19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

قیمت تمام شده هوندا ؛ هوندا 125 چقدر برای سازندگانش تمام می شود؟

از دست ندهید

جزئیات تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی به خودروها

یکی از سیاست‌های دولت طی سال‌های گذشته دوگانه سوز کردن خودروها بوده که برای این مهم نیز اقدامات متعددی...

تویوتا یاریس هم استپ وی می‌شود + مشخصات فنی

تویوتا مدلی جدید به نام یاریس کراس را برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این خودرو که ابتدا در بازار...

چرا خودروهای دست دوم از خرمشهر وارد و از دیگر مرزهای کشور خارج می شوند

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: ترخیص اتومبیل مستعمل ( خودروهای دست دوم ) در این گمرک ممنوع است و این...

قیمت تمام شده هوندا 125 برای سازندگان این موتور پرفروش چقدر است؟ سودهای حاشیه ای صنعت تولید موتورسیکلت چه هستند؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: موتورسیکلت هوندا 125 بیش از پنج دهه است که در کشور حضور دارد و تولید می شود.

قیمت تمام شده هوندا

این موتورسیکلت حالا در سه حجم مختلف 125، 150 و 200 سی سی در کشور تولید می شود که حجم های بالاتر آن طرف داران بیشتری دارد.

هوندا در کارخانه های مختلف و بی نام و نشان مونتاژ می شود.

با استعلام قیمت از اجزای مختلف موتورسیکلت هوندا 125، قصد داریم ببینیم قیمت تمام شده هوندا چقدر است و سود صنعت موتورسیکلت سازی چند درصد است؟

قیمت تمام شده هوندا 125

قیمت تمام شده هوندا

انجین، گیربکس، دسته سیم و مجموعه سیستم سوخت رسانی هوندا به طور کلی از کشور چین و به صورت مونتاژ شده وارد کشور می شوند.

قیمت مجموعه فوق در حدود 1600 یوآن چین معادل 6 میلیون و سیصد هزار تومان برای موتورسیکلت ساز تمام می شود.

شاسی، تنه، باک، زین، طوقه و لاستیک و سایر قطعات ظاهری و تزیینی هم در داخل کشور تولید می شوند که در بیشترین حالت حدود 5 میلیون تومان ارزش دارد.

با احتساب موارد فوق، قیمت تمام شده هوندا زیر 12 میلیون تومان برای سازنده اش تمام می شود که در اسفند ماه 99 در نمایندگی ها بیش از 24 میلیون تومان قیمت خورده اند.

قیمت موتورسیکلت های طرح هوندا 125 با حجم های 150 و 200 سی سی هم برای سازندگانش حدود یک تا دو میلیون تومان بیشتر است که این موتورسیکلت ها هم قیمتی بیش از 28 میلیون تومان دارند.

سودهای حاشیه ای

اما صنعت موتورسیکلت سازی در ایران سودهای دیگری هم برای مالکانش دارد.

قیمت های تمام شده ای که در بالا اعلام شد، بر اساس نرخ ارز روز است حال آنکه انبار بسیاری از سازندگان موتورسیکلت با خریدهای قدیمی و با نرخ ارز کمتر پر شده است.

موتورسیکلت سازان هم با افزایش لحظه ای نرخ ارز قیمت خود را افزایش می دهند و از ایجاد بازار سیاه در بازار موتورسیکلت هم سودهای قابل توجهی عایدشان می شود.

ضعف در تولید انجین و گیربکس

جالب است بدانید که پس از گذشت پنجاه سال از تولید هوندا 125 در ایران هنوز هم انجین، گیربکس و مجموعه سوخت رسانی از خارج وارد کشور می شود و داخلی سازی نشده اند.

عمده این قطعات از چین یا تایوان وارد کشور می شوند.

برای آگاهی از قیمت انواع موتورسیکلت در بازار و کارخانه اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط