23.4 C
Tehran
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

مشکلات سایپا شاهین پس از هشت هزار کیلومتر!

از دست ندهید

گیربکس دوبل کلاچ چگونه کار می‌کند؟

گیربکس دوبل کلاچ از جدیدترین سیستم‌های انتقال قدرت در خودروهای مدرن است. این سیستم‌ عملکرد سریع داشته و راندمان...

رئیس انجمن قطعه‌سازان به بیت ران گفت: قطعه سازان 37 درصد تعدیل نیرو داشته اند

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اعتقاد بر اینکه قیمت قیمتی که خودروسازها اعلام می کنند منطقی ست، می گوید:...

ایران خودروی تبریز دو محصول جدید تولید می کند

مدیرعامل شرکت ایران خودروی تبریز گفت: این شرکت در تلاش است تا در سال جاری دو محصول جدید شامل...

یکی از مشتریان سایپا در اواخر فروردین سال جاری، یک دستگاه شاهین تحویل گرفته و تاکنون حدود هشت هزار کیلومتر مسافت را با خودروی خود پیموده است. مهدی کریمی درباره مشکلات و دردسرهای شاهین که در کمتر از دو ماه به وجود آمده، به بیت ران گفت.

بیت ران – مهدی درفشی: شاهین جدیدترین محصول سایپا است که پس از کش و قوس های فراوان، روند تحویل آن به مشتریان از اواخر سال ۹۹ آغاز شد. آن طور که مدیرعامل سایپا می گوید، شاهین توانایی رقابت با خودروهایی نظیر کیا سراتو و رنو تندر۹۰ را دارد. اما مهدی کریمی، خریدار شاهین جور دیگری به این قضیه نگاه می کند. او سایپا شاهین را در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال جاری تحویل گرفته و تاکنون، حدود هشت هزار کیلومتر مسافت را با خودروی خود پیموده است. در کمتر از دو ماه، خودروی او دچار مشکلات بسیاری شده است.

خاموش شدن در آزادراه با سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت!

از جمله خطرناک ترین مشکلی که تاکنون برای این خریدار به وجود آمده، خاموش شدن ناگهانی در آزادراه تهران-قم است. مهدی کریمی در این باره به بیت ران گفت: «نیمه شب به همراه خانواده، در آزادراه تهران – قم در حال رانندگی به سمت قم بودم. سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت داشتم که ناگهان، شاهین خاموش شد. پس از خاموش شدن، بسیاری از تجهیزات خودرو از جمله چراغ ها از کار افتاد و به زحمت، توانستم که شاهین را به کنار آزادراه برسانم.»

او در ادامه گفت: «پس از توقف، با امداد سایپا تماس گرفتم. البته امداد خودرو نیز نتوانست مشکل را برطرف کند. بنابراین خودرو به قم منتقل شد. پس از مدتی یک تیم از سایپا به نمایندگی قم آمدند و مشکل را یافتند. دسته سیم علت خاموش شدن ناگهانی در آزادراه بود. در نهایت، تیم سایپا دسته سیم را لحیم کردند و مشکل برطرف شد. پس از مدتی که به تهران سفر کردم، سایپا دسته سیم را تعویض کرد.»

«در مورد این مشکل، خودروساز مربوطه تاکنون حتی یک بار، تماسی برای عذرخواهی در مورد اتفاق پیش آمده، با بنده نگرفت. بلکه بنده را متهم به دروغ گویی و از من شکایت کرد.»

کیفیت نامطلوب رنگ و اجزای سپر

مهدی کریمی در مورد کیفیت رنگ شاهین به بیت ران گفت: کیفیت رنگ سایپا شاهین چندان مطلوب نیست. همچنین مقاومت خوبی ندارد. چرا که برخی از نقاط کاپوت بخاطر سنگ خوردگی، دچار رنگ پریدگی های متعدد شد. اگر کیفیت رنگ بهتر بود و پوشش مناسبی داشت، رنگ پریدگی ها به وجود نمی آمد. دیفیوزر نیز حالت استاندارد خود را از دست داده و دفرمه شده است.

فاصله ناهماهنگ درب صندوق با سپر عقب و دفرمگی استراکچر صندلی

وی در این باره به بیت ران گفت: «فاصله درب صندوق عقب اندکی با سپر عقب، ناهماهنگ است. این ناهماهنگی باعث برخورد درب صندوق با سپر شده و به آن آسیب زده است. صندلی راننده نیز حالت استاندارد خود را از دست داده و استراکچر آن، از پهلوهای صندلی بیرون زده است. این بیرون زدگی به کمر راننده آسیب می رساند.»

روغن ریزی از جعبه دنده و ریپ زدن

مهدی کریمی افزود:  «مدتی است که جعبه دنده دچار روغن ریزی شده است. البته تاکنون علت این روغن ریزی پیدا نشده است. از دیگر مشکلات شاهین، می توان به ریپ زدن در دنده سه اشاره کرد. خودرو در این دنده به طور ناگهانی دچار افت توان شده و هنگام سبقت گرفتن، راننده با کمبود توان مواجه می شود. البته طبق گفته نمایندگی سایپا، این مشکل، نرم افزاری است و در بروزرسانی بعدی، برطرف خواهد شد. مصرف سوخت شاهین نیز نسبتا زیاد است. این خودرو در جاده، در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر مصرف می کند. در شهر نیز میانگین مصرف سوخت حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.»

شاهین یک خودروی به روز با مشکلات زیاد!

مهدی کریمی در پاسخ به این سوال که شاهین چگونه خودرویی است، گفت: «شاهین یک خودروی به روز با مشکلات متعدد است! اغراق است که بگوییم که از لحاظ ظاهری، شاهین توانایی رقابت با خودروهای کره ای و ژاپنی را دارد. اما بدون شک می توان آن را رقیبی برای خودروهای چینی موجود در بازار دانست. البته از لحاظ فنی، باید بیشتر روی پیشرانه آن کار شود. از دیگر مشکلات این خودرو، می توان به مشکلات مونتاژی مثل بد بسته شدن برخی از درب ها اشاره کرد. اگر سایپا این مشکلات را برطرف کند، شاهین یک خودروی معقول خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

خودرو سایپا شاهین آتش گرفت + واکنش ساپیا و جزئیات

اعلام آغاز صدور فاکتور فروش شاهین / این خودرو بالاخره مجوز آلایندگی گرفت؟

اکسل شاهین به کدام خودرو شباهت دارد؟ / تفاوت اکسل قدیمی با بهبود یافته سایپا

 

 

20 دیدگاه

  1. سلام…کاری با صاحب این ماشین ندارم که کمپینگ اعتراض برای این خودرو زد و به همه گفت تحویل نگیرید و خودش تحویل گرفت دوما اون فیلمی که از خاموش شدن ماشین توی آزادراه تهران قم ایشون گذاشته بود تمام رسانه های خودرویی که این فیلم رو منتشر کردن بعد اعلام کردن این فیلم ظاهراً ساختگی هستش…سوم در مورد مشکلات شاهین این ماشین مثل دنا و خودرو های دیگه در تولید سری های اول مشکلاتی داره که با فراخوان های سایپا تا الان بسیار حل شده سری های تولیدی اردیبهشت این مشکلات رو ندارن…علت این همه تخریب این خودرو از سوی دیگران جای سواله…یک سر به تعمیرگاه ها بزنید می‌بینید که کیفیت تولید محصولات ایرانی بسیار پایین اومده حتی از لحاظ ساخت اتاق پژو ۲۰۶ که تو نمایندگی ها برید متوجه میشید

    • دقیقا درست میگه این دوستمون، من این اقاى کریمى میشناسم سایبا پولشو نداده داره این کارارو میکنه لطفا این رو حذف کنید

    • امروز ۵ مرداد رفتیم سایپا اردبیل،شاهین تحویل بگیریم.فقط بدنه ماشین ۵ تا ایراد داره.فرورفتگی .خط و خش . هنوز تحویل نگرفتیم…

    • باسلام،
      من خودم شاهین دارم
      وقتی که چند بار بی دلیل خاموش شود و با خانواده تورا دچار مشکل سازد امنیت روانی را از دست خواهید داد. ایرادات ماشین بسیار زیاد است بدتر از آن مشکلات نمایندگی هاست فقط بگویم ماشینم با یدک کش به نمایندگی برده شد بعد از ۵ روز توانستند پذیرش کنند و سپس تازه به ایرادات خود ماشین برسند

  2. سلام، بنده کسی هستم که از سایپا بابت همین شخص آقای مهدی کریمی شکایت کردم، چرا که ایشان اولین و پر تعداد ترین گروه حواله داران شاهین به دست ایشان ایجاد شد و ایشان به نماینده از ۲۰۰۰ نفر سرپرست تجمعات حضوری را داشتند، این ماشین حتی به اسم خود ایشان نیست، به اسم شخص دیگری است در قم که ایشان چون بنگاه دار ماشین هستند تهیه کردند به تاریخ ۲۳ اسفند تکمیل وجه کردند و ۲۵ فروردین تحویل گرفتند… فقط همین یک مورد که امین حواله دارها به نوبت و ردیف دیگر حواله دار ها برود و از پست و جایگاهی که از حواله دارها کسب کرده به جهت تحویل سریع خودرو خود سود ببرد کافی است که حتی سخن درست ایشان را نیز حمل بر سو نیت و دروغ و فرافکنی قلمداد کرد… در ضمن بنده تکمیل وجه ۳۰ دی هستم به همین رنگ مشکی و تا الان حتی خودرو فاکتور نشده. و شما تیم وزین بیت ران خواهشمندم در تهیه گزارش سوگیرانه و با قصد قبلی نسبت به انجام و تهیه آن اقدام نفرمایید ، چرا که شأن بیت ران به بی طرفی و حرفه ای بودن آن است و حتی در نزد ما بالاتر از دو خودرو ساز می باشین، اگر میخواهید شاهین را درست نقد کنید بی‌طرفانه خودتان یا از طریف فرد موجه این عمل صورت گیرد. سپاس

  3. آقا علیرضا کدام فراخوان؟؟ سایپا نتونسته موتور M16 برلیانس را برای این خودرو(در نمونه های اولیه که رهام نام داشت این موتور روش بود) تهیه کنه اومده من درآوروی یه توربو گذاشته رو یه موتور ۸ سوپاپ تاره قدرتش شده ۱۱۰ اسب بخار انداره یه موتور معمولی و مشکل اصلی داغ کردن بیش از حد موتوره که راه حلی نداره جز تعویض موتور
    موتور تیوان که سال آینده میخوان بذارن الان باید بذارن

    • اینکه سایپا نتونستهBM16برلیانس رو تامین کنه به خاطر تحریم بوده الانم که موتور های جدید خود سایپا توراهه.
      بعدشم8سوپاپ بودنش هیچ ایرادی نداره اون که باعث مشکل نیست.مثلا موتور24سوپاپ چه گلی به سر ما زده؟؟؟
      خیلی کمپانی ها هنوز از موتور8سوپاپ استفاده میکنن.

  4. به نظرم سایپا بایداز اول یک پیشرانه خوب برای شاهین تدارک می دید و بدون عجله شاهین را به بازار می فرستاد! الان با این نواقص ممکنه در نزد مردم ذهنیت بدی نسبت به این خودرو شکل بگیره که تا سالها سایپا نتونه این ذهنیت رو عوض کنه

  5. وقتی مطالب در فضای مجازی به راحتی قابل پخش میشه همه میتونن با ادعای کارشناس بودن بدون سند و مدرک و کارشناسی نشده اظهار نظر کنن.شما که اظهارات این فرد رو اینجا قرار میدهید با توجه به ادعای حرفه ای بودن اظهارات چند ده برابر مخالف این اقا را هم درج فرمائید.واینگونه اظهار نظرها را بسپارید دست کارشناس کاربلد و بیطرف.شما ماشین مرسدس هم دست یه عده بدی اندازه پیکان برات مشکل میشمارن .به قول دوستمون در کمپینی که به راه انداختن همه رو تشویق به انصراف میکردن.ولی خودشون ماشینو گرفتن حالا در مورد نوبتشون اطلاع ندارم.

  6. از کوزه همان برون تراود که در اوست. این عین ساده لوحی و خامی است که تصور شود از سایپا خودرویی بیرون می آید که توان رقابت با پایین ترین خودروهای ژاپنی و کره ای را دارد. وقتی مدیریت با نظر یک قطعه ساز، کارشناس ارشد کیفیت را که صادقانه ایراد قطعه را اعلام کرده جابجا کرده و ایراد را نادیده می‌گیرد یا و خیلی مشکلات مشابه دیگر، چنین انتظاری خیلی بعید بنظر می‌رسد. عملا برخی قطعه سازها هستند که تصمیم گیر هستند

  7. بعد این ماشینو پونصد میفروشین ؟؟؟ تازه ارزونترین فروششه گرونتر هم میدن. . قابل رقابت با کوییک و ساینا نه النتارا و مزدا و سراتو … 😅😅😅

  8. ما که رفتیم برا فراخوان زدن بدتر گندش زدن الان دور موتور رو پنج هزار کات اف میکنه شتابش درحدی شده که نمیتونه تیبا رو جا بزاره در کل این ماشین در حد یه پراید ارزش فنی داره ظاهر قیافش قشنگ و ماشین جاداریه ولی ارزش خرید با این قیمتو نداره با این موتور بد و این شتاب اول بسم الله تو سرعت ترنز میگریری میزنه امپر بنزینش که اصلا کار نمیکنه واقعا ارزش خرید نداره من الان 2000کیلومتر دستم توصیه میکنم کسی نخره

  9. شتاب ضعیفی داره قبلا ال نود داشتم اصلا قابل مقایسه نیستن اگر بتونم با قیمت بالا بفروشم ترجیح میدم یک ماکسیما دنده ای بگیرم هرچند که کارکرد بالایی داره
    بعد از آپدیت ای سیو مانیتورش کار نمیکنه و تو شتابم تغییری احساس نکردم
    صدای موتور خیلی زیاده تو کابین

  10. همه کریمی رو میشناسن و اهدافش از پخش این مسائلو میدونن . چرا خودروی بقیه مشکل نداره ! یکم تأمل …

  11. ایا شما تحقیقی در مورد درستی ادعای ایشان انجام دادید؟یعنی سایت به این اعتبار هر کس که از راه برسه و هر چی بگه نه یکبار بلکه چندبن بار نشر میدید؟ایشالا که غرضی در کار نباشه

    • بیت ران کلا از اول گیر زیادی به این شاهین بدبخت داد من نمیدونم چه دشمنی باهاش دارن.
      و هر خبر بدی که از شاهین بدستشون میرسه بدون توجه به درستی اون،خبر رو منتشر میکنه…
      بعدشم این همه آدم این ماشینو گرفته چرا فقط این آقا به مشکل خورده؟؟؟
      هر جور حساب کنیم بعلاوه اغراق خود اون شخص بیت ران هم پیاز داغشو زیاد کرده.

  12. مسلما هر ماشینی نقاط قوت و ضعف داره.و اینکه ایرادات در اولین سری برای هر کارخونه ایی میتونه پیش بیاد ولی شاید برای کارخونه ژاپنی یدونه باشه وکارخونه سایپا ۱۰ تا.مهم اینه تا وقتی که همین اجناس بنجل وقتی ثبت نام میشه هجوم میبریم و پیش خرید واسه زمانی که اصلا معلوم نیست میکنیم نباید گله مند باشیم.کدوممون واسه خاطر تنبیه کارخونه یا جنسی که میفروشه اقدامی کردیم؟! کدوممون به نشانه اعتراض تحریم کردیم و …. این راهیه که خودمون گذاشتیم پیش پای سایپا و ایران خودرو و …‌ گفتیم تو فرغونم بفروشی ما هستیم . بخدا خیلی آدمای خوبین که اینهمه آپشن میزارن که اگه هم نزارن ما حتما و حتما صف میکشیم واسه خریدش.چون سود داره.اصلا فکر نمیکنیم که ما هم خودمون مصرف کننده ایم.پس به این نتیجه میرسیم که هموطن به همین راضی باش و نق نزن!

  13. سلام ماشینو دو روزه تحویل گرفتم دکمه‌ ی روی فرمون خرابه کولر گاز نداره متور روشن میکنم دور متور بالا پایین میره و گاز نمیخوره سرعتش از ۴۰ کیلومتر بالاتر نمیره بعد دو روز بردم نمایندگی مومنی گفتن دریچه گاز خرابه میخوای برو سفارش بدیم هر وقت اومد بیا گفتم با این ماشین که نهایت ۴۰ کیلومتر میره تو کفی من کجا برم ماشینو خوابوندن گفتن برو هروقت قطعه اومد زنگ میزنیم ماشین صفر چرا باید انقدر ایراد داشته باشه که دکمه فلاشر و پلاستیک‌های دور فلاشر و هم خودم جا زدم پس کنترل کیفیت ندارن الان بدون وسیله موندم بعد ۱۵ ماه ماشینو دادن خیر سرشون صدو ده میلیون هم کشیدن روش قرار بود صدو شست بدن دویست و هفتاد دادن هشتاد میلیون ما که یک سال پیششون مونده هیچ حساب کردن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کیسه هوای عابر پیاده چیست و چگونه عمل می کند؟ / دانستنی های خودرو

کیسه هوای عابر پیاده چیست و اولین خودروسازی که از آن استفاده کرد کدام است؟ بیت ران - در دو...

مکانیسم عملکرد سنسور باران در خودرو چیست؟ / دانستنی...

مکانیسم عملکرد سنسور باران که در خودروهای رده متوسط و لوکس وجود دارد، چیست؟ بیت ران - الهام زهره وند: در ماشین های معمولی و...

دلکو چیست؟ در سیستم جرقه‌زنی خودرو چه وظیفه‌ای برعهده...

دلکو چیست از چه اجزایی تشکیل شده است؟ و چه وظیفه‌ای در سیستم جرقه‌زنی خودرو برعهده دارد؟ بیت ران - دلکو یکی از مهم‌ترین قطعات...

جدیدترین نیسان GT-R با پیشرانه ای ۵۶۵ اسب بخاری...

جدیدترین نمونه‌ از نیسان GT-R با پیشرانه ای ۵۶۵ اسب بخاری و تغییراتی در ظاهر و باطن این خودرو با نام T-spec معرفی شد. بیت...

قیمت لوازم یدکی خودرو کوییک + جدول

قیمت انواع لوازم یدکی خودرو کوییک را در این گزارش بخوانید. بیت ران - خودرو کوییک محصول سایپا در انواع دنده ای، اتوماتیک و کوییک...

پست‌های مرتبط