همکاری گروه مپنا و کرمان موتور در تولید اولین خودرو برقی + جزئیات

از دست ندهید

شرکت مکو به عنوان نماینده گروه مپنا به مشارکت و همکاری با کرمان موتور در زمینه تولید اولین خودرو برقی جدید در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده اقدام خواهد کرد.

بیت ران – مهدی درفشی: قرارداد همکاری بین کرمان موتور و مکو در جهت تولید پیشرانه خودرو برقی به امضا رسیده است.

بر اساس این قرارداد، شرکت مکو به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه، اقدام به مشارکت و همکاری با کرمان موتور در خصوص تولید اولین خودرو برقی جدید در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خواهد کرد.

بر اساس این قرارداد، مکو به عنوان نماینده گروه مپنا، ۳۷ هزار پک باتری و تجهیزات پیشرانه از جمله موتور، گیربکس، سیستم شارژ و … را در مدت پنج سال برای تولید خودرو برقی به کرمان موتور ارائه خواهد کرد.

خودرو برقی گروه مپنا و کرمان موتور

شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ۱۰ ثانیه

براساس اعلام سازنده، این خودرو دارای پیمایشی بیش از ۲۵۰ کیلومتر خواهد بود.

همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کمتر از ۱۰ ثانیه خواهد بود.

این خودرو به سیستم بازیابی انرژی نیز مجهز خواهد شد.

در این مراسم، محمدحسین رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، گفت: علاوه بر امضای قرارداد، امروز اولین فاز پروژه یعنی تحویل تارگت بوک این دو قرارداد نیز مبادله می‌شود.

رفان اظهار داشت: در این کتابچه، بنچ مارک مختلف، طراحی‌های اولیه، هدف‌گذاری فنی و مالی، چارچوب‌های توسعه محصول، مشخصات اولیه قطعات، بررسی و اعلام تغییرات پلت فرم خودرو هدف منعکس شده است.

عرضه اولین خودرو تا ۱۸ ماه آینده

رفان، با یادآوری تفاهم‌نامه‌های گروه مپنا با چند خودروساز کشورمان برای برقی‌سازی خودروها، اظهار داشت: این اولین قرارداد اجرایی حوزه خودرو برقی در ایران است که بین مپنا و کرمان موتور امضا می‌شود و امیدواریم تولید خودرو برقی با کیفیت، به صورت فشرده برنامه‌ریزی و اجرا شود.

سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور نیز در این مراسم گفت: پس از هفت ماه مذاکرات فشرده، به دو قرارداد همکاری با گروه مپنا دست یافتیم و امیدواریم بین ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه آینده، اولین خودرو برقی مشترک تولید و عرضه شود.

فاصله ۲۵ ساله ایران با کشورهای توسعه یافته در زمینه خودروهای احتراقی

فیروزی افزود: با وجود فاصله حدود ۲۵ تا ۳۰ ساله کشورمان با کشورهای توسعه یافته در زمینه خودروهای احتراقی، اما در زمینه خودروهای برقی، فاصله ما با دیگر سازندگان حداکثر حدود دو تا سه سال است و با کار و تلاش می‌توانیم به کیفیت جهانی برسیم.

وی با تقدیر از کیفیت دانش فنی موجود در گروه مپنا، قرارداد مشترک کرمان موتور و مپنا را اتفاق مثبتی دانست که می‌تواند برای کشور و صنعت مبارک باشد.

در ادامه، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا گفت: امیدوارم در آتیه نزدیک شاهد ارائه خودروهای برقی با کیفیت برای عرضه عمومی باشیم.

مواد منفجره در خودروهای برقی
جایگاه شارژ خودرو برقی

ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی

علی‌آبادی تصریح کرد: گروه مپنا از مدت‌ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی را دنبال کرده و در زمینه ایجاد پلت‌فرم‌ خودرو برقی نیز اقدامات مناسبی در گروه مپنا صورت گرفته است.

کاهش میزان آلایندگی زیست محیطی با تولید خودرو برقی

علی آبادی ایجاد زیرساخت‌ خودرو برقی را دارای اهمیت دانست و گفت: لازم است زیرساخت‌ها همزمان به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شود، بنابراین علاوه بر برقی‌سازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاه‌های متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است.

وی تصریح کرد: بر اساس مستندات، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال ۲۰۳۰ میلادی عمده خودروها برقی خواهند بود و ما نیز لازم است در این زمینه گام‌های مفید و جدی برداریم.

امنیت خودروهای برقی
باتری خودرو برقی

ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی

علی‌آبادی با اشاره به ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی و نیز فعالیت‌های مپنا در زمینه دیگر ماژول‌ها خاطرنشان کرد: با وجود شناخت خوبمان از خودروهای احتراقی، فاصله کشورمان با صنایع خودروسازی پیشرفته دنیا در زمینه این گونه خودروها مقداری زیاد است، اما فاصله ما با خودروسازهای برقی برتر دنیا چندان زیاد نیست و وقت مناسبی است که با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق، تحول مثبتی در زمینه برقی‌سازی ایجاد کنیم و می‌توانیم در رده‌های اول جهانی در این عرصه قرار بگیریم.

مدیرعامل گروه مپنا، افزود: کشورهای توسعه یافته، با در نظرگرفتن حفظ محیط زیست و اقتصاد به سرعت به سمت برقی‌سازی پیش می‌روند و ما نیز در حال آماده‌سازی خود برای فراهم نمودن زیرساخت‌ها هستیم تا خودروسازها، برقی سازی خودروهای تولیدی‌ را هدف‌گذاری و اجرا کنند.

وی ورود مپنا به برقی سازی را یک اقدام صحیح زیست محیطی و اساسی دانست و گفت: قطعا مپنا در این زمینه به صورت قدرتمند، کاربردی و با تمام ظرفیت ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

خودروهای برقی مدرن با طراحی دهه ۱۹۶۰ را ببینید؛ کلاسیک های امروزی

جک X7 کرمان موتور KMC K7 ؛ بررسی امکانات و قیمت

رنو ۵ برقی با یاد مدل کلاسیک خود تولید می شود




3 دیدگاه

  1. دست مپنا درد نکنه، برای فروش بیشتر برق و واردات باتری از چین و فروش ایستگاه شارژ خودرو برقی؛ دنبال ترویج خودرو برقی است، در کشوری که برق اش توسط سوخت فسیلی تامین میشه و آلودگی نیروگاهش شهرها رو به سمت تعطیلی میکشونه. دست مریزاد.
    فاصله تا خودرو الکتریکی سه سال است و تا خودرو احتراقی روز دنیا سی سال. عددها کاملا منصفانه گفته شده، شکی درش نیست.

    • بنام خدا.اغراق در ذات ما ایرانیهاست نه فاصله ما در فناوریهای موتورهای درون سوز سی سال است و نه فاصله ما درفناوریهای موتورهای الکتریکی و خودروهای هیبرید سه سال!!!

      • کاملا درست میگین، من هم شاید بهتر بود علامت تعجب استفاده میکردم بجای نقطه. اینجوری بیشتر می‌تونستم عجیب بودن حرفهای داخل متن رو نشون بدم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط