تولید خودرو در دی ماه امسال کاهش ۴.۷ درصدی داشت

از دست ندهید

تولید خودرو در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهشی ۴.۷ درصدی داشته است. این در حای است که در مجموع ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش ۲۱.۲ درصدی تولید خودرو بوده ایم.

بیت ران – تولید انواع خودرو در دی ماه امسال، ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است؛ این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، نسبت به مدت مشابه سال مجموع تولید خودروها افزایش ۲۱.۲ درصدی داشته است.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در شرکت‌های خودروساز طی دی ماه با کاهش روبرو شده است، بطوریکه تولید انواع خودرو در این مدت تولید انواع خودرو از ۹۶ هزار و ۶۴۴ دستگاه در دی ماه سال ۱۳۹۸ با کاهش ۴.۷ درصدی به ۹۲ هزار و ۸۶ دستگاه در دی ماه امسال رسیده است.

آمار تولید خودرو

آمار تولید انواع خودرو در دی ماه

تولید انواع سواری در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵.۳ درصد کاهش یافته و از ۸۸ هزار و ۶۴۳ دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۸۳ هزار و ۹۲۳ دستگاه رسیده است.

انواع ون نیز با تولید هشت دستگاه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷ دستگاه تولید شده بود، کاهش ۷۰.۴ درصدی را تجربه کرده که بیشترین افت تولید نوعی از خودروها را در این گزارش به خود اختصاص داده است.

پس از ون‌ها، بیشترین میزان کاهش تولید خودروها مختص مینی‌بوس و میدل‌باس است. در دی ماه سال جاری ۵۱ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید شده است که نسبت به ۸۰ دستگاه تولید شده در دی ماه ۱۳۹۸،  افت ۳۶.۳ درصدی داشته است.

کیفیت وانت نیسان تولید خودرو

کمترین میزان کاهش تولید خودرو در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته، مربوط به وانت‌هاست که ۷۳۱۵ دستگاه در دی ماه امسال تولید شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش تولید داشته است. در مدت مشابه سال گذشته ۷۵۳۸ دستگاه وانت تولید شده بود.

افزایش تولید خودروهای تجاری

نقطه مثبت این گزارش در تولید اتوبوس و کامیونت، کامیون و کشنده است که تولیدشان در دی ماه سال جاری به ترتیب ۳۶.۶ درصد و ۱۴۷.۱ درصد نسبت به دی ماه سال افزایش یافته است. طبق آمار، تولید ۱۱۲ دستگاه اتوبوس در دی ماه سال جاری نسبت به تولید ۸۲ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، ۳۶.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۴۷.۱ درصدی، ۲۷۴ دستگاه در دی ماه امسال تولید شده است؛ این در حالی است که در دی ماه سال گذشته ۶۷۷ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده تولید شده بود.

به گزارش ایسنا، علاوه‌ بر این آمار تجمیعی تولید خودرو در ۱۰ماهه سال جاری تا پایان دی ماه نیز بدین صورت است که افزایش تولید ۲۱.۲ درصدی ایجاد شده است. میزان تولید انواع خودروها از  ۶۷۱ هزار و ۴۲۵ دستگاه در ۱۰ ماه اول سال گذشته به ۸۱۴ هزار و ۳۲۳ دستگاه در مجموع ۱۰ ماهه امسال رسیده است.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی خط تولید سمند و دنا در سوریه + زمانبندی

خط تولید خودرو شاهین آغاز به کار کرد +جزئیات

آخرین پراید از خط تولید گذشت؛ پایان ماراتن تولید پراید

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک روی خط تولید

خط تولید کوییک آر پلاس + جزئیات مراحل تولید

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط