خودرو سدان yp110 رونمایی شد + قیمت و انواع کلاس بندی محصول

از دست ندهید

خودرو سدان yp110 محصول بخش خصوصی در ایران رونمایی شد.

بیت ران – مهدی درفشی – مجتبی اسماعیلی: در جریان یک مراسم، شرکت خودروسازی یکسان آریان خودرو که یک شرکت خصوصی است از اولین محصول خود با نام yp 110 رونمایی کرد.

این خودرو با همکاری دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است.

این رویداد می تواند اثر بسیار مثبتی را در صنعت خودروی کشور داشته باشد.

چرا که یک شرکت خصوصی و مجزا از دو خودروساز بزرگ کشور، اقدام به طراحی خودرو ملی کرده است.

پلت فرم این خودرو با نام ysf1 در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است و می توان از آن به عنوان اولین پلت فرم ساخت کشور نام برد.

قرار است چند محصول دیگر هم روی این پلت فرم تولید شود که از جمله آن می توان به یک پیکاپ و یک خودروی الکتریکی اشاره کرد.

همکاری صنعت و دانشگاه

در طراحی پلتفرم این خانواده محصول با نام YSF1 از پلت فرم های روز دنیا الهام گرفته شده است.

این پلتفرم با الگوبرداری از پلتفرم های MQB و NSF فولکس واگن، PF1 پژو – سیتروئن، HearTect سوزوکی و SA هیوندای ساخته شده است.

این پروژه در رده یکی از ۹ مگاپروژه های وزارت صمت و تعاون در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

مشخصات فنی سدان YP100

به احتمال بسیار زیاد، بر روی سدان YP100 پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با حداکثر ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر نصب شود.

این پیشرانه به VVT و MPI مجهز است و استاندارد آلایندگی یورو۵ را کسب می کند.

احتمالا پیشرانه این خودرو از شرکت تی وان یا میتسوبیشی تامین شود.

قرار است سدان YP100 در دو تیپ استاندارد و فول عرضه شود.

هر دو تیپ به تجهیزاتی از قبیل آینه های برقی، شیشه های برقی، فرمان برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ESP، سنسور پارک، TPMS، صفحه نمایشگر هفت اینچی با قابلیت کنترل از روی فرمان، شش بلندگو، لامپ های هالوژن جلو، لامپ های ال ای دی عقب و چراغ نور در روز مجهز هستند.

علاوه بر تجهیزات نام برده، تیپ فول سدان YP100 به تجهیزات بیشتری نسبت به تیپ استاندارد از قبیل سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین پارک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سامانه موقعیت یاب جهانی، استارت دکمه ای و رینگ های آلومینیومی مجهز می شود.

سیستم تعلیق و ابعاد

سیستم تعلیق سدان YP100 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب، از نوع Twist Beam است.

طول، عرض و ارتفاع سدان YP100 در حالت استاندارد به ترتیب ۱۴۹۰*۱۷۱۰*۴۰۹۰ است.

از لحاظ اندازه بدنه، این خودرو تا حدودی هم اندازه سایپا ساینا است.

طول، عرض و ارتفاع سایپا ساینا به ترتیب ۱۴۸۴*۱۶۶۳*۴۲۱۵ است.

یک پلتفرم و چند محصول

محصولاتی که قرار است روی این پلت فرم منتشر شوند عبارتند از:

خودرو سدان YP110 دستی با قیمت فروش ۱۴۵ میلیون تومان در ایران و پنج هزار و ۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۶۳ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M1 تولید خواهد شد.

خودرو سدان YP110 اتوماتیک با قیمت فروش ۱۹۰ میلیون تومان در ایران و هفت هزار و ۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۲۷ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M2 تولید خواهد شد.

خودرو هاپبک YP120 دستی با قیمت فروش ۱۵۲ میلیون تومان در ایران و ۶ هزار و ۸۰ دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۴۲ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M1 تولید خواهد شد.

خودرو هاپبک YP120 اتوماتیک با قیمت فروش ۲۰۰ میلیون تومان در ایران و ۶ هزار و ۸۰ دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۸ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M1 تولید خواهد شد.

خودرو CUV YP130 دستی با قیمت فروش ۲۲۰ میلیون تومان در ایران و هشت هزار و ۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه در کلاس قیمتی M2 تولید خواهد شد.

خودرو CUV YP130 اتوماتیک با قیمت فروش ۲۷۵ میلیون تومان در ایران و یازده هزار دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه در کلاس قیمتی M2 تولید خواهد شد.

خودرو وانت YP140 دستی با قیمت فروش ۱۰۰ میلیون تومان در ایران و چهار هزار دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۵ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M1 تولید خواهد شد.

خودرو الکتریکی YEP120 اتوماتیک با قیمت فروش ۵۷۵ میلیون تومان در ایران و ۲۳ هزار دلار در بازارهای جهانی.

این مدل با تیراژ ۱۰ هزار دستگاه در کلاس قیمتی M5 تولید خواهد شد.

تولید این محصولات با تولید خودرو سدان YP110 در سال آینده با تیراژ ۵۰ هزار دستگاه آغاز خواهد شد.

هدف اصلی از عرضه سدان YP100 پر کردن جای خالی خودروهایی چون پراید و پژو ۴۰۵ در کلاس های قیمتی M1 و M2 است.

بیشتر بخوانید:

خودروی جدید در ایران خودرو تولید خواهد شد + جزئیات کلاس و موتور این محصول

کارمانیا ek1 ؛ افتضاح سدان الکتریکی سودا در آزمون ایمنی آلمانی ها

خودرو تویوتا برقی با بدنه پلاستیکی به بازار می آید + مشخصات فنی

جک X7 کرمان موتور KMC K7 ؛ بررسی امکانات و قیمت

سدان yp110 مشخصات فنی

قیمت سدان yp110

 




64 دیدگاه

  1. سلام
    اتفاق مثبت و مسرت بخشیه واقعا
    ولی بنظرم فساد دولت و رانت ایران‌خودرو و سایپا قطعا اجازه تولید با تیراژ بالا و قیمت منصفانه رو نمیده

  2. بعیده ساله دیگه تولید بشه. ضمنا این قیمت ها خیلی خوبه اما اگه داخلی سازی پایینی داشته باشه این قیمت محقق نمیشه

  3. خودرو متوسط رو به بالاست ولی بنظرم سیستم ترمز دیسکی عیب هستش که میشه اشاره کرد ضمنا کیسه هوا هم که نداره

  4. واقعابا این قیمت و این تجهیزات فوق‌العاده است اگه مافیا خودرو بزاره با این قیمت برسه دست مردم کار سایپا و ایران خودرو تمومه فقط اگه میشه بگید کی عرضه میشه

  5. خواهشا با موتور ایرانی عرضه کنید!
    موتور ۳ سیلندر توربو گروه بهمن یا ایرانخودرو یا اگر نشد موتور ef7 !
    اگر با موتور خارجی عرضه بشه همه میگن خارجی هست و ملی نیست!

  6. ماشین خوبی به نظر می رسه هم طراحی خوبی داره و هم اینکه روی پلتفرم داخلی ساخته میشه
    امیدوارم به این جوانان که در این راه تلاش می کنن بیشتر اهمیت و بها داده بشه بیشتر حمایت بشن
    و ای کاش کارشون در تولید خودرو رونق بگیره تا انحصار ایران خودرو و سایپا شکسته بشه و شاهد تولید خودرو با کیفیت بالا باشیم

  7. ظاهر ماشین در همین دو عکس خوب به نظر می رسد پلت فرم هم که گفتن ایرانیه یعنی ما می تونیم در تولید خودرو از پایه کار کنیم کاش مدیران و مسئولان این را بفهمن

  8. با این طراحی و مشخصات و تنوع مدل می دونه رقیب قدری برای دو شرکت ایران خودرو و سایپا باشه

  9. خواهشا با موتور ایرانی وگیربکس ایرانی شیش سرعته عرضه کنید که کاملا ایرانی باشه ودر نوع گاز سوز برقی و بنزینی عرضه کنید تا همه از این ماشین استفاده کنن

  10. اون زمان که اقای جمشید اریان بهترین خودرو الکتریکی دنیا رو ساخت اگه مافیا میزاشت و ازش حمایت میشد الان این نبودیم.و الانم این خودرو با این علم خودرو در جهان واقعا چیزی نیست و اگه هم به تولید برسه مطمعن باشین دست یه مافیایی باز تو این وسط هست….

  11. از وقتی سایت بیتران رو دنبال کردم فهمیدم بچه های ما، تکنسین های ما با همین امکانات داخلی میتونن ماشین در حد استانداردهای بین المللی تولید کنن، اما مافیای خودرو اجازه نفس کشیدن و رقابت نمیدن و تو تمام صنایع ایران داره عقب میمونه، از مغز جوونامون باید استفاده کنن.

  12. اگه تمام ایرانی چرا ۱۵۰ میلیون تومان قیمتش است حالا که میگن دانشگاهی و تموم ایرانی با قیمت آزاد فولاد و تمام لوازم الکتریکی و مکانیکی امروز نهایتا باید ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمتش باشه

  13. حالا که میگن تمام ایرانی و دانشگاهی و ربطی به دلار نداره چرا قیمت پایش ۱۵۰ میلیون تومان هست با قیمت آزاد فولاد و تمام لوازم الکتریکی و مکانیکی نهایت قیمتش باید بین ۵۰ تا ۶۰ تومن باشه اینا فقط کلاه میذارن سر ملت بیچاره و بدبخت

  14. قبلا طرح پایتون هم ارائه دادن ولی به جایی نرسید…
    این هم صرفا یه نمونه اولیه‌س، کسی توان ورود به وادی رانت و قدرت و ثروت ایرانخودرو و سایپا رو نداره… حتی کرمان خودرو و بهمن با این همه سابقه هنوز در رده های کم تیراژ هستن و توان رقابت با غول‌خای رانتی اصلی رو ندارن…
    از نظر طراحی یکم خام هست هنوز
    خطوط و انحناها خیلی جای کار داره هنوز
    اگرچه در مقایسه با سمند و دنا و تارا و تیبا و ساینا و… حداقل طراحش دوتا چراغ عوض نکرده… بلکه براش وقت گذاشته
    اسکچ اولیه بنظرم اگر قرار بر تولید باشه باید جزئیات بسیار زیادی عوض بشه و ملاحظات فنی مهندسی دخیل بشه
    در کل همین که یه شرکت جرأت همکاری با دانشگاه رو داشته قابل تقدیره
    چون خودروسازا صرفا دنبال یه چیزی هستن که کم هزینه باشه و سالها بشه فروخت
    کیفیت و زیبایی و ایمنی هم نداشت مهم نیس

  15. نمای عقبش یا بد عکس گرفته شده
    یا بد ساخته شده
    چون اسکچ بسیار متوازن تر از نمونه تولیدی هست
    به قول جرمی کلارکسون انگار طراح آخر خودرو که رسیده وقت اداری تموم شده بوده
    جمع و جورش کردن رفته
    برای نمای روبرو و جانبی انگار بیشتر وقت صرف شده

  16. تا وقتی دو شرکت ایران خودرو و سایپا مطمئن(مثلا) وجود دارد و بر بازار ایران حکمرانی میکنند این خودرو ها نمیتوانند در بازار جایی داشته باشند……
    چون این شرکت ها با رانت و چیزهای دیگر اجازه خودروهایی جز خودرو های خود را نمیدهند…….

  17. خدا قوت؛ دست مریزاد
    همین که از حیطه اختیارات دو خودرو ساز بیرون میایم خودش جای شکر گذاری داره
    ولی الان فکر کردید ۱۴۵ میلیون قیمت منصفانه است
    میخواد جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ بشه با قیمت ۵۰ درصد بالاتر

    • دقیقا
      مافیای سایپا و ایرانخودرو و صاحبان سهام فرانسه نشین و حضرات حکومتی اجازه رقابت سالم رو نمیدن

    • چقدر ساده فکر میکنید این شرکت اصلا هم خصوصی نیست مطمئن باشید دستی و قدرتی از سایپا و ایران خودرو در اون دخیل هستش و بلکه شرکت دوم سایپا و ایران خودرو باشند،زهی خیال شرکت خصوصی و علم و دانشگاه

  18. خدا ریشه رانت خواران وسایپا ایران خودرو را بکند انشا الله تا این جوونا بتونند تولید کنند

  19. هرچی دیدیم تعریف می کنیم. چند ساله این پلتفرم رو دانشگاه علم و صنعت طراحی کرده تا بخوان این پلتفرم رو اجرایی کنن، تکنولوژهای جدیدتری ی برای پلتفرم اومده

    • بله اما این که یه پلتفرم جدید طراحی بشه خودش یه قدم رو به جلو هست نه مث ایرانخودرو و سایپای دزد و کپی کن

  20. شبیه فرقونه
    از الان داد میزنه آشغاله
    دلار ۲۵ هزار حساب کردن شده ۱۴۵ میلیون پفیوزا
    اینم همون ایرانخودرو و سایپاس فقط آرمشو عوض کردن

  21. دوستان میگن سایپا و ایرانخودرو اجازه نمیدن این شرکت پا بگیره من بدون این که هیچ اطلاعی داشته باشم عرض میکنم قطعا مدیران و سرمایه گذاران این شرکت هم از همون مدیران خودرویی قبلی هستن میگی نه نگاه کن
    این روش رو تو هر کار دیگه ایی انجام دادن
    پس تولید میکنن و ما هم میخریم بعد چند سال میفهمیم

  22. طراحی زیبا و بروزی داره،امیدوارم کفار و‌مافیا بزارن ما جوونا مث بقیه جوونای بقیه دنیا زندگی کنیم

  23. هیچ وقت مافیای خودرو تو ایران اجازه فعالیت به هیچ شرکتی نمیدن.تو این چند سال زیاد از این پروژه‌ها را دیدیم تو رسانه‌ها اما به‌کل به فراموشی سپرده شدن😥 خدا لعنت کنه هرچه ظالمه

  24. جالب اینکه هیچ یک از سایت های خودرویی وابسته به خودروسازان بزرگ این خبر را انعکاس ندادن !

  25. یک سوال از مدیر سایت:
    شما چه شواهدی دارید که دانشگاه علم و صنعت همکاری داشته؟
    اینکه یک استاد دانشگاه همکاری کند که نمیشود دانشگاه!

  26. متاسفانه با بازار انحصاری خودردی ایران تجاری سازی این خودرو سخته.مگه سایپا و ایرانخودرو مغز خر خوردن سهم بازارشونو با بخش خصوصی شریک بشن؟در هرحال برای این شرکت ارزوی موفقیت میکنم و دعا میکنم ای کاش بتونه حداقل بازار خودروی ایرانو از انحصار این دو تا شرکت دزد دربیاره

  27. سلام خدا کنم سه چهار تا شرکت خصوصی بیان وقیمتهارو خورد کنن البته اگه ماشین‌هایی بسازن که با ایران خودرو و سایپا رقابت کنند نه مثل اونا باشه
    صد درصد این نوع شرکتها یه شوکی به ایران‌خودرو و سایپا میده

  28. فقط اختلاف بین طرح طراح و چیزی که تحویل داده شده رو ببینید کلا همیشه همینه کسایی که باید طرح رو اجرا کنن بسیار ضعیف تر و عقب تر هستن ، اختلاف بین ماکت و طرح همینقدر هست که به ماکت میشه گفت جلو کپی لکسوس و عقب بسیار نا هماهنگ ولی طرح دیجیتالی طراح به طرح پخته هستش

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط