جتور زیر مجموعه لوکس چری محسوب می شود و فیدلیتی خودرو در واقع همان جتور X70 است. بهمن موتور پلتفرم این خودرو را خریداری کرده است. اما محصول جدید بهمن چه مشخصاتی دارد؟
بیت ران – مهدی درفشی: پس از رونمایی دیگنیتی توسط بهمن موتور، حال این شرکت برای توسعه سبد محصولات، به سراغ همکاری با یک برند چینی دیگر رفته است. البته این برند چینی، نام آشناست و از حضور آن در ایران مدت ها است که می گذرد.
جتور، زیر مجموعه لوکس چری
جتور (Jetour) در واقع یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت چری چین است. این برند توسط چری در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و کراس اور سایز بزرگ X70 نیز نخستین محصولی است که تحت عنوان جتور به تولید رسید.
البته جتور، پس از برندهای Cowin، Qoros و Exeed معرفی شد. زیر مجموعه هایی که یکی پس از دیگری و با هدف تولید خودروهای لوکس و عرضه به بازار جهانی، تاسیس شدند.
فیدلیتی بزرگ تر و قدرتمندتر از دیگنیتی
مشخصات بهمن فیدلیتی
بهمن فیدلیتی به پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 155 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر، مجهز است. نیروی تولیدی پیشرانه با اتصال به جعبه دنده شش سرعته خودکار دو کلاچه، به محور جلو منتقل می شود.
پیشرانه مورد استفاده روی فیدلیتی، در واقع همان پیشرانه با کد E4T15C است. در حال حاضر، این پیشرانه در خودروهایی چون چری آریزو 6 و ام وی ام X55 نیز استفاده می شود. اگر چه، طبق گفته بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن، پس از مدتی پیشرانه ساخت تی وان جایگزین این پیشرانه خواهد شد.
در چین، این خودرو در دو نسخه X70 و X70S ارائه می شود. جتور X70 نسخه پایه است. جتور X70S نیز به امکانات بیشتری مجهز است.
همچنین این دو نسخه در ظاهر نیز تفاوت داشته و نسخه X70S، ظاهر بهتری دارد. با توجه به تصاویر منتشر شده در وب سایت گروه بهمن، احتمالا X70S وارد بازار ایران خواهد شد. نمای بیرونی این نسخه به نسبت نسخه X70، در بخش جلوپنجره، سپرها و رینگ ها دچار تغییرات شده است.
در کابین نیز بهمن فیدلیتی به نسبت نسخه ساده تر، طراحی جذاب تری دارد. همانند بسیاری از خودروهای روز، نمایشگر خودرو به جای قرارگیری در قسمت میانی داشبورد، روی داشبورد قرار گرفته و ظاهر جذاب تری دارد.
از تجهیزات رفاهی بهمن فیدلیتی می توان به صندلی های برقی مجهز به گرمکن، نور پردازی داخلی، سنسور باران، دکمه های کنترلی روی فرمان، صفحه نمایشگر 10.25 اینچی، هشت عدد بلندگو، شارژر وایرلس، پشت آمپر 12.3 اینچی، تهویه مطبوع دیجیتال و سانروف پانوراما اشاره کرد.
فیدلیتی یا دیگنیتی؛ کدام بزرگ تر و قدرتمندتر است؟
دیگنیتی یا همان دانگ فنگ ix5، دیگر محصول جدید گروه بهمن است. این محصول پیش از فیدلیتی معرفی شد.
دیگنیتی در مقایسه با فیدلیتی، دارای ابعاد بدنه کوچکتری است. همچنین طبق اعلام گروه بهمن، فیدلیتی در دو نسخه پنج و هفت نفره قابل سفارش است. اگر چه دیگنیتی تنها با ظرفیت پنج نفر سرنشین به بازار عرضه خواهد شد.
صرف نظر از ابعاد بدنه و ظرفیت سرنشین، این دو خودرو از لحاظ قوای محرکه در شرایط تقریبا یکسانی قرار دارند. دیگنیتی به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 148 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور مجهز است.
فیدلیتی نیز از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 155 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور بهره مند است. وزن خالص هر دو خودرو نیز حدود 1570 کیلوگرم است.
با این حساب، فعلا نمی توان گفت که کدام خودرو قدرتمندتر عمل می کند و شتاب کدام بهتر است. باید منتظر ماند و دید که عملکرد نمونه های راه یافته به بازار چگونه است. اگر چه در مورد بزرگ تر بودن، می توان به نفع فیدلیتی رای داد.
خرید پلتفرم جتور X70 توسط بهمن موتور
بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن به بیت ران درباره خودرو فیدلیتی گفته است: «دیگنیتی با ۳۰ تا ۴۰ درصد داخلی سازی، درحال تولید است. اگر چه در مورد فیدلیتی، ما یک قدم فراتر رفتیم. پلتفرم فیدلیتی توسط شرکت بهمن موتور خریداری شد. اکنون مالکیت معنوی این پلتفرم متعلق به ماست و امکان تولید خودروی جدید بر اساس آن را داریم.
تولید فیدلیتی با درصد داخلی سازی بالای ۵۰ درصد آغاز شده است و از همه قطعه سازان دعوت کردیم تا در جهت داخلی سازی قطعات فیدلیتی، با ما همکاری کنند.
ما در حال شکل دهی به مراکز طراحی هستیم. واحد مهندسی در بخش خودروهای تجاری در حال گسترش است. در آینده، جهت جذب دانش روز دفاتری را نیز در خارج از کشور تاسیس خواهیم کرد.
در بخش خودروهای سواری نیز در مرحله اول بحث خودکفایی پلتفرم فیدلیتی را داریم. در مراحل بعد، طراحی و تولید خودروهای مختلف روی این پلتفرم فیدلیتی صورت می گیرد.»
بیشتر بخوانید:
ماشین چینی تازه داخل سازیم بشه
مگ چشه؟ پلتفرم بروزی هست. قراره موتور ایرانی (تیوان) هم روش نصب بشه و با درصدبالایی داخلی سازی تولید بشه. مشکلش چی هست؟ خیلی از خودرو ساز های مطرح دنیا از پلتفرم همدیگه برای تولید خودرو استفاده میکنن ک هزینه هاشونو کاهش میده. پس این ماشین دیگه چینی نیست و ایرانیه.حد اقل میدونم موتور تیوان ک استاندارد یورو 6 داره خیلی بهتر از موتور چینیه قبلی این ماشینه.
مشکلش اینجاست که قیمت بالا و کیفیت معمولی رو باید با شرایط مزخرف خرید
مشکل قیمت میلیاردی اش 😐😐
زیر 700 میلیون به نظر شما میلیاردی است؟
ماشین مشکلی نداره مشکل از اینکه پیش فروش میذاره از ساعت ۱۰ الی ۴ فلان روز بعد ساعت ۱۰ رب میزنه تکمیل موجودی سایت بسته شد حالا ببینید مشکل از گجاست
سلام،
مشکل که زیاد داره!!!
قیمتهای سر به فلک کشیده ، برنامه های فروش مسخره! اون دوستمون که نوشتند 10 و ربع تموم میشه به نظرم اشتباه میکنند ، من ده و پنج دقیقه دکمه مرحله بعد رو زدم گفت با این مشخصات نداریم !! (رنگ خاکستری)
مگه فروش فیدلیتی شروع شده که دوستان نتونستن خرید کنن؟! این ماشین هنوز برای فروش عرضه نشده! اگر ظرفیت فروشش به سرعت پر بشه دلیلش وجود نقدینگی بالا در دست مردمه وقتی برای 4000 هزار پژو 207 دنده ای 400 هزار نفر ثبت نام میکنن تکلیف روشنه. پول زیادی دست مردمه و با کاهش سود بانکی ریخته تو بازار خرید خودرو و دلار و سکه
طبق معمول داستان تکراری فروش خودرو
سلام یکم قیمت بیاره پایین توی رنج 550 میلیون بعد دو مرحله ای بزاره ما که یک جا پول نقد نداریم باید ماشینمون بفروشیم دو مرحله ای میشه
من که خیلی خیلی راحت تونستم بنویسم اصلن هیچ استرس و مشکلی نبودش…..فقط ۵۰ تومن دادم تا برام بنویسن همین…حالا ببینید مشکل کجاس
میشه معرفی کنید اون کسی که ثبت نام کرده تا برای من هم ثبت نام کنند
همه چیز دروغ تو ایران بعد حرف از دین و ایمان میزنن چرا اینقدر دروغ میگن رشوه بدهیم تا ثبت نام بکنیم نمیدونیم از کی اعتماد بکنیم من اصلا نمی تونم وارد بشم
فقط دلالها در داخل نمایندگی بهمن خودرو می توانند ثبت نام کنند.
همه چیز دروغ تو ایران بعد حرف از دین و ایمان میزنن چرا اینقدر دروغ میگن رشوه بدهیم تا ثبت نام بکنیم نمیدونیم از کی اعتماد بکنیم من اصلا نمی تونم وارد بشم