شرکت بهمن با خودرو فیدلیتی، برای سایپا و ایران خودرو خط و نشان کشید

از دست ندهید

مدیرعامل گروه بهمن  از توسعه خودرو جدید بهمن بر اساس پلت‌فرم خودرو فیدلیتی خبر داده است اما این خودرو چه مشخصاتی دارد؟

بیت ران – بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن به بیت ران درباره  خودرو فیدلیتی گفته است:«دیگنیتی با ۳۰ تا ۴۰ درصد داخلی سازی، درحال تولید است. اگر چه در مورد فیدلیتی، ما یک قدم فراتر رفتیم. پلت‌فرم فیدلیتی توسط شرکت بهمن موتور خریداری شد. اکنون مالکیت معنوی این پلت‌فرم متعلق به ماست و امکان تولید خودروی جدید بر اساس آن را داریم.

تولید فیدلیتی با درصد داخلی سازی بالای ۵۰ درصد آغاز شده است و از همه قطعه سازان دعوت کردیم تا در جهت داخلی سازی قطعات فیدلیتی، با ما همکاری کنند.

ما در حال شکل دهی به مراکز طراحی هستیم. واحد مهندسی در بخش خودروهای تجاری در حال گسترش است. در آینده، جهت جذب دانش روز دفاتری را نیز در خارج از کشور تاسیس خواهیم کرد.

در بخش خودروهای سواری نیز در مرحله اول بحث خودکفایی پلتفرم فیدلیتی را داریم. در مراحل بعد، طراحی و تولید خودروهای مختلف روی این پلتفرم فیدلیتی صورت می گیرد.»

اگر بهمن قصد داشته باشد خودروهای خود را روی این پلت‌فرم توسعه دهد عملا به رقابت مستقیم با ایران خودرو و سایپا خواهد پرداخت و با تیراژ گسترده باید چندین محصول را روانه بازار کند.

اما گذشته از پلت فرم خود فیدلیتی چه خصوصیت‌هایی دارد؟

در فیدلیتی از یک موتور ۱.۵ لیتری استفاده شده است این موتور با توربو می‌تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند برای مقایسه بد نیست بدانید خودرو شاهین با حجم مشابه و با موتور توربو شده تیبا، حدود  ۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

گشتاور موتور فیدلیتی هم ۲۳۰ نیوتن متر است. این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه بهره می‌برد. سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب چند میله‌ه‌ای است.

فیدلیتی

رقابت با سایپا و ایران خودرو

با استفاده از این پلت‌فرم بهمن می‌تواند خودروهای خود را در کلاس سی و دی طراحی کند در اصل اگر این شرکت موفق به این کار شود عملا یک رقیب سر‌سخت برای محصولاتی مانند دنا پلاس توربو و تارا وارد بازار می‌شود البته از نظر قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت این محصول در صورت کاهش وزن (اگر روی این پلت فرم خودرویی در کلاس سی ساخته شود) نسبت به دنا پلاس توربو و تارا کاملا برتر است. البته قدرت موتور این خودرو برای وزن کنونی فیدلیتی که حدود ۱.۵ تن است عدد متوسطی محسوب می‌شود.

نسبت به شاهین و پلت‌فرم ایکس ۱۰۰ سایپا، این پلت‌فرم کاملا برتر است. برای نمونه موتورش  بیش از ۴۰ اسب بخار قوی‌تر است.

البته این مقایسه در صورتی درست است که بهمن طبق گفته سخنان مدیرعامل این شرکت به دنبال ساخت خودرو خود روی این پلت‌فرم، با تیراژ انبوه و قیمتی نزدیک محصولات ایران خودرو و سایپا باشد.

بیشتر بخوانید:

محصولات جدید گروه بهمن / احتمال بازگشت خودروهای مزدا وایتا با لادا و نیسان

بهمن دیگنیتی مجوز فروش ندارد / بدون مجوز آلایندگی خودرو پلاک نمی شود

 

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ با نخستین موتور کاربردی با فناوری احتراق فشرده‌

 

دیگنیتی دانگ فنگ ix5 محصول جدید بهمن + مشخصات فنی و تصاویر

 




2 دیدگاه

  1. بیت ران آیا قیمت این خودرو برابر با محصولات ایران خودرو و سایپا هست که با اونها مقیاسه میشه؟خودروسازای داخلی جای هیچ دفاعی ندارن ولی اولین اصلی که هر نویسنده برای مقایسه دو خودرو باید اون رو بدونه بحث قیمت هستش که گویا نویسندتون از این اصل بی خبره…

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط