شاسی بلند هیبریدی آرکیوس برای کاربری نظامی / همراه مشخصات فنی

از دست ندهید

آرکیوس از خودروی نظامی هیبریدی و چهار چرخ فرمان اسکارابی رونمایی کرد که از پیشرانه دیزلی خورجینی شش سیلندر و موتور الکتریکی با قدرت مجموع بیش از ۴۰۰ اسب ‌بخار بهره می‌برد.

بیت ران – هاموی (Humvee) را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای نظامی چهار چرخ در جهان دانست. این برند معروف شاسی‌بلند نظامی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد؛ اما در دنیا وسایل نقلیه نظامی بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم وجود دارد. به گزارش موتوروان، یکی از این محصولات توسط شرکت فرانسوی آرکیوس (Arquus) تولید شده است و اسکارابی (Scarabee) نامیده می‌شود و این شرکت اخیراً آن را در ابوظبی در نمایشگاه IDEX ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته و از پیکربندی‌های مختلف خودرو رونمایی کرده است.

نسخه شناسایی شاسی بلند نظامی آرکیوس اسکارابی / Arquus Scarabee Hybrid Military SUV

آرکیوس اسکارابی یک خودروی شناسایی و زره‌پوش سبک نظامی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد به شمار می‌رود که یکی از جالب‌ترین آن‌ها، پیشرانه هیبریدی است. اسکارابی از باتری و یک موتور الکتریکی قدرتمند بهره می‌برد که به گونه‌ای طراحی شده است تا در طول عملیات نظامی با حالت کاملاً الکتریکی، یک لایه پنهان‌کاری اضافه به خودرو ببخشد. موتور الکتریکی ۱۰۳ اسب بخاری با پیشرانه دیزل خورجینی ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسب ‌بخار ترکیب می‌شود. این خودروی نظامی در بیشتر اوقات به تمام قدرتی که بتواند وزن زره‌​​پوش را حمل کند، نیاز دارد.

مشخصات فنی

ویژگی جالب دیگر اسکارابی، فرمان چهار چرخ آن است. سیستم استرلینگ نه‌تنها امکان چرخش بسیار زیاد در میدان جنگ فراهم می‌کند، بلکه به اسکارابی اجازه می‌دهد بدون مشکل خاصی سریعاً عقب‌نشینی کند و نیازی به انجام مانورهایی که باعث می‌شود در معرض آتش دشمن قرار بگیرد، نداشته باشد. این ویژگی تقریباً یکسان در خودروی الکتریکی جی‌‌ام‌سی هامر هم دیده می‌شود. اندازه‌ی کوچک، قابلیت حمل سه یا چهار سرنشین و نیروی محرکه‌ی قوی، آرکیوس اسکارابی را به خودرویی سریع برای اهداف مختلف تبدیل کرده و قادر به دستیابی به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

آرکیوس سه مدل مختلف از اسکارابی را ارائه داده است: گشتی، شناسایی و امنیتی٫ضد تروریستی. نسخه‌ی گشتی از مسلسل ۱۲٫۷ میلی‌متری بهره می‌برد؛ درحالی‌که مدل شناسایی دارای توپ ۳۰ میلی‌متری است. اندازه‌ی جمع‌وجور اسکارابی به آن اجازه می‌دهد برای حمل‌ونقل با هلیکوپتر یا هواپیمای C-130 مشکلی نداشته باشد. این وسیله‌ی نقلیه به گونه‌ای طراحی شده است که ضمن ایمن نگه داشتن خدمه‌ی خود، می‌تواند به‌سرعت از مکان‌های خطرناک خارج شود. راننده در کابین فاصله‌ی نزدیکی با شیشه جلو دارد و به راننده دید ۲۰۰ درجه از جلو را ارائه می‌دهد تا بهترین میدان دید را داشته باشد که در مکان‌های خطرناک، کلیدی است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته ایران خودرو روی چه محصولاتی نصب می شود؟

موتور سه سیلندر یک لیتری ایران خودرو چیست؟ / همراه مشخصات کامل فنی

منبع :زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط