ردبول مرسدس را به شکایت تهدید کرد

از دست ندهید

بال ردبول و بال مرسدس بنز، مسئله این روزهای مسابقات فرمول یک است. هلموت مارکو مشاور ارشد تیم فرمول یک ردبول ، مرسدس را تهدید کرد. این دو تیم بزرگ مسابقات فرمول یک در ماه های اخیر درگیر تنش های بسیاری شده اند. مرسدس بال عقب ردبول را قانونی نمی داند. اما ردبول هم باور دارد بال جلو مرسدس انعطاف پذیر است.

آیا ردبول در گرندپری آذربایجان از مرسدس شکایت می کند؟
آیا ردبول در گرندپری آذربایجان از مرسدس شکایت می کند؟

بیت ران – محمد فتح اللهی: بحث بال های انعطاف پذیر موضوع چالش های اخیر تیم های ردبول و مرسدس بنز است. در گرندپری اسپانیا زمانی که لوئیس همیلتون پشت اتومبیل ردبول مکس فرشتاپن حرکت می کرد، متوجه موضوع مهمی شد. همیلتون از طریق ارتباط رادیویی به تیم مرسدس اعلام کرد که بال عقب اتومبیل ردبول در مسیرهای مستقیم و سرعت های بالا انعطاف پذیر است. البته صحبت از انعطاف های میلی متری است.

فدراسیون جهانی این موضوع را بررسی می کند

تیم ها اتومبیل های خود را براساس قوانین وضع شده توسط فدراسیون جهانی FIA طراحی و تولید می کنند. اما تمامی تیم ها کارشناسان خبره ای دارند تا راه های گریز از این قوانین را پیدا کنند. نمونه های بسیاری از این گریز ها را در سال های قبل هم دیده بودیم. دیفیوزر دو طبقه تیم Brawn GP و F duct مکلارن نمونه های بارزی از این مثال هستند.

اما در پی اعتراض تیم مرسدس بنز از ردبول پس از گرندپری اسپانیا، فدراسیون جهانی عنوان کرد که این موضوع را بررسی می کند. FIA براساس قوانین نوشته شده می تواند حتی در میانه فصل نحوه تست های خود را بر روی اتومبیل ها تغییر دهد. از همین رو فدراسیون جهانی اعلام کرد از گرندپری فرانسه به بعد تست های جدیدی بر روی اتومبیل ها اعمال خواهد کرد.

اما تا زمان برگزاری گرندپری فرانسه مسابقات دیگری نیز برگزار خواهد شد. طبیعتاً سایر تیم ها از این وضعیت خوشنود نیستند.

براساس قوانین، استفاده از قطعات انعطاف پذیر در اتومبیل های فرمول یک ممنوع است.

بال های انعطاف پذیر در آذربایجان تأثیرگذارند

هفته آینده گرندپری آذربایجان در شهر باکو برگزار خواهد شد. مسیر این پیست مملو از مسیرهای مستقیم است. طبیعتاً ردبول و مرسدس با استفاده از قطعات انعطاف پذیر خود برتری محسوسی خواهند داشت. به همین دلیل تیم هایی که چنین قطعاتی ندارند احتمال دارد در این گرندپری بخواهند به مرسدس و ردبول اعتراض کنند. تیم مرسدس بنز پیش تر عنوان کرده بود تصمیم دارد در گرندپری آذربایجان نسبت به بال ردبول اعتراض خود را ثبت کند.

اتومبیل تیم مرسدس بنز از بال جلو انعطاف پذیر استفاده می کند؟
اتومبیل تیم مرسدس بنز از بال جلو انعطاف پذیر استفاده می کند؟

هلموت مارکو در اینباره توضیح داد. او گفت اگر تیم مرسدس دست به چنین کاری بزند، ردبول هم اعتراض خود را به بال جلو مرسدس ثبت خواهد کرد. مارکو گفت: «اتومبیل ما مانند اتومبیل تمامی تیم های دیگر تست ها را پاس کرده است. این اتومبیل کاملاً قانونی است. به نظر من توتو ولف (مدیر تیم مرسدس) حق این را دارد که اعتراض کند. اما او باید بال جلو اتومبیل های خود را هم نگاه کند.»

«در تصویرهای تلویزیونی کاملاً مشخص است که چقدر بال جلو مرسدس در سرعت های بالا خم می شود.»

روس برآون (مدیر مسابقات فرمول یک) اما باور دارد سخت گیری های بیشتر در تست های فدراسیون جهانی تنها راه چاره است. او گفت: «راستش را بخواهید هیچ راه دیگری برای پایان دادن به این بحث وجود ندارد.»

ردبول در گرندپری موناکو مرسدس را شکست داد. مرسدس اما ۳ بر ۲ ردبول را شکست داده است. باید دید پیروز رقابت در گرندپری آذربایجان کدام تیم است؟ ردبول رقابت را به تساوی می رساند یا مرسدس باری دیگر در رده اول جدول قهرمانی تیم ها می ایستد.

گرندپری آذربایجان ۱۶ خرداد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ راننده پولدار تاریخ فرمول یک را بشناسید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط