رولزرویس گران قیمت ترین خودرو جهان را معرفی کرد

از دست ندهید

رولزرویس Boat Tail گران قیمت ترین خودرو جهان معرفی شد. این رولزرویس محنصر به فرد نتیجه چهار سال تحقیق و توسعه این برند بریتانیایی است.

بیت ران – محمد فتح اللهی: رولزرویس آخرین بار در سال ۲۰۱۷ با رونمایی از مدل Sweptail یک شاهکار منحصر بفرد و سفارشی را به جهان اتومبیل معرفی کرده بود. خودرویی که با ۱۲.۸ میلیون دلار قیمت، در زمان خود لقب گران قیمت ترین اتومبیل جهان را بدست آورده بود. البته بوگاتی با معرفی مدل La Voiture Noire این لقب را از Sweptail گرفته بود. بوگاتی برچسب قیمتی ۱۸.۷ میلیون دلاری را برای محصول خاص خود اعلام کرده بود. اما اینبار ماجرا معرفی یک کوپه خاص دیگر از سوی رولزرویس نیست.

رولزرویس Boat Tail
در مجموع سه دستگاه از رولزرویس Boat Tail ساخته شده است.

۳ خودرو سفارشی برای ۳ مشتری خاص

رولزرویس Boat Tail جدید ترین شاهکار طراحان این کمپانی بریتانیایی است. خودرویی که با قیمت ۲۸ میلیون دلاری فراتر از مرزهای تجمل در دنیای اتومبیل است. این کوپه فول سایز لوکس ۵۹۰۰ متر طول دارد و دارای سقف جمع شونده است. ۳ نمونه از رولزرویس Boat Tail بصورت کاملاً سفارشی ساخته شده است و خریداران در تمامی مراحل طراحی این خودرو حاضر بودند. گرچه این سه مدل از فرم بدنه یکسان بهره می برند، اما هر کدام ویژگی های سفارشی سازی شده خود را دارند. این خودرو خاص بر روی پلت فرم فانتوم ساخته شده و از موتور V12 نیز بهره می برد.

فرم انتهایی این رولزرویس خاص با الهام گیری از قایق های کلاس J طراحی شده است.

آخرین باری که این برند بریتانیایی به تولید محصولات سفارشی سری مشغول بود به سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ بر می گردد.

رولزرویس Boat Tail
فرم انتهایی این رولزرویس خاص با الهام گیری از قایق های کلاس J طراحی شده است

Alex Innes رئیس بخش طراحی Coachbuild کمپانی رولزرویس باور دارد مدل BoatTail یک «همکاری بی نظیر بین رولزرویس و مشتریانش» است. او عنوان کرد که BoatTail مطابق با اصول طراحی خودروهای جدید رولزرویس است. این روند جدید در طراحی محصولات برند رولزرویس سال گذشته با معرفی مدل Ghost آغاز شده بود.

ویژگی های منحصر به فرد

همان طور که گفته شد این خودرو لوکس ۵.۹ متر طول دارد. Boat Tail دارای دو درب است و گنجایش چهار سرنشین را دارد. اما این تمام ماجرا نیست. بخش انتهایی خودرو مهمترین قسمت از این خودرو است. طراحی و توسعه این بخش به تنهایی ۹ ماه زمان برده و دارای پنج ECU است.

نمای عقب روبزرویس Boat Tail
فن های ویژه در بخش انتهایی خودرو، مراقب خاویار شما هستند تا در اثر گرمای هوا خراب نشوند!

در این بخش که توسط دو درب به شکل پروانه ای باز می شود، محلی برای خنک کردن نوشیدنی های سرنشینان در نظر گرفته شده است. می توان بشقاب های چینی با لبه های پلاتینی را بر روی میز مخصوص آن قرار داد. برای خوردن غذای مورد علاقه در این بشقاب ها هم می توان از کارد و چنگال نقره ای که نشان Boat Tail بر روی آنها حک شده استفاده کرد. رولزرویس همچنین در این قسمت از فن های ویژه ای استفاده کرده است. این فن ها به گونه ای طراحی شده اند که خاویار شما در گرمای هوا خراب نشود. رولزرویس کارایی این فن ها را تا دمای ۸۰ درجه تست کرده است.

برای لذت بیشتر از یک پیک نیک لوکس، رولزرویس یک چتر را هم در بخش عقب خودرو تعبیه کرده است. دو صندلی جمع شونده پارچه ای هم برای سرنشینان در نظر گرفته شده تا بهتر از مناظر لذت ببرند.

این رولزرویس خاص از ۱۸۱۳ قطعه ویژه و سفارشی بهره می برد. حتی سیستم صوتی این خودرو با ۱۵ بلندگو کاملاً خاص است. رولزرویس تمامی بلندگوها را در کف خودرو جاسازی کرده است.

در هنگام بارش باران هم مانند تمامی رولزرویس های دیگر می توان از چترهای تعبیه شده در درب ها استفاده کرد.

ساعت خاص Bovet تکمیل کننده شکوه Boat Tail

طراحی و تولید رولزرویس Boat Tail چهار سال به طور انجامیده است. اما علاوه بر آن بطور جداگانه، ۳ سال برای ساخت ساعت Borvet آن زمان صرف شده است.

ساعت Borvet رولزرویس Boat Tail
۳ سال برای ساخت ساعت Borvet این رولزرویس سفارشی زمان صرف شده است.

در طول این سه سال، دو نمونه از این ساعت ساخته شد. یکی برای خودرو و دیگری برای مالک! اما چقدر برای ساخت این ساعت ها هزینه شده است؟ فعلاً مشخص نیست. اما شما ارقام مورد نظرتان را بهتر است بصورت میلیون دلاری تصور کنید.

بیشتر بخوانید:

داستان رولزرویس و هایده / خودرویی که قرار بود دو میلیون تومان خریده‌شود

رولزرویس گوست ۲۰۲۱ در راه است

رولز رویس جاستین بیبر ؛ جزئیات طراحی عجیب و قیمت خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط