19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

بررسی اسکوتر SYM J200 + قیمت و هزینه سرویس های دوره ای این موتورسیکلت

از دست ندهید

رینگ و لاستیک بزرگ‌تر به کیفیت سواری خودرو آسیب می زند؟

آیا رینگ و لاستیک بزرگ‌تر با وجود ظاهر بهتری که دارند، به کیفیت سواری خودرو آسیب زده و آن...

بازگشت موتورهای پایه گازسوز به خط تولید خودروسازان

در یکی دوسال اخیر و به خصوص به دلیل دور اخیر تحریم ها، خودروسازان رفته رفته تولید محصولات دوگانه...
برداشت مثبت بازار خودرو نسبت به آینده واردات

خودروهای خارجی صفر کیلومتر از پارکینگ‌ها به نمایشگاه‌ها آمدند!

خودروهای خارجی صفر کیلومتر در نمایشگاه‌های اتومبیل دیده می شوند. کاهش انتظارات تورمی، باعث رونق فروش «استارت‌نخورده»های وارداتی شد....

با بررسی اسکوتر SYM J200 و آشناییی با هندلینگ، سرعت، شتاب، امکانات و هزینه تعمیرات آن خواهید دانست که آیا این موتورسیکلت ارزش خرید دارد یا خیر.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: در این گزارش قصد داریم به بررسی اسکوتر SYM J200 بپردازیم.

با ما همراه باشید تا تجربه 12 هزار کیلومتر رانندگی با این اسکوتر را در اختیارتان بگذاریم.

طراحی SYM J200 اسپرت است. فرمان آن هم اصطلاحا مخفی است که تجربه رانندگی با یک موتور ریس را القا می کند.

چراغ های دوبل جلو نور افشانی خوبی دارند و بر عکس بسیاری از اسکوترها سطح مسیر پیش رو را به خوبی روشن می کنند.

بررسی اسکوتر SYM J200

نمای عقب این اسکوتر پهن طراحی شده است و چراغ های ال ای دی با چیدمان Y شکل نور افشانی و دید خوبی دارند.

بررسی اسکوتر SYM J200

مشخصات فنی و قوای محرکه

بررسی اسکوتر SYM J200

این اسکوتر 200 سی سی حجم دارد که هوا خنک است و خبری از رادیاتور آب در آن نیست.

قدرت این اسکوتر 11.5 اسب بخار است که در مقایسه با سایر اسکوترهای هم رده که قدرتی بین 7 تا 9 اسب بخار دارند، مناسب است.

اما باید بدانید که قدت این اسکوتر به پای هوندا کلیک 17 اسب بخاری نمی رسد.

گیربکس این اسکوتر اتوماتیک CVT است.

هندلینگ این اسکوتر خیلی مناسب است و از حس ناپایداری در سر پیچ ها خبری نیست و موتور کاملا تحت کنترل شماست.

ترمزها در هر دو چرخ از نوع دیسکی هستند و عملکرد آن ها عالی است.

سیستم کمکی ترمز CBS هم در آن جای گرفته است و در هنگام استفاده از ترمز جلو، ترمز عقب هم به تناسب کمی درگیر می شود تا در هنگام ترمزهای ناگهانی موتور کله نکند.

امکانات

این اسکوتر مجهز به ترمز CBS، سوییچ مخفی، شارژر USB و از همه مهمتر محفظه قرار دادن کلاه کاسکت است که بزرگ ترین سایز کلاه کاسکت هم به راحتی در آن جای می گیرد.

بررسی اسکوتر SYM J200

داشبورد و محل شارژر USB

بررسی اسکوتر SYM J200

تجربه رانندگی

بررسی اسکوتر SYM J200

در بررسی اسکوتر SYM J200 باید گفت راندن این اسکوتر کاری لذت بخش است.

شتاب آن حتی در صورت دو ترک بودن هم مناسب است.

سیستم تعلیق نسبت به اسکوترهای دیگر خشک عمل می کند، اما هندلینگ مناسبی دارد.

زین اسکوتر بسیار پهن و راحت طراحی شده است.

اما فاصله جا پایی های عقب با قسمت جلو کم است و در صورت دو ترک بودن پای شما گاهی با پای ترک نشین برخورد می کند.

پدال گاز آن تاخیر زیادی دارد که در شروع حرکت آزار دهنده است.

با این اسکوتر می توان به حداکثر سرعت 90 کیلومتر رسید و در مسیرهای بزرگراهی حتی با وجود دو سرنشین هم به راحتی به سرعت 80 کیلومتر دست پیدا می کنید.

البته باید گفت کیلومتر شمار این اسکوتر 10 کیلومتر خطا دارد و عدد بیشتری را نشان می دهد.

کیفیت مونتاژ این محصول هم خوب است و بعد از 12 هزار کیلومتر فلاپ های آن چندان به صدا نیفتاده اند.

از این نظر نسبت به اسکوترهای هندی مانند ژوپیتر یا ویگو کاملا برتری دارد.

خدمات پس از فروش اسکوتر SYM J200 ضعیف است و نمایندگی ها از بسیاری از مشکلات آن سر در نمی آورند و شما مجبور می شوید به تعمیرگاه های خصوصی مراجعه کنید.

اما اگر با آن مدارا کنید و مدام تخت گاز نروید و سرویس های دوره ای آن را به موقع انجام دهید چندان مشکلی با آن نخواهید داشت.

مصرف سوخت آن هم 1.8 لیتر با سرعت 60 کیلیومتر است که با توجه به ظرفیت 7.5 لیتری باک آن، دیر به دیر باید به پمپ بنزین مراجعه کنید.

البته در صورت تخت گاز رفتن مصرف آن به 3 لیتر در 100 کیلومتر می رسد.

 نگهداری و هزینه سرویس های دوره ای

هزینه های نگهداری این اسکوتر هم مانند سایر اسکوترهای تازه آمده، کمی بالاست.

هزینه روغن حدود 60 هزار تومان است که در هر 500 کیلومتر باید تعویض شود.

در این اسکوتر باید از روغن 10W 40 مرغوب استفاده شود و پیشنهاد می شود فقط از بنزین سوپر استفاده شود.

قیمت تسمه گیربکس آن 500 هزار تومان است که در 12 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد.

قیمت هر دست لنت ترمز آن هم 220 هزار تومان است که بسیار بالا است.

اما توانایی ترمزگیری آن حتی از هوندا کلیک هم بسیار بهتر است.

قیمت این اسکوتر در بازار آزاد 53 میلیون تومان و در نمایندگی 56 میلیون تومان است.

این اسکوتر متعلق به شرکت سانی یانگ موتور تایوان است که در چین و اندونزی هم سایت تولید دارد.

اسکوتر SYM J200 توسط شرکت نیرو موتور از چین یا تایوان وارد و مونتاژ می شود.

برای راندن این اسکوتر به گواهی نامه و پلاک نیاز دارید.

برای آگاهی از قیمت انواع موتورسیکلت و اسکوتر اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

روش نگهداری از اسکوتر ها + زمان سرویس دوره ای

موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

معرفی موتورسیکلت بنلی VZ + قیمت و مشخصات فنی

 

17 دیدگاه

  1. پدل گازش دیر وارد نمیشه مگه ماشین همه موتورهای برند sym دارای گیبرکس cvt ناهماهنگ با موتور هستن به طوری که کلاج اتومات از دور موتور بالای پنج هزار دور وارد مدار میشه و موتور شروع به حرکت می‌کنه که واقعا فاجعه است در صورتی که مثلاً در موتور tvs ژوپیتر موتور از دور موتور هزار هشتصد شروع به حرکت می‌کنه که باعث میشه وقتی در سرعت های پایین حرکت میکنید و برای گذشتن از دست انداز تعادل موتور از دست نره و هی مجبور نباشید پای خودتون بزارید زمین برای حفظ تعادل موتور در ضمن این موتور 200 سی سی نیست هجم انجین 163 سی سی هست ‌و نکته بعدی هوندا کیلیک هم 17 اسب بخار قدرت نداره در مورد تعویض روغن با استفاده از روغن تمام سنتیک به قیمت لیتری 150 تومن میتونید هر پنج هزار کیلومتر روغن تعویض کنید و این نیست که هر روغنی داخل موتور باید در 500 کیلومتر تعویض بشه در کل بررسی بسیار ابتدایی و گمراه کننده بود و از تیم بیت ران و آقای آزاد انتظار بیشتری داریم

  2. سلام من این موتور رادارم بعضی از حرفهایتان درست بود اما پیاز داقشو زیاد کردید بااین قیمت واین موتور عالی هست وارزش خرید هم داره من 15 سال هست که داخل تهران دارم موتور سوار می شم در کل موتورخوبی هست

  3. خود چراغ استپ روغنش هر 1000تا روشن میشه
    شما چطور میگین 500تا باید عوض شه؟ من هر ۸۰۰ تا عوض میکنم تو این ۱۰ هزار کیلومتر مترم آخ نگفته
    من ۱۱۰ تا باهاش میرم و همه کیلومتر شمارا هم این ۱۰ کیلچمترو بیشتر نشون میدن حتی ماشین ها
    در ضمن لنت اصلیش رو جدیدا خریدم ۱۷۵ نه ۲۲۵!

  4. هیچ.کس ناراحت نشه تا موتور های ژاپنی سوزوکی هند و یاماها به صنعت موتور ایران وارد نشوند تمام موتورهای ایرانی وهندی وچینی حتی ایتالیا هم به درد موتور سواران عزیز و عشق باز موتور سوار نمیخوره فعلا موتور کیلیک که جزو بهترین هست. من وشما را راضی نمیکنه. .چرا..؟؟؟؟؟؟عزیزیان حجم موتور در ایران محدود هست ما تشنه شتاب وسرعت نیستیم .ما عاشق قدرت موتور صدای نرم موتور .عاشق نرمی و با کیفیت بودن موتور های برند خالص و سواری لذت بخش موتور های 4 سیلندر خوب که لایق هر فرد ایرانی هست هستیم. ببخشید معذرت فراوان. این نظر شخصی بود وصرفا قصد توهین. به هیچ شرکت وبرندی نداشته و بنده هم عاشق موتورسیکلت خوب و با کیفیت هستم ارادتمند همه موتور فروشان و موتور سواران

  5. کلیک 13.4اسب قدرتشه و تو راه رفتن یه کوچولو به خاطر سبک بودن و قدرت موتورش از جی دویست بهتره. هر کی هم میگه 17اسبه دروغ میگه. حتی اگه تو سایتا نوشته باشن. اصلا از موتور 150سی سی با توربو هم نمیشه این قدرت رو گرفت، و این دروغی بیش نیست. جی دویست سواری نرم و بی نظیری داره و با قیمت حدود 50 تومنیش تو این بازار ارزش خرید داره. متاسفانه یک سری دلال به خاطر قیمت سازی برای کلیک و هوندا بودنش حرفهایی در مورد کلیک میزنند که تو افسانه ها و اسطوره ها هم نیومده. و اینها فقط برای بالا بردن قیمت هاست. با تشکر

  6. موتورخیلی خوب وراحتی است،قدرت وسرعتش راضی کننده است،هندلینگش عالیه ولی شتاب اولیه اش کمی ضعیف است.درسربالایی دوترک هم به راحتی جواب میده،سرعتش تا۱۱۲ کیلومتررفتم بدون لرزش ومشکل خاصی.چراغ سلام نداره،گردنه موتورفقط دریک جهت قفل میشه درحالی که بهتربود دردوجهت قفل بشه.چراغ جلونورپایینش کمی ضعیفه شایدباتعویض لامپ درست بشه ،لوازم یدکیش راحت و باقیمت مناسب پیدامیشه.به نظرم روغنش هر۸۰۰ تاعوض بشه وبادورموتورمناسب ومیانگین سرعت ۸۰تابرونیدسالها براتون بی دردسرکارمیکنه ،خودم یکساله دارم واقعا راضیم.

  7. سلام،من این موتور یک هفته هست خریدم مصرف بنزینش خیلی کم و عالیه و سرعتش هم اوکی هست ولی خیلی لرزش داره توی سرعت بالای ۵۰ تا منظورم اینه که کمک هاش خیلی بازی میکنن.آیا این منطقیه به نظر شما؟ اونایی که گلکسی j 200 دارن نظرشون رو بگن لطفا

  8. عزیز تا تونستی تخریب کردی این موتورو.شما با این قیمت تونستی موتور به این خوبی پیدا کنی بهت جایزه میدم.حداکثر سرعت این موتور ۱۲۰ کیلو متره بعد روغن رو هر ۲۰۰۰ من عوض میکردم بدون مشکل.من دو ترک با این موتور ۲۰۰ کیلومتر رو یه جا رفتم بدون کوچکترین خستگی.شما تو سواری هندا کلیک و پی سی ایکس هم نمیتونه به گرد پای این موتور برسونی.من هم هندا کلیک داشتم که جونش در میرفت وقتی دو ترک باهاش رانندگی میکردی هم پی سی ایکس.شاید بهتری کلیک و پی سی ایکس این باشه که کی ال اس داره و کیلومترای شکیلی داره.شما سایز لاستیک جلو موتور رو یه سایز کوچیک کن تا بفهمید سرعت و شتاب یعنی چی.عالیه این موتور.فقط یه خورده قطعاتش بد گیر میاد همین.

  9. سلام و‌عرض ادب خدمت دوستانی که در جواب ادمین سایت خیلی زیبا پاسخ دادن و ایرادات زیادی به نویسنده مقاله وارد کردن..ممنون از شما موتور سواران عزیز.
    اول منصرف شدم از خریدش..ولی قسمتی که دوستان جواب دادن من رو راضی کرد به خریدش.
    دم همتون گرم موتور سواران عزیز

  10. خیلی موتور خوب و عالی هست من یک ساله دارم
    از تهران تا هشتگرد دو نفری میرم و میام
    هیچ مشکلی نداشتم و روغنشو هر ۱۰۰۰ تا عوض کردم حتی تا اللن اخ نگفته

  11. سلام
    من یه بار روغن ۲۰/۵۰ریختم
    الان روغن سوزی داره چکار کنم
    وسوال بعدی اینکه دوستان چند سی سی روغن میخوره ممنون میشم پاسخ بدین سپاس

  12. سلام خسته نباشی من این موتور رو ۱۰ روز خریدم واقعا موتور عالی بود‌ولی امروز یهویی خاموش شد‌و روشن نشد تا همین الان که دارم این متن و مینویسم تعمیر گاه بودم میگه همهچیش سالمه ولی نمیدونم چرا استارت میخوره روشن نمیشه اگه کسی شخصی رو میشناسه که بلد تو این کار بی زحمت معرفی کنه ممنونم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط