فورد F150 محبوب‌ ترین ماشین آمریکا الکتریکی شد

از دست ندهید

فورد نمونه‌ای الکتریکی از وانت محبوب F150 را رونمایی کرد. این ماشین «لایتنینگ» یا رعد و برق نامیده شده و تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

بیت ران – وانت رعد و برق اولین ماشین پرفروش در آمریکا است که با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه می‌شود.

فورد F150 لایتینگ
فورد وانت الکتریکی خود را در مراسمی بزرگ در شهر دیترویت رونمایی کرد

لحظه‌ای تاریخی برای فورد

وانت الکتریکی فورد F150 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل بنزینی ندارد. مهمترین تغییر، اضافه شدن جای بار در جلوی ماشین است. از دیگر امکانات آن، تبدیل کنسول ماشین به میز کار است. از در عقب وانت هم می‌توان به عنوان میز کار استفاده کرد.

برای تامین نیروی ابزار برقی، یازده پریز در جاهای مختلف ماشین گذاشته شده و می‌توان از نیروی باتری برای برق رساندن به خانه هم استفاده کرد. فورد می‌گوید قوی‌ترین مدل این وانت می‌تواند برق یک خانه را برای سه روز تامین کند.

فورد F150 لایتینگ محل بار جلو
در بخش جلویی محلی برای قرارگیری بار تعبیه شده است
فورد F150 لایتینگ - محل بار عقب
از درب صندوق عقب این ماشین میتوان به عنوان میز کار استفاده کرد

ماشین دو موتور الکتریکی دارد که در مدل استاندارد، ۴۲۶ اسب بخار و در مدل‌ قوی‌تر ۵۶۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین حدود چهار ثانیه است.

۳۷۰ کیلومتر پیمایش با هر بار شارژ

فورد F150 - باتری ها
باتری های فورد F150 با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۷۰ کیلومتر حرکت کند.

فورد می‌گوید مدل استاندارد وانت F150 با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۷۰ کیلومتر حرکت کند. حداکثر مسافتی که مدل قوی‌تر می‌تواند با هر بار شارژ طی کند ۴۸۳ کیلومتر اعلام شده است. به گفته کارخانه، شارژ باتری از ۱۵ تا ۸۰ درصد با شارژر‌های سریع ۴۴ دقیقه طول می‌کشد. شارژ کامل باتری‌ها با برق خانگی ۱۴ ساعت زمان نیاز دارد.

جیم فارلی، مدیر فورد، ساخت مدل الکتریکی فورد ‌F150 را «لحظه‌ای تاریخی» خواند و آن را برای حرکت صنعت خودرو به سمت قوای محرکه الکتریکی بسیار مهم توصیف کرد.

وانت‌های سری F فورد در ۴۳ سال گذشته پرفروش‌ترین وانت آمریکا بوده‌اند. F150 همچنین پرفروش‌ترین ماشین در آمریکا است و فورد از فروش آن سالانه حدود ۴۲ میلیارد دلار درآمد دارد.

استقبال خریداران از وانت رعد‌و‌برق نه تنها آینده فورد را تضمین می‌کند، بلکه فرهنگ سوار شدن بر ماشین‌های الکتریکی را در جامعه جا انداخته و تاثیر مهمی بر آلودگی هوا در آمریکا خواهد گذاشت.

اهمیت این ماشین در موفقیت برنامه‌های کاهش آلودگی هوای دولت آمریکا تا حدی است که جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا را هم به ایالت میشیگان و دفتر مرکزی فورد کشاند. او یک روز پیش از مراسم رونمایی، از کارخانه‌ای که قرار است وانت الکتریکی در آن ساخته شود بازدید کرد و چند دقیقه‌ای با یکی از این وانت‌ها رانندگی کرد.

ارزان تر از مدل بنزینی

فورد F150 لایتینگ
قیمت پایه مدل استاندارد فورد F150 حدود ۴۰ هزار دلار است.

فورد برای جلب خریداران، ماشین را ارزان‌تر از رقیبان می‌فروشد. قیمت پایه مدل استاندارد حدود ۴۰ هزار دلار است. قیمت ماشین در برخی ایالت‌ها به خاطر سوبسید‌های دولتی حتی از مدل بنزینی هم ارزان‌تر است. قیمت لوکس‌ترین مدل ماشین ۹۰ هزار دلار است.

این در حالی است که جنرال موتورز، قیمت وانت الکتریکی خود،‌ هامر را ۱۱۲ هزار دلار تعیین کرده و قیمت پایه وانت‌های شرکت ریویان، رقیب دیگر فورد، ۸۰ هزار دلار است.

بیشتر بخوانید:

موستانگ برقی ؛ فورد ۱۴۰۰ اسب بخاری با هفت موتور

فورد F-150 مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

موتور ۷/۳ لیتری فورد با گشتاور هزار نیوتن‌متر رونمایی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط