالا که غرضی در کار نباشه
بیت ران کلا از اول گیر زیادی به این شاهین بدبخت داد من نمیدونم چه دشمنی باهاش دارن.
و هر خبر بدی که از شاهین بدستشون میرسه بدون توجه به درستی اون،خبر رو منتشر میکنه…
بعدشم این همه آدم این ماشینو گرفته چرا فقط این آقا به مشکل خورده؟؟؟
هر جور حساب کنیم بعلاوه اغراق خود اون شخص بیت ران هم پیاز داغشو زیاد کرده.
مسلما هر ماشینی نقاط قوت و ضعف داره.و اینکه ایرادات در اولین سری برای هر کارخونه ایی میتونه پیش بیاد ولی شاید برای کارخونه ژاپنی یدونه باشه وکارخونه سایپا ۱۰ تا.مهم اینه تا وقتی که همین اجناس بنجل وقتی ثبت نام میشه هجوم میبریم و پیش خرید واسه زمانی که اصلا معلوم نیست میکنیم نباید گله مند باشیم.کدوممون واسه خاطر تنبیه کارخونه یا جنسی که میفروشه اقدامی کردیم؟! کدوممون به نشانه اعتراض تحریم کردیم و …. این راهیه که خودمون گذاشتیم پیش پای سایپا و ایران خودرو و … گفتیم تو فرغونم بفروشی ما هستیم . بخدا خیلی آدمای خوبین که اینهمه آپشن میزارن که اگه هم نزارن ما حتما و حتما صف میکشیم واسه خریدش.چون سود داره.اصلا فکر نمیکنیم که ما هم خودمون مصرف کننده ایم.پس به این نتیجه میرسیم که هموطن به همین راضی باش و نق نزن!
دوست عزیز واقعا نمیدونید برای اینکه ارزش پولمون روز به روز کمتر نشه راهی جز ثبت نام نبود ریسک کردیم ولی پوچ شد به همین سادگی
سلام ماشینو دو روزه تحویل گرفتم دکمه ی روی فرمون خرابه کولر گاز نداره متور روشن میکنم دور متور بالا پایین میره و گاز نمیخوره سرعتش از ۴۰ کیلومتر بالاتر نمیره بعد دو روز بردم نمایندگی مومنی گفتن دریچه گاز خرابه میخوای برو سفارش بدیم هر وقت اومد بیا گفتم با این ماشین که نهایت ۴۰ کیلومتر میره تو کفی من کجا برم ماشینو خوابوندن گفتن برو هروقت قطعه اومد زنگ میزنیم ماشین صفر چرا باید انقدر ایراد داشته باشه که دکمه فلاشر و پلاستیکهای دور فلاشر و هم خودم جا زدم پس کنترل کیفیت ندارن الان بدون وسیله موندم بعد ۱۵ ماه ماشینو دادن خیر سرشون صدو ده میلیون هم کشیدن روش قرار بود صدو شست بدن دویست و هفتاد دادن هشتاد میلیون ما که یک سال پیششون مونده هیچ حساب کردن
سلام.بر فرض به اینکه ایرانخودرو موتور دراختیار سایپا گذاشت برا شاهین…تکلیف اونای که شاهین زودتر گرفتند چی میشه؟
خدا لعنتشون کنه من الان ماشینم ۱۸ روزه منتظر تامین قطعه هست
من دارم راضیم خیلی هم پرشتاب و بدون مشکل بوده تو دوهزار کیلومتر اولیه
کریمی دیگه همه شناختن که نیتش چی بوده حتی اگر خیر هم بوده باشه ولی شورش درآورد
اونا ی هم که ناراضی یه ده ملیون زیر قیمت بفروشن خودشون راحت کنن دیگه غر زدن نداره مرگ یبار شئون یبار
سلام وقتتون بخیر به خدا این اقای کریمی خودش نامرد هست این اقا به معنای واقعی کلاه بردار هست کمپینش ما بودیم فقط مردم تحریک می کرد برای اهدافش کریمی نامرد
۹ک
عاشق طراحیش شدم بااینکه از عکسش جذب نشده.بودم اما خودش جذبم کرد و خریدم
10000 تا باهاش رفتم.
شتابش عالیه
رانندگیش لذت بخشه
جاداره
اما داخل موتورش تو تابستون خیلی داغه ک فکر میکنم انگار میخاد همه چی رو ذوب کنه.
واویلا به صدای فن کولرش واویلا.
یه نیسان گاوی بهم زد ک مقصر بود و عکسشو دادم ب رفقا در اینستا پخش کنن مقاومتش در مقابل ضربه عالی بود
کمک فنرش تاب برداشت ولی وقتی جلوبندساز خواست موقتا با کمک ال لگن هم ال نود خودمون کارمو راه بندازه ، کمک الی یه جوجه بود در مقابل شاهین
کورس ال لگن و شاهین هم ب صورت معتبر تو سایت خودروبانک هست.
درگ های دیگه هم هستن که عموما شاهین از همردیفاش میبره.
وقتی خریدمش دراولین سفر دک میزد روی دور 3000 یا سرعت120 که بااولین بروز رسانی رفع شد.
اما بعد از فراخوان دوم و بروز رسانی در استارت ماشین یه حالت کم شدن دور موتور تا نزدیک خاموش شدن پیش میاد که فکر کنم باز هم بروز رسانی میکنن و رفع میشه
داداش به ال نود نگو ال لگن که به هزار تا ماشین ایرانی می ارزه
ادمی مث تو که به ال نود که مقاومترین ماشین ایرانه میگه ال لگن لیاقتش همون شاهین و پژو کاغذی پارهس و 405 و سمند 20 سال پیشه
درسته،بیشتر نگران مقاومت بدنهش بودم ولی یه کرولا از پشت بهم زد که کاملا کاپوتش جمع شد ولی حتی سپر من نشکست فقط مهشکن عقب شکست و سنسور دراومد کاش میشد عکسشو بذارم اینجا ببینید
ولی آپشنهاش بی کیفیته، گاها ریموت رو شناسایی نمیکنه، سنسور باد یکسره ارور میده، سنسور عقب یکی درمیون ارور میده
متریال فرمون هم انقد ضعیفه که تو رانندگی طولانی دستو زخمی میکنه!!
واقعا رانندگی عالی داره کشش خیلی خوبی تو جاده ها شیب دار داره
خوشکل و زیبا
سلام برای من هم این مشکل پیش امده
سلام من یک دستگاه شاهین سایپا دارم الحمدالله خیلی راضی هستم این خودرو رو بهیچ وجه به بی ام و یا بنز یا لامبورگینی مقایسه نمیکنم چون خدا عقل داده این ماشین به گرد خودرو های اروپایی یا آمریکایی نمیرسه ولی بهترین ماشین لوکس برای کارهای روزمره و سفر های طولانی بخاطر مصرف خیلی کم بنزینش هستش هم داخل شهر و هم خارج شهر خیلی هم سر تر از سمند و پرشیا و ۲۰۶هستس هم امکاناتش بیشتره و هم موقع دست انداز ها صدای جر جر از سینه ماشین یا در هاش نمیاد در کل من از صد نود میدم چون خیلی دلم میخواست اتومات بگیرم نبود و جای کروز روی فرمان هم بود اما غیر فعال بود تو ذوقم زد لااقل میداشتین ما خودمون اتوماتش میکردیم بهرحال میگم در مقابل ماشین های آلمانی و آمریکایی از ده صفر میدم ولی در مقابل سمند و پرشیا و دویست و شش و پراید و غیره از بیست بیست میدم بخصوص فرمانش عالیههههه خیلی نرمه و برقیه
من اطلاعی از اینکه موتور شاهین چجوریه و چیه ندارم
مقاله بالا و پاسخ دوستان رو فقط داشتم میخوندم یکی از دوستان نوشته بود موتور ۸ سوپاپ است و روش توربو شارژر گذاشتن!!!!!!!! من نمیدونم این واقعیت داره یا نه ولی از نظر فنی میدونم که روی موتور ۴ سیلندره ۸ سوپاپ توربو شارژر نمیبندند چون فشار شدیدی میاره و موتور خیلی زود خراب میشه و فکر نمیکنم احتیاج به توضیح باشه احتمالا همه دوستان دلیلش رو میدونن
اولین قدم توی بهبود کارکرد ماشین ۴ سوپاپ کردن هر سیلندر آست مرحله بعد میشه شارژر گذاشتن مثل این میمونه طرف تازه دوچرخه سواری یاد گرفته یهو بشونبش پشت موتور سنگین !!!!! خب ۲۰۰ متر گاز میده میره تو دیوار میپکه !!!
بهبود و تقویت موتور مرحله های خاصی داره نمیشه یهو از پله اول پرید آخر
کاملا مشخصه عامل نفوذی سایپا و ایران خودرو تو گفتگوها هستن.
وقتی انسان گرسنه است هر چیز میخورد.ما از نداری سر دو کارخانه بی انصاف و بی بنیاد بحث میکنیم.
ببینید با پول شاهین و دنا و …اگر مثل خیلی کشورها خودرو بدون گمرگ و آزادانه وارد بشه.میشه چی خرید
یه سرچ کوچیک بهمون میگه مشکل اصلی جای دیگس.حالا شما بازاریاب های خودرو ساز داخلی تا میتونید مردم را مثل سالهای قبل سر گار بزارید
این ماشینو 2سال دیگه کسی اصلا نمیخره و صاحب اولو اخرش کسی که این ماشینو داره.موتور تیبا یا همون ام15موتور خوبی هست اما نه برای یه ماشین 1300کیلوی تازه در صورت خالی بودن حالا شما سرنشین وبارو بهش اضافه کنید ببینید این موتور با اون توربو روش دوام میاره یا نه.انقد دمای این موتور بالا هست که روغنشو باید هر3500/4000تا عوض کرد وگرنه روغن دوچاره پختگی ورسوب کردن تو موتور میشه.بنزینم که باید سوپر باشه تا دوچار ناکت نشه بنزین سوپرم نیست پس ناکت زدن همیشگیه و همین ناکت زدن باعث خرابی موتور میشه. حالا صدای خود موتور ام 15زیاده هست ببین توربوش چه شود.بهتون قول میدم این موتور زیر 80/90هزارتا میاد پایین تازه اگه توربوش خیلی زودتر خراب نشه که میدونم که میشه. گیریبگس این ماشینم خیلی زود به روغن میفته به خاطر عدم هماهنگی با موتور وگشتاور بیشتر از توانی که بهش وارد میشه.
سلام به خوانندگان مطالب خودرو شاهین:
من شاهین با رنگ سفید دارم، کیفیت رنگش در بعضی از جاهای بدنه مثل گلگیر روی چرخ های عقب خیلی ضعیفه و درست رنگ نخورده ،
من ماشین دیگه ای نداشتم که بخوام مقایسه کنم، فقط با شاهین یکبار به چالوس رفتیم به اتفاق سه نفر دیگر ، کشش و توانش در جاده چالوس خیلی خوب بود ، ضعفی در سار بالایی ها ندیدم. چند بار برای رفع عیب های پیش آمده مثل صدا دادن سیستم تعلیق کمک های جلو ، از کار افتادن ناگهانی سنسور بنزین ، صدای زیاد به هنگام روشن کردن اولیه خودرو، ، درست کار نکردن ریموت ، ( ریموت را سیستم خودرو نمی شناخت ) به نمایندگی در کرج مراجعه کردم، ابتدا از سرشان باز می کردند، به بهانه نداشتن قطعه و… و خلاصه شاهین اگر عیب و ایرادهای این چنینی اش گرفته شود نسبت به قیمتش مناسب می باشد و قابل تحمل است.
لعنت بر سایپا
یکسال پیش پیش خرید کردیم با کلی منت و شانس و قرعه کشی. حالا بعد یکسال که هیچ سود و تخفیفی قایل نشده میخواد ماشین رو با قیمتی تحویل بده که خیلی از قیمت بازار هم گرونتر در میاد.
کلاه برداری با خودرو بی کیفیت
بابا خراب شه تو سرتون
۱۰۰۰ کیلومتر راه رفتم .
کمک عقب روغن زده
بخاطر فراخوان ۳ بار رفتم اومدم هر دفعه یکروز الاف شدم
زیر ماشین روغن ریزی داره
تو ترافیک گاز میخوره الکی
دریچه بخاری قاطی میکنه.
مگه ماشین صفر انقد کابینش صدا میده؟واقعا صدای موتور بدجور تو کابین میاد.خیر سرمون ماشین 350 میلیونی خریدیم.بنظر من 250م زیادشه
چطوری میشه از سایپا شکایت کرد؟
من دارم خیلی راضیم عجیبه این پیاما
تو سربالایی عالیه یعنی هر چی گاز بدی میره پارس و سمند و … را لوله میکنه
صداش هم خوبه یعنی اگر خیلی پرگاز و پرفشار نری معمولیه و هر ماشینی دیگه ای هم دنده دو یا سه خیلی پرگاز بری صدا میده و طبیعیه
نقطه قوتش هم موتور کم خرج و بی دردسرشه من تی یو فایو داشتم مثل موتورای پراید با دوام و کم خرج نیست
امکاناتش در مقایسه با پارس و 405 که هیچی ندارن عالیه
زیباییش عالیه
فقط زیادی ازش توقع نمیشه داشت و نباید با خارجی های بالای یک میلیارد مقایسه بشه ولی تو ایرانیا از همه سرتر هست 3 سال گارانتی داره و . ..
با عرض سلام وخسته نباشید ما خودرو شاهین در تاریخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۰تحویل گرفتم خودرویی زیبا از نظر ظاهر زیبا و خوب دارد اما از لحاظ دنده گیربکس مشکل دارد که ما هنوز تحویل نگرفتیم ۱ متر حرکت نکردیم متاسفانه خودرو در حالت دنده عقب نمی رفت وصدا می داد وحرکت نکرد خوب حالا چی باید گفت به خودرو سازان که دقت کنن در کیفیت مونتاژ قطعات اون هم ماشین صفر که دچار این مشکل باشه با این قیمت بالا انتظار ها فراتر از این است .
حتما پارس اینقدر میرزه
سلام دوستان
در نگاه اول و از نظر زیبایی از ماشینهای دیگه ایرانی سرتره
رانندگی شاهین توی شهر چنگی به دل نمیزنه ولی جاده ماشین از ماشینهای دیگه مثل پارس و سمند که هردوشو داشتم بهتره
تو سربالایی به جرات میگم هیچ ماشین ایرانی حریفش نیست و برو تر از همشونه
شتاب صفر تا صدش افتضاحه ولی رو دور که میفته بهتر میشه
صدای موتور آزار دهندس
توی ی دور موتور خاص مثل 3000 لرزش یکنواخت و نرمی رو من با این ماشین دارم و هنوز نمایندگی تشخیص نداده
در کل طول میکشه تا جا بیفته
از هر صد نفر بیشتر پرسیدم تا خریدم ، تحویلیای400 مشکلاتشون زیاد بوده ظاهراً ولی از برج 3 امسال رضایت بخش تر شده
با سلام خدمت دوستان عزیز من خودرو شاهین رو امروز از نمایندگی تحویل گرفتیم 1400/11/28 حدور 173کیلومتر باهاش راه اومدم چند ایراد داشت اول صدای زیاد موتور دوم عملکرد ضعیف ترمز با وجود اینکه با سرعت کم رانندگی میکردم سوم باوجود اینکه سرعت ماشین رو کاملاً کم می کردم از روی سرعت گیر رد بشم جلو بند صدا میداد چهارم کلاچ خودرو که خیلی سفت بود پنجم دسته تعویض چراغ تو روشنایی متاسفانه نور بالا که میزدم دسته خراب بود نگه نمی داشت فعلأ با این کیلومتر کم این معایب پیدا شده و ای کاش شرکت سایپا با وجود اینکه مبلغ زیادی از مشتری بابت این خودرو شاهین دریافت میکنه لااقل لاستیک 205بنذازه زیر ماشین نه 185
سلام دوستان بنده خودم شاهین دارم قبل ازاین هم پارس داشتم هرماشینی خراب میشه باپولی که میدی آش میخوری اگردوستنداری نخر ولی بدنگو چون خیلی ازمهندسین زحمت کشیدن چه ایران خودرو چه سایپابامشکلاتی که هست خب بهت ازاین نمیشه بخدانمیشه اگرپولداری ماشین خارجی بخرولی فکرنکنم پول نگهداریشو داشته باشی هی میگید خراب شدکمی مثبت فکرکن دوست عزیزبه امیدروزهای خوب
سلام
یه مثال هست که میگه
تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
وقتی یه انسان سرمایه و یک انرژی رو می گذارد و تصمیم می گیرد یه خودرو جدید رو میخرد انتظار دارد لااقل تا پایان گارانتی نصبت به مشکلات پیش پا افتاد سراغ نمایندگی برود ولی متاسفانه خرید ماشین صفر کیلومتر دغدغه جدیدی می شود برای خریدار
خودم با ۳ هزار کیلومتر چند بار برای صدای ناهنجار از سیستم جلوبندی شاهین به نمایندگی مراجعه کردم ولی هیچ چیز حل نشد و فقط وقت من بی ارزش شد
مشکل دوم صدای هرزگرد تسمه که نمایندگی میگه سایپا داره روش کا می کنه
مشکل سوم گاهی ماشین رو می خواید روشن کنید استارت نمی خورد و باید بست باطری رو بردارید تا دوباره سیستم عمل کند
واقعا متاسف هستم مهندسین و مسئولان مجموعه سایپا
سلام دوستان
بنده حدودا ۳ ماهی هس شاهین خریدم هیچکدوم از ایرادای فوق رو نداره و درکل ازش راضی هستم
تنها ایرادی که ماشین من داره اینه ترک های ریز جاده هم داخل خودرو احساس میشن و تق و توق میکنه دوسه بارم بردم نمایندگی گفتن همه شاهین ها کمک هاشون مشکل دارن و از سایپا چن بار زنگ زدن برا ارزیابی نمایندگی و من گفتم به مشکلم نمیرسن و گفتن دوباره ببر که هنوز وقت نکردم ببرم
دوستان و عزیزانی که این ماشینو خریدن انشاالله که چرخش براشون به شادی بچرخه ، من خودم هم این ماشینو دارم درکل مشکلات زیادی داره و باید هر چند وقت هم نوبت از نمایندگی بگیری برا رفع ایرادات و تکنیسین های نمایندگی هم زیاد سر در نمیارن در کل تعویض کارن نه تعمیر کار.یا باید بفروشیم یا با صرف وقت و انرژی نواقصاتو حل کنیم.در کل ما چاره ای جز انتخاب لگنهای ایرانخودرو و سایپا نداریم .
ماشین فوق العاده ایمن و شیکی هست بابا چرا شایعه درست میکنید!؟
درست گفتی
سلام من اسفند ۱۴۰۰ تحویل گرفتم، موقعی که ماشین را خاموش میکنم ویرم چیزی بگیرم ، استارت خوردن دوباره شاهین امکان پذیر نیست و خیلی زمان میبره دوباره استارت شود ایا من بلد نیستم یا مشکل دگمه استارت اش است ؟؟
شما بیاید یه دوره آموزش استارت با کیلیس بهتون بدیم ایراد از ماشین نیست از شماست 😂😂😂😂😂
خیلی ماشین خوبیه ، شتاب و قدرت موتور حرف نداره ، الکی حرف دروغ نزنید. همانطور که دوست مون گفت فقط کمی کمک های ماشین صدا داره، که خیلی هم تو ذوق نمیزنه و صدای توربو که تو دور 2هزار تا 3هزار داخل ماشین میاد . بهرحال ماشین های ایرانی همشون ایراد دارن . از خوبیهای شاهین: اپشن های خوب، شتاب خوب و فرمون برقی که هندلینگ بسیار خوبی داره و کشش موتور تو سربالایی بینظیره .
من الآن دو ماهه ماشینو تحویل گرفتم ، از همون روز اول صداهایی از تو موتور میشنیدم ، متأسفانه بعد از سه بار که نمایندگی رفتم تازه فهمیدن تلسکوپی فرمون صدا میده واترپمپ هم خیلی صدا میداد که به سختی متوجه شدن و درخواست تعویض دادن ، کمکاش یه کم صدا میده و صدای توربو و موتور میاد داخل که قابل تحمله ، رنگ بدنه کیفیتش خوب نیست و یه جاهایی یه کم پریدگی داره ، شتاب و سرعتش خیلی خوبه و کم نمیاره ، قیافش خیلی قشنگیه و تو کابین از هر ماشین ایرانی جادارتره ، در کل اگه یه سری ایراداتش رفع بشه نسبت به امکاناتش و مقایسه با خودروهای مشابه خارجی مقرون به صرفه هست ، گرچه روز اول به ما گفتن قیمت بین ۲۶۰ تا ۲۰۰ میلیونه ولی ۳۰۰ انداختن به ما! متأسفانه جدیدا سایپا با ایران خودرو برای نصب موتور تیوفایو رو سری جدید شاهین تفاهمنامه امضا کرده و ما سری اولیها باید موتور قبلیو تحمل کنیم ، کاش فراخوان میدادن و برای ما هم عوض میکردن ، اگه موتور قبلی خوب بوده چرا دارن عوض میکنن و اگه به درد نمیخوره باید برای همه قبلیا هم با گرفتن مبلغی عوض بشه ، خدا آخر و عاقبت ماها رو با این ماشین ختم به خیر کنه
بعد از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر نشتی روغن جعبه دنده داره چراغهای مه شکن هر دو همزمان سوختن ۵ دقیقه کولر ازش گرفتم فنش سوخت
نمیدونم هلت این همه تخریب چیه من دارم واقعا از خریدم راضیم با توجه به اینکه من ۴۰۵ ، سمند ای اف سون و پارس داشتم که واقعا با این ماشینا اذیت شدم ۴۰۵ کارکردش بعد ۵ سال ۶۰ هزار تا بود پارسم بعد شیش سال ۹۰ هزارتا ولی متاسفانه چند بار واشر زدن ارس تحویل گرفتم بعد یه هفته واشرش زد که خود نمایندگی عوض کردم سمندم همیشه یه جاش خراب بود اصلا ادمی نیستم که بخوام روی ماشین فشار غیر منطقی بیارم ولی این ماشین از آبان پارسال گرفتم واقعا بدون اقراق ازش به شدت راضیم بعد ۹۰۰۰ هزارتا کارکرد فقط یه کمک عقب عوض کردم هیچ مورد دیگه ای نداشته اسلا متوجه این تخریب نمیشم برام مهم هم نیست که چی میگن چون من واقعا از سواری این ماشین لذت میبرم این رسانههم فکر کنم مثلا ایران خودرو شیتیلشو نگرفته که دنبال خراب کردن این ماشین افتاده خودتون اصلاح کنید درست نیست
اقا نمایندگی واشرو با گارانتی رایگان تعویض میکنه
اینایی کیه میگن شاهین به درد نمیخوره 99 درصد شون اصلا این ماشین رو ندارن و حتی یکبار هم پشت این ماشین ننشستن. من خودم پارس tu5 دارم و برا خانمم شاهین ثبت نام کردم و تحویل گرفتم . واقعا به مراتب از پارس tu5 که 10 هزار تا بیشتر کار نکرده بهتره از همه جهات . اگه ماشین داغونه که نباید موقعی که قیمت بقیه ماشین ها می ره بالا قیمت این هم بره بالا ! چرا این ور سال بکوب قیمت شاهین داره میره بالا و تعداد نفراتی که خواهان شاهین هستن داره هی بیشتر و بیشتر میشه ! چرا اینا نمیرن با همین قیمت پارس tu5 بخرن که اینقدر سنگ شو به سینه میزنن ؟!
من سرسیلندر تیو فایو انداختن رو ماشینم خیلی شتابش خوب شده خیلی عالی شده دیگه اون ماشیم سابق نیست ،خیلی عالی شده خدا رو شکر خدا رو شکر ماشینم درضمن ۲۰۶ تیپ ۵
علی هستم از تهران
اسفند ماه 1400 ماشین و گرفتم ولی به دلیل مشغله کاری فقط چند باری توی شهر سوار شدم. واقعیت در داخل شهر و جاده های کفی مشکل نداشت. ولی دو سه روز پیش با هاش تا گرگان رفتم و برگشتم. من اصلا اهل بزرگنمایی مشکلات نیستم و اصلا به کارخانه های سازنده هم کار ندارم و در کل از هر دو شرکت قبلا خودرو خریدم. اول صبح انداختم همت در سرعت 90 تا شروع کرد ریپ زدن و چراغ چک چند بار خاموش و روشن شد به راه خودم ادامه دادم، ولی هر بار که قصد شتاب گرفتن رو داشتم این اتفاق می افتاد . به سر بالایی های جاده که رسیدم، موتور اصلا کشش نداشت ، و با دنده 3 و دور موتور 4000 بزور 60 کیلومتر راه می رفت و صدای موتور به قدری بود که فکر می کردم اگر ادامه بدم موتور منفجر میشه. تمام ماشین ها حتی پراید به راحتی از کنار من رد میشدن. دلم خوش بود که مثلا شاهین دارم. در کل از نظر ظاهری دیگران و میکشه ولی از نظر سواری راننده و سرنشینانشو. کلا تا رفتم و برگشتم نصف عمر شدم ، از بس حرص و جوش خوردم. وقتی به پارگینگ منزل رسیدم احساس می کردم سوار درشکه شدم از بس ماشین لرزش داشت و صدای موتور غیرمتعارف شده بود. تازه حدود 1200 کیلومتر کارکرده و گارانتی اولیه نبردم. نمی دونم توی گارانتی می خوان با این ماشین چی کار بکنن که حاضر بشم یه بار دیگه این تجربه تلخ و تکرار بکنم!!!
من میگم تو از همون ها هستی که وقتی قیمت کارخانه شاهین رفت بالا چون پول خریدش رو نداشتن انصراف دادن و الان چون نتونستند بخرن و سوزان سوزان شدند الان فقط میان بر علیه شاهین حرف میزنن و دروغ میبافند تو حتی از ده قدمی شاهین حتی رد هم نشدی
قسم میخورم کل حرفات یک مشت دروغ و چرت و پرت هستش امثال تو از ده قدمی شاهین حتی رد هم نشدی چون همه حرفات مشخصه دروغه ،، تو اصلا بیچاره نمیدونی دور موتور چیه که میگی تو سربالایی دور موتور روی چهار هزارتا بود از همین حرفت مشخصه که تو اصلا از ماشین سردر نمیاری ومثال تو که میان اینجا کارشناسی میکنند فقط سوار تاکسی شدند و سمند و پژو۴۰۵ و پراید رو فقط وقتی تاکسی سوار شدند دیدنش و میایین اینجا چاخان میگین احتمالا یکی دوبار هم سوار سمند و پژو۴۰۵ بین شهری شدید این همه سوار شدن به ماشین شماهاست
من نمیخوام بگم دروغ میگی حتما مشکلی وجود داشته،من که میگم از دریچه گاز برقی ماشینته ،ببری نمایندگی حلش میکنن،،شاهین توراه رفتن چه کفی چه سربالایی حرف نداره
ببخشید آینه های بغل قفل شدن و باز نمیشن.میسه راهنماییم کنین
سلام من ماشینم روشن نمیشه دادم نمایندگی بلد نیستن
درستش کنند
من هم اول تیر1400تحویل گرفتم بیمه اسفند1399صادر شده الان هم که هنوز یک سال کامل نشده به روغن ریزی افتاده و نمایندگی قبول نمیکنه میگه گیربکس باید عوض شده بدون گارانتی حدود 40تا50 میلیون خرج داره تمام ایرادات بالا که دوستان گفتند همه تایید می کنم با مدرک روماشین خودم
بهترین خودروی ایرانی همین شاهین هست ۴۰۰۰۰هزار کیلومتر راه رفته خدا وکیلی اکثرا سرعت بالای ۱۴۰ رانندگی میکنم آخ نگفته
همین که سایپا داره بدون قرعه کشی و حتی به افرادی که دارای پلاک فعال هستن، این خودرو رو میده باید شک کرد به کیفیتش!
سلام.ماشین من بعضی مواقع بدون اینکه استارت بزنم خودش روشن میشه.از معجزه هم اونورتره
سلام من مدل 1401رو خریدم صدای موتور داخل کابین آزار دهنده است و به از سرعت بالا رفع میشه خیلی عالیه سواریش کلا نرم و پر ستاره فوق العاده است یه هفته است اصلا بنزین نزدم همش میرونم تا خرابیش بزنه بیرون روش کم بشه روی منو کم کرده مرسی به سایپا لایک داره
من شاهین ۱۴۰۱ گرفتم سگش واقعا به بقیه ماشین ایرانی هارمی ارزه با پولش باید پرشیا بخری آپشن هایی که داره تو این قیمت ارزندس و زیبایی و شتاب عالی
به شایعات توجه نکنید
دمت گرم منم تازه خریدم دلهره پیدا کردم فعلا که مشکلی نیست تا بعد
من شاهین ۱۴۰۱ گرفتم یک ماه بعد از تحویل خاموش شد و روشن نشد . الان هم گوشه نمایندگی اصفهان است و می گویند ۳۰ الی ۴۰ روز دیگه شاید نامبر بشه.
نمی دونن چش هست
توی یک ماه کمک به صدا هم افتاد .
سلام وقت بخیر
من شاهینم رو مرداد ماه 1401 از نمایندگی خریدم که تحویل آخر تیر ماه بود، فروردین 1401 هم پارس tu5 از ایران خودرو تحویل گرفته بودم که فروختمش و شاهین رو خریدم، اینگه از بدنه کاغذی ماشین های جدید ایران خودرو که فراخوان نصب فوم برا سقفش رو داده بودن بگزریم، نا هماهنگی گیربکس پارس tu5 با موتور هم خیلی اذیت می کرد مخصوصا در سربالایی ها، الان که شاهین رو گرفتم خیلی راضیم تحقیق کردم، رفتم نمایندگی سایپا از کسایی که ماشینو داشتن پرسیدم و همه راضی بودن و منم خریدم و خیلی راضیم، مشکل عایق موتور، مشکل اتصال مثبت باتری ( که ماشین خاموش می شد )و … همه تو ماشین بنده در خود کارخونه رفع شده بود، من راضیم، ماشین ایرانی سوار میشیم، اما توقع بنز و تویوتا و بی ام و رو داریم، بی خودی وجهه ماشین رو خراب نکنید، من از دوستانی که ماشین رو سوار شدن و راضی هستن یه سوال داشتم که از چه روغن موتوری استفاده کردید تو نمایندگی 10-40 با API SM داشتن که با توجه به اینکه داخل دفترچه گفته 10-40 API SN باشه میخواستم ببینم کسانی که بالای 5000 کیلومتر ماشین رو استفاده کردن چه روغن موتوری استفاده کردن ؟ به من روغن موتور lookini super gold با مشخصات 5-40 API SN پیشنهاد شده. ممنون میشم راهنماییم کنین
سلام دوستان من بهمن ماه 400شاهین تحویل گرفتم حدودا 8هزار تا الان کار کرده ی مصافت،500کیلومتر رفتم کل جعبه فیوز داخل متور ذوب شدن وسوختن… و مدام فیوز میسوزونه
سلام
بنظر بنده شرکت سایپا سر گردنه هست وداره آشغال تولید میکنه نه ماشین بخاطر اینکه بنده شاهین گرفتم بعد از 5 ماه سرویس اولیه 1000کیلومتر رفتم انجام دادم متاسفانه به دلایلی بعد یک سال و پیمودن 4500 کیلومتر گارانتی بنده را باطل کردن. وکسی نگفته سرویس ثانویه باید کی انجام بدم اگه ماشین هوشمنده آن بعد از 5000 کیلومتر اعلام میکنه که بنده این کیلومتر را نرفته بودم. در حال حاضر سنسور اکسیژن شناور باک وشیشه بالا برسمت شاگرد رله کولر بعد از 1000کیلومتر خراب هست. بماند در آینده چه چیزهایی مثل قارچ بیرون بیاد.
برای رله کولر فراخوان زدن برین عوض میکنند.برای فراخوانها اگه گارانتی هم باطل شده باشه گیر نمیدن.
یکی از مزخرف ترین ماشین ها.
بعد از یک ماه ماشین خاموش شد و چندین هفته است که هیچ کاری نتونستن براش بکنند
سلام
بنده الان هم سمند ۱۸۰۰ ال ایکس دارم و هم شاهین
قبلا هم ال ۹۰ و هم ۲۰۶ داشتم
وجدانا می گویم شاهین ۱۷۰۰۰ کیلومتر ار کرده است و هیچ ایراد فنی نداشته….شتاب و مصرفش خوب است….بنزین معمولی زدم و بعضی مواقع مکمل سوخت
کولر قوی و خوبی دارد
بخاری را باید در حالت Hi گذاشت تا گرم کند
ترمزها و آپشن ها قابل قبول و خوب است
نسبت به قیمت ۳۶۰ تومن ارزش خرید و نگهداری دارد
صندوق از سمند کوچک تر است اما جا پای سرنشین عقبش از سمند بزرگتر است.
مصرف روزانه بیرون شهر ۶/۵ و داخل شهر ۷ است.
از ۱۰۰ نمره ۷۵ می دهم
سمند از ۱۰۰ نمره ۶۰
۲۰۶ از ۱۰۰ نمره ۷۰
ال ۹۰ از ۱۰۰ نمره ۷۵
اینها را برای این نوشتم که همه ابن ماشین ها را بیش از یکسال داشتم
خودروی شاهین من موقع حرکت از داخل کاپوت صدای لرزش دو عدد فلزی که به هم میخورن میده خیلی صدا هم بلنده چند بار نمایندگی بردم علت و مشکل و نتونستن پیدا کنن فاکتور پذیرش هم همش میزنن فراخوان فلان مشکل خودرو.و تحویل میدن دیگه خسته شدم .کسی همچین مشکلی رو داشته من و راهنمایی کنه .
سلام دوستان بخدااین شاهین بدبختم کرده هرجاهم نمایندگی میرم میگن بفروشش
چرا نمایندگی باید بگه بفروشش؟ فرقی می کنه به حال نمایندگی؟ حالا اونی که جدید خریده به اون هم دوباره میگن بفروشش؟؟!!
جالبه.الان توی این رنج یه ماشین بگو که صدا داخل کابین نیاد.اینجوری که میگی 350 آدم فکر میکنه گزینه تویوتا و یا بنز داری.
بابا با پارس.سمند سورن .رانا مقایسه کن.البته مشخصه یه مشت بورسی ایران خودرو ریختن فقط حرف مفت میزنن.
وقتی برای یه پارس میتوانند 100 تومن دلالی کنند چه دلیلی داره بیاند دنبال خودرو که حاشیه سود 20 تومنی داره
سلام . ممنون از زحمات دومین شرکت بدون رقیب ساخت خودرو . بنظر من برای این خودرو اگه اسم کلاغ بجای شاهین انتخاب میشد خیلی بهتر بود. این پرنده بین پرنده ها آبرویی دارد
سلام و عرض ادب
من یکساله ماشین و خریدم
خودم فنی کار هستم
بسیار ماشین عالی هست…
عالی هست
بشتابید بشتابید
انواع […] پلاس تولیدی از کارخانه دلسوز ودلال پرور ایران […]
سیستم ها همگی فول جواد سیستم (fjs)
قیمت از این دیگر مناسب تر نخواهد بود از 300 تا 600 میلیون مفت با انواع موتور ها باقطعات باکیفیت ساخت کارخانه جات آفتابه ساز چینی با برند معروف و دلال دوست اپکو
استحلاک اینقده پایین در حد تویوتا
سال ساخت و تکنولوژی موتور و بدنه خودرو ها جدید ترین پلتفرم سال 1988 تا حد اکثر 2000 میلادی
ایمنی بدنه ها بسیار بالا و تقویت شده روغن نباتی قو
جال و مال خود را با نخریدن از سایپا حفظ کنید
اخه یکی به این ملت بدبخت بگه سگ زرد برادر شغاله
اینو بفهمید
اگه جنس چینی هم خریدی از مثلا فرانسوی چینی سازی شده بهتره
جنس شرقی از غربی که بخواد ایرانخودرو فرو کنه خیلی باکیفیت تر خواهد بود
روی اون تارا که بدبختا میرن 400 پولشو میدن و به خاطر اون این جنگولک بازیا رو برای شاهین دراوردن یه سانروف و یه رینگ نزاشتن
دلتون به چی خوشه
کلام اخر :;
سگ پراید به اون پژو واشری شرف داشت بگیر برو تا امروز سرنخ اگه دستت نیاد کوری
شاهین پر از مشکل هست در دنده 1و2 بدون اینکه گاز بدیم سرعت می گیرد. نمایندگی هم تا بحال کاری نکرده، سرو صدای داخل کابین که چای خود دارد. خرابی دسته سیم هم یک امر معمولی
۱۲ سال پرشیا داشتم یه سالی میشه شاهین دارم، کیفیت همه چی بمراتب بهتره قدرت موتورش هم بیشتره تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم صدای کابینشه اینا که میگن موتور تیباس پشتش نشستن یا دلال ماشین ایرانخودروعن… من چند ماه دنا رو هم امتحان کردم دنا اصلا دید نداری بی نهایت راننده فضاش کمه و اذیت کننده س
شاهین خدایی از هر نظر از پارس و دنا بهتره.مخصوصا زیبایی شاهین و قدرتش که توی سربالایی عالیه
میدونید تنها ایراد این ماشین چیه
چون که اولین خودرو قشنگ ایرانی هست که شبیه ماشین های خارجی است ، ازش انتظار ماشین ۲ میلیاردی داریم ، بابا خب ماشین ایرانی پول آپشن هاشو هم حساب کرده با موتورش دارا ۳۵۰میلیون میفروشه خب اونم منصفانست و فقط ی ماشین داخلی و ازش ماشین مسابقه و رالی نسازید باهاش با ملایمت برخورد کنید ، قرار نبود بنز بده دستتون که
سلام
من هم یک خودرو شاهین سایپا در اردیبهشت ماه تحویل گرفتیم وهم اکنون نزدیک 6000کیلومتر طی مسیر کرده ام و هیچ مشکلی تا حالا نداشته ام و ازش خیلی هم راضی هستم و علی رقم این همه تبلیغات منفی برای این خودرو باید بگم بعنوان یک مصرف کننده خودرو شاهین سایپا یک خودرو خوب و با کیفیتی نسبت به خیلی از خودرو های موجود در بازار ایران است چه داخلی چه خارجی
البته شاید این آقای محترم خودروی ایشون خراب شده ولی دلیلی بر خراب بودن دیگر خودرو های شاهین سایپا نمیشود .
حالا مردم ما هم هنوز نمیدانند که یک چرخ شاهین سایپا می لرزد به بعضی از خودروهای تولید داخل مثل پژو و فقط من نوعی که سوار هر دو نوع خودرو شده ام و تجربه رانندگی با هر دو مدل خودرو را دارم میتونم نظر در مورد شاهین سایپا بدهیم
در پایان از دوستان عزیز درخواست دارم که به دروغ افکار مردم رو نسبت به یک خودرو داخلی خوب منحرف نکنیم و اجازه بدیم مردم هم مثل ما از این نوع خودرو با کیفیت و با امکانات و دارای آپشن بالا با این قیمت استفاده کنند و لذت رانندگی بهتری از رانندگی با خودروهایی مثل پژو و دیگر محصولات تجربه کنند.
دوستان نترسید این خودرو با وجود 8 سوپاپ از 16 سوپاپ بهتر کار میکند و هزینه کمتری هم دارد و مصرف آن هم کمتر است اینه واقعیت!
منم تازه ثبت نام کردم قراره یک ماهه تحویل بدن
تاحالا سوار شاهین نشدن فقط اینو خوب میدونم که اگه دلال جماعت یا بهتر بگم مافیای خودرو بخواد کسی یا چیزی رو خراب کنه دست به هرکاری میزنه مخصوصا شاهین که حاشیه سود کمی واسه دلالان داره. چندتا کلیپ در مورد نقد و بررسی شاهین دیدم همگی مغرضانه نقد میکردن مثلا زمانیکه میخواستن در مورد صدای داخل کابین صحبت کنن پدال گاز رو تا آخر فشار میدادن تا مثلا نشون بدن صدای زیادی داخل کابین میاد در حالیکه در سایر مواقع که در حال رانندگی بودن همچین صدایی نمیومد در حالیکه اگه سوار بنز بشی کلاج بگیری پاتو بزاری رو گاز صدای موتور میاد داخل ماشین اینو گفتم تا بگم اونیکه میخواد با اینکارا افکار بقیه رو منحرف کنه بقیه رو مثل خودش فرض کرده در حالیکه خر خودشه و اطرافیانش تنها یکنفر بود که بی غرض حرف میزد و در نهایت گفت شاهین به نسبت پولی که میدیم از تارا و دنا بهتره. در آخر منکر ایرادات شاهین نمیشم ولی اونقدرام که میگن و تبلیغات منفی میکنن صحیح نیست. اوایل پژو آتیش میگرفت خب ایرادش رو برطرف کردن درست شد اینم درست میشه. یکی گفته بود چون بدون قرعهکشی ماشین میدن باید شک کرد که باید بگم دوست عزیز شما عادت کردین نوبت وایسین تهشم بگن برنده نشدید خوشحال باشید و پز بدین که انتخابتون درست بوده در حالیکه همین قرعهکشی باعث بوجود اومدن بازار ثانویه شده و دو برابر قیمت کارخونه از بازار ماشین رو بهت میندازن. امیدوارم روزی بیاد که بازار آزاد جمع بشه دست دلالان قطع بشه تا کسی نیاد اینجوری خودزنی کنه بعدم خودش اولین نفر ماشین رو تحویل بگیره مثل همین کریمی. به امید خدا ماشین رو که گرفتم بعد از 5000 کیلومتر میام تمام ایرادات و محاسنش رو بیغرض میگم. به امید دیدار
احسنت بر شما که صادق هستید.
من خودروی شاهین دارم تازه تحویل گرفتم واقعا راضیم ازش قبلا هنه ماشینا رو داشتم واقعا شاهین یه چیز دیگس
دستتون درد نکنه بررسی خوبی بود من یکی خریدم در نظرم اینه
سلام اقا صادق وقت بخیر
در خصوص شاهین
مزایا:
+ هندلینگ خوب
+ جا دار بودن صندوق عقب و صندلی های ردیف عقب
+ ظاهر نسبتا بروز
+ گیربکس نرم
+ امکانات نسبتا خوب(سانروف- مالتی مدیا اندروید- کیلس استارتر- ورود بدون کلید- دوربین عقب- آینه تاشو)
+ مصرف نسبتا کم( ۱۰۸ داخل شهر- ۱۰۶ خارج شهر)
+ شتاب خوب(شبیه ۲۰۶ شاید هم بهتر)
معایب:
– صدای زیاد موتور داخل کابین(صدا گیر زیر کاپوت زده شده ولی کم نشده)
– لاستیک های ایرانی باعث شده هم تعلیق خشک تر بشه هم ضربه دست انداز به داخل کابین منتقل بشه
– کیفیت متریالی که به کار رفته در حد ماشین ایرانی هست و نمیشه در حد ماشین چینی انتظار داشت
– موتور و توربو باهم بعضی مواقع هماهنگ نیستند به هر حال موتور تیبا رو توربوش کردن
– بعضی مواقع میگه درب بازه اسکل!
– موقع حرکت بعضی مواقع میلرزه ایراد کلاج داره
– سربالایی پر شیب واقعا نمیکشه چون در حرکت اولیه موتور تیبا رو دارید
– تو زمستان هم بعضی مواقع فن میکنه ماشین چون استعلاکش بالاس کلا ماشین های توربو بیشتر داغ میکنن
– بعضی مواقع کلید رو تشخیص نمیده چند ثانیه طول میکشه
– اینه ها باز و بسته که میشن بعضی مواقع سر جای قبلی نمیشینن و باید خودت دوباره دکمه باز و بسته رو بزنی
– ماشین رو گاز میدی بعضی مواقع صدای شیحه اسب میده که ماله توربوشه
اگر موتورش عوض بشه ارزش خریدش خیلی منطقی تر میشه
من خریدم این ماشین رو وقتی بردم نمایندگی فراخوان یه سری ایرادها مثل سوئیچ استارت و..رو عوض کردن تا وقتی که سوار این ماشین نشدین دروغهای بقیه رو بهم پاسکاری نکنید بی ام و هم بخرید استهلاک داره ماشین خوبیه شتاب خوبی هم داره رانندگی کنید بعد تصمیم بگیرید
سلام
ماشین ۱۰ روز گرفتم یکی از دربهاش باز نمیشه
چرخ جلو ترمز میزنم صدا میده یکدفعه ضبط قطع میشه الان رفتم بنزین زدم امپر نشون نمیده لعنت ب پدرشون با این ماشینشون
من سری اول ۱۴۰۰ دارم نزدیک ۲سال و ۲۷هزار کیلومتر.
سرعتهای مختلف رفتم تا ۲۰۵ کیلومتر و در جاده های متنوع.
اگربخواهم شناخت درستی از ماشین بدهم باید۲بخش کرد.
1-غیرموتور 2-موتور
بخش 1 غیرموتور عالیه. ازلحاظ پلتفرم، رانندگی نرم وهندلینگ وتعلیق درجاده، ترمزهای مطمئن. اتاق کاملا بیصدا بعداز ۲سال و بدون جیرجیر و تلق تلق ماشینهای ایرانی و چینی. در پیچها حتی در سرعت بالا(۱۶۰- ۱۸۰) بسیار باثبات میپیچه، محکم بودن بدنه و تست تصادف اروپا همراه امکانات خوب (۹موردبیشتر از تارا دنده)،
تنها ایراد در این بخش عایق بندی که روی این بدنه گذاشتند و برای موتور عادیه نه توربو.
بخش 2 موتور: جعبه دنده نرمی داره و موتور گرچه جای صحبت نداره ولی من طی این ۲سال درب موتور را حتی برای چک آب هم باز نکردم چه برسه به تعمیر. یک نکته مثبت این موتور کشش بسیار خوب درسربالایی پرشیب بخاطرگشتاور حدود ۱۸۰ نیوتون است که (نسبت به ۲۰۷ و پارس با ۱۴۵ نیوتون و دنا ۱۵۵ نیوتون و ال-نود ۱۴۰ نیوتون) بسیار راندمان بهتری داره.
البته شتاب خوبی داره چون توربو در دور پایین ۱۷۰۰ وارد مدار میشه. مشکلی که خیلی از چینی ها داشتند و در ۲۵۰۰ دور وارد مدار میشد که باعث تنبلی موتور های چینی بود.
درپایان باید این ماشین را سوار بشی در شرایط مختلف تا بتونی تصمیم بگیری و نظر بدی.
سروصدای موتور داخل کابین سروصدای زیربندی تلق وتلوق زیاد هرز گردها سروصدای اضافی موتور هنگام استفاده از کولر …دیوانه کننده است
شاهین من آذر 1400و 18000کارکرد اینقدر رعایتش را هم میکنم اما زیر پاش از پراید 80بدتره
واقعا سایپا باید خجالت بکشه بااین محصولش که گران ترین خودروی داخلی هم هست