متوسط سن خودرو ها در آمریکا چند درصد افزایش یافته است؟

از دست ندهید

متوسط سن خودرو در کشور آمریکا در حال افزایش است. خودروها، وانت‌ها و شاسی‌بلندها در حال پیرتر شدن هستند و قیمت خودروهای دست دوم رو به بالا است.

بیت ران – گذشت آن روزگاری که خودروها بعد از پیمایش ۱۰۰ هزار مایل (۱۵۰ هزار کیلومتر) سر از بازیافت و قیچی خودرو در می‌ آوردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ایهس Markit، موسسه تحقیقاتی که سالانه سن متوسط خودرو ها را منتشر می‌ کند، متوسط سن خودرو ها در خیابان‌ ها و جاده‌ های آمریکا به بیش از ۱۲ سال رسیده است.

این موضوع نشان می‌ دهد که هم خودرو ها دوام و استحکام بیشتری پیدا کرده اند و هم ارزش آنها به سرعت افت نمی‌ کند.

پیمایش زیاد عادی شده است

تادکامپائو تدد کمپو معاون خدمات پس از فروش ایهس می‌ گوید: «به نظر می‌ آید که پیمایش ۳۰۰ هزار مایل [نزدیک به نیم میلیون کیلومتر] در حال عادی شده است.»

به بیان دقیق‌ تر متوسط سن خودرو ها در حال حاضر ۱/ ۱۲ سال است. در حالی که در سال ۲۰۲۰ متوسط سن خودروها ۹/ ۱۱ سال بود. این گزارش‌ ها در حالی منتشر می‌ شوند که قیمت خودرو های دست دوم در حال افزایش است. بخشی از علت آن کمبود شدید تراشه‌ها و پردازشگر‌های نیمه‌هادی در صنعت خودرو است.

این کمبود هم نتیجه تعطیلی‌ های سراسری ناشی از همه‌ گیری ویروس کرونا بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شاخص ارزش خودرو های دست دوم مانهایم منهیم یوسد وهیکل ولو ایندکس متوسط قیمت خودرو های دست دوم در بازار آمریکا در ماه مه۲۰ هزار و ۴۲۶ دلار بوده که ۹/ ۴ درصد نسبت به ماه آوریل افزایش نشان داده و نسبت به ماه مه سال ۲۰۲۰، حدود ۷/ ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌ رسد که افزایش قیمت خودرو های دست دوم هنوز روی متوسط سن خودروها اثر نگذاشته و در آینده نه چندان دور آثار خود را برجای خواهد گذاشت.

منبع: دنیای اقتصاد

بیشتر بخوانید:

تسهیلات ویژه برای ترخیص خودرو‌های توقیفی شامل چه مواردی است؟

ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است / دفاتر کوتاه بیایند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط