تویوتا یاریس خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا شد

از دست ندهید

بر اساس نظر خبرنگاران خودرویی اروپا، تویوتا یاریس خودرو سال اروپا شد.

بیت ران – مراسم خودرو سال اروپا که هر ساله پیش از شروع نمایشگاه خودرو ژنو و با حضور خبرنگاران خودرویی و مدیران صنعت خودرو برگزار می شد، امسال به دلیل کرونا به‌صورت آنلاین برگزار شد.

امسال هم نمایشگاه خودرو ژنو به دلیل کرونا لغو شده است، اما برگزارکنندگان آن امیدوار هستند سال آینده با فروکش کردن بحران کرونا، بتوانند آن را پس از دو سال برگزار کنند.

نسل جدید تویوتا یاریس، همراه خودروهای کوپرا فورمنتور، سیتروئن سی چهار ،فیات پانصد، لندروور دیفندر، اشکودا اکتاویا و فولکس‌واگن آی دی سه، به مرحله نهایی خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا راه یافته بودند.

نسل چهارم یاریس ترکیبی کامل از نسل قبلی است و توانسته است نظر بسیاری از خبرنگاران خودرو در جهان را به عنوان یک خودرو شهری جلب کند.

هیئت انتخاب خودرو سال اروپا، شامل ۵۹ روزنامه نگار خودرو از ۲۲ کشور اروپایی بودند.

به گزارش بیت ران، در مراسم خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا، تویوتا یاریس ۲۶۶، فیات ۵۰۰ جدید ۲۴۰، کوپرا فورمنتور ۲۳۹، فولکس واگن آی دی سه ۲۲۴، اشکودا اکتاویا  ۱۹۹،لندروو دیفندر  ۱۶۴ و سیتروئن سیه چهار ۱۴۳ امتیاز بدست آورند.

گفتنی است پژو ۲۰۸ سال گذشته خودرو سال اروپا شده بود.

خودروی سال اروپا نام جایزه‌ای است که از سال ۱۹۶۴ هرساله برگزار می‌شود. برگزارکنندگان فعلی این مراسم از کشورهای ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا، هلند، فرانسه، آلمان و سوئد هستند.

این مسابقه دارای کلاس‌بندی یا دسته‌بندی نیست. هیئت داوران که شامل خبرنگاران دنیای خودرو هستند و ملیت یکی از کشورهای اروپایی را دارند، به خودروها رأی می‌دهند که البته تعداد نمایندگان از یک کشور بستگی به بازار فروش و صنعت خودروسازی آن کشور دارد. به عنوان مثال، هیئت داوران سال ۲۰۱۲ شامل ۵۹ عضو بود که این اعضاء از ۲۳ کشور انتخاب شده بودند.

بیشتر بخوانید:

کشورهای پیشرو در توسعه خودروهای الکتریکی

فولکس‌واگن گلف در کدام کشورهای اروپایی طرفدار دارد؟

جوایز بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ به جگوار I-PACE اسپرت لوکس رسید

نسل جدید پژو ۲۰۸ چگونه است ؟

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط