تابستان فرا رسید، اما چرا بازار موتورسیکلت همچنان در رکود است؟

از دست ندهید

در این گزارش قصد داریم دلایل رکود بر بازار موتورسیکلت را بررسی کنیم. قیمت موتورسیکلت از سال گذشته تغییری نداشته است اما دلیل آن چیست؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: هر سال با نزدیک شدن به فصل تابستان بازار موتورسیکلت رونق دوچندانی می گرفت اما امسال قضیه این طور نیست.

بازار موتورسیکلت که از سال گذشته بی رمق بود امسال هم جانی نگرفته است.

با گران شدن پیاپی خودرو در سال های گذشته، بسیاری از افرادی که قصد خرید خودرو داشتند به فکر خرید موتورسیکلت افتادند. این کار باعث شد تا آنها هم وسیله ای برای تردد داشته باشند و هم پولشان بی ارزش تر نشود.

این کار منجر به رونق گرفتن بازار موتورسیکلت و فروش بیشتر موتورسیکلت سازان شد. اینجا نقطه ای بود که چشم دلالان به این بازار افتاد.

در این بین ورود برندهایی مانند SYM هم با انواع کلاس های موتورسیکلت بازار را قبضه کرد.

اما تمام موارد فوق به ناگهان متوقف شد و باعث رکود بر بازار موتورسیکلت شد. اما دلایل آن چیست؟

کاهش قیمت ارز و خروج دلالان از بازار موتورسیکلت

از زمان به کرسی نشستن جو بایدن در آمریکا، سقوط نرخ ارز آغاز شد. کاهش نرخ ارز در مدت کوتاهی بر تمام بازار ها از جمله موتورسیکلت هم تاثیر گذاشت.

افرادی که موتورسیکلت ها را به قصد سرمایه گذاری خریده بودند یک شبه ضرر کردند. طبیعتاً آنها شروع به فروش موتورسیکلت های دپو شده خود کردند. با افزایش عرضه و کاهش تقاضا هم یکی از عوامل شکسته شدن قیمت موتورسیکلت رقم خورد.

واردات بیش از تقاضا

رکود در بازار موتورسیکلت همچنان ادامه دارد
رکود در بازار موتورسیکلت همچنان ادامه دارد

یکی دیگر از عوامل این رکود را می توان عرضه انبوهی از موتورسیکلت های رنگارنگ با نشان های تجاری گمنام، بدون شناخت بازار دانست.

تا چند سال گذشته وقتی نام موتورسیکلت در میان بود فقط هوندا ۱۲۵ در ذهن تداعی می شد. اما با ورود برندهای مختلف و ارایه انواع کلاس های موتورسیکلت به بازار کشور، این بازار متنوع شد.

اما در این بین موتورسیکلت سازان محصولات خود را بدون ارایه آگاهی، خدمات پس از فروش مناسب و تامین لوازم یدکی به بازار ریختند.

این کار سبب شده است موتورسیکلت های جدید به حال خود رها شوند و خریداران سر در گم حتی در صورت انتخاب مناسب باز هم با مشکل خدمات مواجه شوند و بسیاری از خریداران یا منصرف می شوند یا به خرید موتورسیکلت های قدیمی روی می آورند.

بیشتر بخوانید:

قیمت موتورسیکلت

بررسی اسکوتر SYM J200 + قیمت و هزینه سرویس های دوره ای این موتورسیکلت

موتورسیکلت های محبوب اینستاگرام و جهان

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط