شهرهای قرمز و نارنجی جدید اعلام شد / به کدام شهرها نباید سفر کرد؟

از دست ندهید

با اعلام فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی ، کسانی که با خودرو شخصی به این شهرها مسافرت کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت بازگشت به شهر خود دارند.

بیت ران -کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای، فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی را اعلام کرد؛ بر این اساس، مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت بازگشت به شهر خود دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۶ خود، به چند ممنوعیت اشاره کرده است که پیش از این اطلاع‌رسانی شده‌اند:

  • مسافرت از شهرهای قرمز به کلیه شهرهای کشور
  • مسافرت از شهرهای نارنجی به کلیه شهرهای کشور
  • ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز
  • تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد
  • مسافرت با وسائط نقلیه هوایی، ریلی و حمل‌و‌نقل عمومی بین شهرها تابع ضوابط اعلامی وزارت بهداشت است.

همانگونه که ستاد کرونا پیش‌تر اطلاع‌رسانی کرده بود، ممکن است در طول تعطیلات نوروز وضعیت شهرها به نارنجی و قرمز تبدیل شود و بر این اساس، بلافاصله ورود به این شهرها ممنوع می‌شود.

شهرهای قرمز

شهرهای قرمز جدید شامل زرین‌دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد هستند. شهرهای نارنجی جدید شامل خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی می‌شوند.

شهرهایی که پیش از این با وضعیت قرمز و نارنجی معرفی شده بودند در همان وضعیت قرار دارند و اکنون ۱۲ شهر در وضعیت قرمز و ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی هستند. در نتیجه ورود به شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد به‌ دلیل وجود وضعیت قرمز و شهرهای سراب و عجب‌شیر در آذربایجان ‌شرقی، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده در استان آذربایجان ‌غربی، گلپایگان در استان اصفهان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بهبهان، خرم‌شهر، دشت ‌آزادگان، شادگان و مسجد سلیمان در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دیلم، گناوه و کنگان در استان بوشهر، سامان در چهارمحال ‌و بختیاری، ارسنجان و زرین‌دشت در استان فارس، دیوان‌دره در استان کردستان، پل‌دختر و دورود در استان لرستان، خمین در استان مرکزی، خمیر در استان هرمزگان، نهاوند در استان همدان و خاتم در استان یزد به ‌دلیل وجود وضعیت نارنجی ممنوع است.

ستاد کرونا اعلام کرده است کسانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند، تنها ۷۲ ساعت برای بازگشت به مبدأ خود فرصت خواهند داشت و در غیر این صورت در هر ۲۴ ساعت یک‌بار در شهر قرمز مبلغ یک میلیون تومان و در هر ۲۴ ساعت یکبار در شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بررسی فنی و ظاهری فیدلیتی خودرو جدید گروه بهمن و مقایسه آن با دیگنیتی

فروش جک جی۴ گران تر از نرخ مصوب کارخانه، توسط کرمان موتور

خودروهای جدید سایپا که در آینده رونمایی می شوند

منبع :زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط