اکسل شاهین به کدام خودرو شباهت دارد؟ / تفاوت اکسل قدیمی با بهبود یافته سایپا

از دست ندهید

اکسل شاهین شباهت بسیاری به اکسل عقب محصولات برلیانس دارد. اکسل عقب بهبود یافته خانواده ایکس ۲۰۰ سایپا نیز از اکسل رنو تندر۹۰ الگوبرداری شده است.

بیت ران – مهدی درفشی: شرکت بهران موتور گلپایگان سال ها است که به عنوان تامین کننده قطعاتی چون اکسل، پیستون، منیفولد و واتر پمپ، با خودروسازی سایپا همکاری دارد. در غرفه این شرکت در نمایشگاه قطعات خودرو علاوه بر نمونه بهبود یافته اکسل عقب خودروهایی چون تیبا، اکسل عقب خودروی شاهین نیز به نمایش گذاشته شده بود.

در مورد تفاوت اکسل بهبود یافته خودروی تیبا با نمونه قدیمی و اکسل شاهین، با ناصر فروغی مدیر طراحی و مهندسی شرکت بهران موتور گلپایگان گفت و گو کردیم.

بیت ران – تفاوت اکسل قدیمی با اکسل بهبود یافته خانواده ایکس ۲۰۰ سایپا چیست؟

ناصر فروغی – پوسته اکسل خودروهای کوییک، ساینا و تیبا هاچ بک، مشترک است. بوش اکسل بهبود یافته نسبت به اکسل قدیم، تقویم شده و قطر آن نیز افزایش یافته است. در واقع می توان گفت که این طرح، از اکسل خودروی رنو تندر۹۰ الگوبرداری شده است. از نظر هندلینگ، پایداری و ایستایی، اکسل بهبود یافته بهتر از اکسل قدیمی است و عملکرد بهتری دارد. کیفیت قطعات نیز افزایش یافته است.

بیت ران – به غیر از اکسل خانواده ایکس ۲۰۰، تامین اکسل خودروی شاهین نیز بر عهده شماست؟

ناصر فروغی – پیش تر قرار بود که پروژه اکسل شاهین توسط شرکت ما، اجرا شود. اما اکنون، پروژه اکسل خودروی شاهین توسط یک شرکت دیگر در حال اجراست. البته احتمالا و پس از افزایش تیراژ تولید خودروی شاهین، تولید اکسل آن را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

شباهت اکسل خودروی جدید سایپا به محصولات برلیانس

بیت ران – اکسل عقب شاهین به کدام خودروی موجود در بازار شباهت دارد؟

ناصر فروغی – می توان گفت که شباهت بسیاری با خودروهای برلیانس دارد. احتمالا از روی اکسل خودروهای برلیانس برای طراحی اکسل عقب این خودرو، الگوبرداری شده است.

بیت ران – در زمینه تولید اکسل خودروهای باری نیز فعالیت دارید؟

ناصر فروغی – حدود ۲۰سال است که اکسل وانت نیسان، را به طور کامل تولید می کنیم. شفت ها و پلوس ها در مجموعه ما تولید می شود. تست های حرارتی را نیز در داخل شرکت انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید:

پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو چگونه گذشت؟

درباره صندلی خودرو شاهین بدانید؛ آیا این صندلی تولید داخل است؟

تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟

اخذ نکردن استاندارد آلایندگی شاهین پلاک شدن آن را با مشکل مواجه خواهد کرد

شتاب شاهین سایپا چقدر است؟

 

 




3 دیدگاه

  1. اکسل شاهین بعداز ۵۰هزار کیلومتر شروع کرد به صاف کردن لاستیک‌ها ، نمایندگی سایپا هم به شرکت سایپا علت را ضعف قطعه اعلام کرد ولی شرکت سایپا اکسل را جزو گارانتی نمی‌داند ،
    گارانتی شاهین هم دروغی بزرگ است ، شاهین مشکلات ریز و اساسی زیادی دارد که بالای ۵۰ هزار کیلومتر خودشان را نمایان مینمایند ،
    علت ضعف قطعات این خودرو میباشد،

    • ای بابا، تو خسته نمیشی توی همه ی سایتها میری و یک متن ثابت رو کپی میکنی؟ خودت که نه ولی پدرت پژو ۴۰۵ داره، چرا داری شاهین و سورن و دنارو مثلاً تخریب میکنی، خدایی خسته نشدی از ۱۴ سالگی داری این کارو تکرار میکنید.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط