قیمت جدید خودروها ؛ افزایش قیمت برخی مدل ها

از دست ندهید

هرچند مشتری چندانی برای خرید و فروش در بازار وجود ندارد اما نوسان نرخ ارز نمودار قیمت ها را تکان می دهد. قیمت جدید خودروها نشان از افزایش قیمت برخی مدل ها دارد.

بیت ران – با وجود کاهش رغبت سرمایه گذاران و مردم به خرید خودرو، همچنان شاهد اثرگذاری نوسان نرخ ارز بر این بازار هستیم به طوری که قیمت برخی خودروها در بازار افزایش یافته است.

هرچند روند نزولی قیمت ارز طی هفته های اخیر باعث کاهش دلالی و واسطه گری در بازار خودرو و در نتیجه کاهش قیمت ها در بازار شد اما همچنان بازار خودرو از نوسانات نرخ ارز تاثیر می گیرد به طوری که امروز شاهد رشد قیمت برخی خودروها در بازار بودیم.

قیمت خودرو در بازار
قیمت جدید خودروها با نوسان نرخ ارز

قیمت جدید خودروهایی که گران شده اند

در این مورد می توان به رشد ۸ میلیون تومانی قیمت پژو پارس و افزایش ۹ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ طی روزهای اخیر در بازار اشاره کنیم.

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ که ۲۰ روز پیش حدود ۱۰۲ میلیون تومان معامله می‌شد از یک هفته پیش به ۱۰۷ میلیون تومان رسیده و امروز نیز بین ۱۰۷ تا ۱۰۸ میلیون تومان خرید و فروش می شود. همچنین قیمت سمند ال ایکس از ۱۷۲ میلیون تومان در ۲۰ روز پیش به ۱۸۵ میلیون تومان طی هفته گذشته رسید و حالا نیز در بازار با همین قیمت عرضه می شود.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز از ۱۷۷ میلیون تومان طی ۳ هفته پیش به ۱۸۵ میلیون تومان طی هفته گذشته رسید و امروز نیز با قیمت ۱۸۷ میلیون تومان به خریداران عرضه می شود. هر دستگاه پژو پارس نیز که ۲۰ روز پیش با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شد، طی ۱۰ روز گذشته با قیمت ۲۰۹ میلیون تومان در بازار عرضه شد و حالا نیز قیمت این خودرو در بازار به ۲۱۷ میلیون تومان رسیده است.

افزایش ۹ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز از ۱۸۲ میلیون تومان در ۲۰ روز گذشته به ۱۸۹ میلیون تومان طی هفته پیش رسید و حالا هم در بازار با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان معامله می شود. در عین حال هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز که طی هفته گذشته با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شد حالا با قیمت ۲۶۳ میلیون تومان به فروش می رسد.

در مورد رانا ال ایکس نیز باید به قیمت ۲۰۷ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که ۴ میلیون تومان گرانتر از هفته پیش است، همچنین هر دستگاه تیبا با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی امروز با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت کوئیک دنده‌ای نیز از ۱۳۶ میلیون تومان طی هفته گذشته به ۱۴۴ میلیون تومان طی روز جاری رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق دار نیز در بازار به ۲۶۲ میلیون تومان و قیمت دنا به ۲۶۶ میلیون تومان رسیده است.

ابهام در بازنگری ۳ ماهه قیمت خودروها

رشد قیمت برخی خودروها در بازار در حالی ادامه دارد که رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت روز گذشته گفت: روند کاهشی قیمت خودرو‌های داخلی ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، سیاست وزارت صمت افزایش تولید خودروهای داخلی همزمان با ارتقای کیفیت است که در این حوزه به موفقیت‌هایی رسیدیم و تولید خودرو در کشور افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت بر اساس قانون، قیمت‌گذاری خودرو را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: این شورا هر سه ماه یکبار قیمت‌ها را بر اساس تورم کشوری اعلام می کند.

وزیر صنعت در حالی از بازنگری قیمت خودروها توسط شورای رقابت هر ۳ ماه یکبار خبر داده که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت چندی پیش از منتفی شدن این موضوع خبر داد و گفت: وظیفه شورای رقابت است که دستور العمل قیمت کالا‌های انحصاری را اعلام کند. قرار بر این بود که هر ۳ ماه یکبار و با توجه به نرخ تورم بخشی قیمت خودرو افزایش پیدا کند، اما با رویه به وجود آمده و کاهش نرخ ارز قرار است این اقدام از ۳ ماه به ۶ ماه یکبار تغییر پیدا کند، در ضمن باید ۲ ماه آینده اقتصاد کشور رصد شود، بعد شورا تصمیم بگیرد.

در واقع در پی مخالفت سازمان بازرسی با فرمول جدید شورای رقابت برای گرانی خودرو و با توجه به روند نزولی نرخ ارز، افزایش قیمت خودرو برای ۳ ماهه آخر سال منتفی شد و شورای رقابت از موضع خود برای رشد مداوم قیمت خودرو عقب نشینی کرد.

کاهش قیمت ها ادامه خواهد داشت؟

هرچند در حال حاضر بازار خودرو نسبت به قبل کمی آرامتر شده اما باید دید قیمت های فعلی تا چه میزان مقاوم خواهند بود و در عین حال، نرخ تورم سال آینده چه تاثیری بر نرخ های نجومی خودرو در بازار خواهد داشت.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد وضعیت قیمت خودروها در بازار گفت: پیش بینی می کنیم قیمت خودرو در بازار تا شب عید تغییر چندانی نداشته باشد و بازار تقریبا باثبات باشد.

به گفته وی، تا شب عید نوسان چندانی در بازار خودرو نداشته باشیم مگر این که قیمت دلار تغییر قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تقاضای کاذب در بازار خودرو فروکش کرده و خریداران واقعی وارد بازار شده‌اند، گفت: در صورت نوسان نرخ ارز ممکن است قیمت خودرو در بازار نیز یک تا دو درصد نوسان داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ورود خودرو به بورس / شب عید خوردو بخریم؟

زمان بازگشت احتمالی خودروسازان خارجی به ایران / پیش‌بینی قیمت خودرو

ثبت نام خودرو بدون دریافت هرگونه وجه انجام می شود

قرعه کشی خودرو دردی از بازار دوا نکرد/ خرید و فروش کد ملی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط