بررسی اسکوتر SYM J200 + قیمت و هزینه سرویس های دوره ای این موتورسیکلت

از دست ندهید

با بررسی اسکوتر SYM J200 و آشناییی با هندلینگ، سرعت، شتاب، امکانات و هزینه تعمیرات آن خواهید دانست که آیا این موتورسیکلت ارزش خرید دارد یا خیر.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: در این گزارش قصد داریم به بررسی اسکوتر SYM J200 بپردازیم.

با ما همراه باشید تا تجربه ۱۲ هزار کیلومتر رانندگی با این اسکوتر را در اختیارتان بگذاریم.

طراحی SYM J200 اسپرت است. فرمان آن هم اصطلاحا مخفی است که تجربه رانندگی با یک موتور ریس را القا می کند.

چراغ های دوبل جلو نور افشانی خوبی دارند و بر عکس بسیاری از اسکوترها سطح مسیر پیش رو را به خوبی روشن می کنند.

بررسی اسکوتر SYM J200

نمای عقب این اسکوتر پهن طراحی شده است و چراغ های ال ای دی با چیدمان Y شکل نور افشانی و دید خوبی دارند.

بررسی اسکوتر SYM J200

مشخصات فنی و قوای محرکه

بررسی اسکوتر SYM J200

این اسکوتر ۲۰۰ سی سی حجم دارد که هوا خنک است و خبری از رادیاتور آب در آن نیست.

قدرت این اسکوتر ۱۱.۵ اسب بخار است که در مقایسه با سایر اسکوترهای هم رده که قدرتی بین ۷ تا ۹ اسب بخار دارند، مناسب است.

اما باید بدانید که قدت این اسکوتر به پای هوندا کلیک ۱۷ اسب بخاری نمی رسد.

گیربکس این اسکوتر اتوماتیک CVT است.

هندلینگ این اسکوتر خیلی مناسب است و از حس ناپایداری در سر پیچ ها خبری نیست و موتور کاملا تحت کنترل شماست.

ترمزها در هر دو چرخ از نوع دیسکی هستند و عملکرد آن ها عالی است.

سیستم کمکی ترمز CBS هم در آن جای گرفته است و در هنگام استفاده از ترمز جلو، ترمز عقب هم به تناسب کمی درگیر می شود تا در هنگام ترمزهای ناگهانی موتور کله نکند.

امکانات

این اسکوتر مجهز به ترمز CBS، سوییچ مخفی، شارژر USB و از همه مهمتر محفظه قرار دادن کلاه کاسکت است که بزرگ ترین سایز کلاه کاسکت هم به راحتی در آن جای می گیرد.

بررسی اسکوتر SYM J200

داشبورد و محل شارژر USB

بررسی اسکوتر SYM J200

تجربه رانندگی

بررسی اسکوتر SYM J200

در بررسی اسکوتر SYM J200 باید گفت راندن این اسکوتر کاری لذت بخش است.

شتاب آن حتی در صورت دو ترک بودن هم مناسب است.

سیستم تعلیق نسبت به اسکوترهای دیگر خشک عمل می کند، اما هندلینگ مناسبی دارد.

زین اسکوتر بسیار پهن و راحت طراحی شده است.

اما فاصله جا پایی های عقب با قسمت جلو کم است و در صورت دو ترک بودن پای شما گاهی با پای ترک نشین برخورد می کند.

پدال گاز آن تاخیر زیادی دارد که در شروع حرکت آزار دهنده است.

با این اسکوتر می توان به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر رسید و در مسیرهای بزرگراهی حتی با وجود دو سرنشین هم به راحتی به سرعت ۸۰ کیلومتر دست پیدا می کنید.

البته باید گفت کیلومتر شمار این اسکوتر ۱۰ کیلومتر خطا دارد و عدد بیشتری را نشان می دهد.

کیفیت مونتاژ این محصول هم خوب است و بعد از ۱۲ هزار کیلومتر فلاپ های آن چندان به صدا نیفتاده اند.

از این نظر نسبت به اسکوترهای هندی مانند ژوپیتر یا ویگو کاملا برتری دارد.

خدمات پس از فروش اسکوتر SYM J200 ضعیف است و نمایندگی ها از بسیاری از مشکلات آن سر در نمی آورند و شما مجبور می شوید به تعمیرگاه های خصوصی مراجعه کنید.

اما اگر با آن مدارا کنید و مدام تخت گاز نروید و سرویس های دوره ای آن را به موقع انجام دهید چندان مشکلی با آن نخواهید داشت.

مصرف سوخت آن هم ۱.۸ لیتر با سرعت ۶۰ کیلیومتر است که با توجه به ظرفیت ۷.۵ لیتری باک آن، دیر به دیر باید به پمپ بنزین مراجعه کنید.

البته در صورت تخت گاز رفتن مصرف آن به ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

 نگهداری و هزینه سرویس های دوره ای

هزینه های نگهداری این اسکوتر هم مانند سایر اسکوترهای تازه آمده، کمی بالاست.

هزینه روغن حدود ۶۰ هزار تومان است که در هر ۵۰۰ کیلومتر باید تعویض شود.

در این اسکوتر باید از روغن ۱۰W 40 مرغوب استفاده شود و پیشنهاد می شود فقط از بنزین سوپر استفاده شود.

قیمت تسمه گیربکس آن ۵۰۰ هزار تومان است که در ۱۲ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد.

قیمت هر دست لنت ترمز آن هم ۲۲۰ هزار تومان است که بسیار بالا است.

اما توانایی ترمزگیری آن حتی از هوندا کلیک هم بسیار بهتر است.

قیمت این اسکوتر در بازار آزاد ۵۳ میلیون تومان و در نمایندگی ۵۶ میلیون تومان است.

این اسکوتر متعلق به شرکت سانی یانگ موتور تایوان است که در چین و اندونزی هم سایت تولید دارد.

اسکوتر SYM J200 توسط شرکت نیرو موتور از چین یا تایوان وارد و مونتاژ می شود.

برای راندن این اسکوتر به گواهی نامه و پلاک نیاز دارید.

برای آگاهی از قیمت انواع موتورسیکلت و اسکوتر اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

روش نگهداری از اسکوتر ها + زمان سرویس دوره ای

موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

معرفی موتورسیکلت بنلی VZ + قیمت و مشخصات فنی

 




51 دیدگاه

  1. پدل گازش دیر وارد نمیشه مگه ماشین همه موتورهای برند sym دارای گیبرکس cvt ناهماهنگ با موتور هستن به طوری که کلاج اتومات از دور موتور بالای پنج هزار دور وارد مدار میشه و موتور شروع به حرکت می‌کنه که واقعا فاجعه است در صورتی که مثلاً در موتور tvs ژوپیتر موتور از دور موتور هزار هشتصد شروع به حرکت می‌کنه که باعث میشه وقتی در سرعت های پایین حرکت میکنید و برای گذشتن از دست انداز تعادل موتور از دست نره و هی مجبور نباشید پای خودتون بزارید زمین برای حفظ تعادل موتور در ضمن این موتور ۲۰۰ سی سی نیست هجم انجین ۱۶۳ سی سی هست ‌و نکته بعدی هوندا کیلیک هم ۱۷ اسب بخار قدرت نداره در مورد تعویض روغن با استفاده از روغن تمام سنتیک به قیمت لیتری ۱۵۰ تومن میتونید هر پنج هزار کیلومتر روغن تعویض کنید و این نیست که هر روغنی داخل موتور باید در ۵۰۰ کیلومتر تعویض بشه در کل بررسی بسیار ابتدایی و گمراه کننده بود و از تیم بیت ران و آقای آزاد انتظار بیشتری داریم

  2. سلام من این موتور رادارم بعضی از حرفهایتان درست بود اما پیاز داقشو زیاد کردید بااین قیمت واین موتور عالی هست وارزش خرید هم داره من ۱۵ سال هست که داخل تهران دارم موتور سوار می شم در کل موتورخوبی هست

  3. خود چراغ استپ روغنش هر ۱۰۰۰تا روشن میشه
    شما چطور میگین ۵۰۰تا باید عوض شه؟ من هر ۸۰۰ تا عوض میکنم تو این ۱۰ هزار کیلومتر مترم آخ نگفته
    من ۱۱۰ تا باهاش میرم و همه کیلومتر شمارا هم این ۱۰ کیلچمترو بیشتر نشون میدن حتی ماشین ها
    در ضمن لنت اصلیش رو جدیدا خریدم ۱۷۵ نه ۲۲۵!

  4. هیچ.کس ناراحت نشه تا موتور های ژاپنی سوزوکی هند و یاماها به صنعت موتور ایران وارد نشوند تمام موتورهای ایرانی وهندی وچینی حتی ایتالیا هم به درد موتور سواران عزیز و عشق باز موتور سوار نمیخوره فعلا موتور کیلیک که جزو بهترین هست. من وشما را راضی نمیکنه. .چرا..؟؟؟؟؟؟عزیزیان حجم موتور در ایران محدود هست ما تشنه شتاب وسرعت نیستیم .ما عاشق قدرت موتور صدای نرم موتور .عاشق نرمی و با کیفیت بودن موتور های برند خالص و سواری لذت بخش موتور های ۴ سیلندر خوب که لایق هر فرد ایرانی هست هستیم. ببخشید معذرت فراوان. این نظر شخصی بود وصرفا قصد توهین. به هیچ شرکت وبرندی نداشته و بنده هم عاشق موتورسیکلت خوب و با کیفیت هستم ارادتمند همه موتور فروشان و موتور سواران

  5. کلیک ۱۳.۴اسب قدرتشه و تو راه رفتن یه کوچولو به خاطر سبک بودن و قدرت موتورش از جی دویست بهتره. هر کی هم میگه ۱۷اسبه دروغ میگه. حتی اگه تو سایتا نوشته باشن. اصلا از موتور ۱۵۰سی سی با توربو هم نمیشه این قدرت رو گرفت، و این دروغی بیش نیست. جی دویست سواری نرم و بی نظیری داره و با قیمت حدود ۵۰ تومنیش تو این بازار ارزش خرید داره. متاسفانه یک سری دلال به خاطر قیمت سازی برای کلیک و هوندا بودنش حرفهایی در مورد کلیک میزنند که تو افسانه ها و اسطوره ها هم نیومده. و اینها فقط برای بالا بردن قیمت هاست. با تشکر

  6. موتورخیلی خوب وراحتی است،قدرت وسرعتش راضی کننده است،هندلینگش عالیه ولی شتاب اولیه اش کمی ضعیف است.درسربالایی دوترک هم به راحتی جواب میده،سرعتش تا۱۱۲ کیلومتررفتم بدون لرزش ومشکل خاصی.چراغ سلام نداره،گردنه موتورفقط دریک جهت قفل میشه درحالی که بهتربود دردوجهت قفل بشه.چراغ جلونورپایینش کمی ضعیفه شایدباتعویض لامپ درست بشه ،لوازم یدکیش راحت و باقیمت مناسب پیدامیشه.به نظرم روغنش هر۸۰۰ تاعوض بشه وبادورموتورمناسب ومیانگین سرعت ۸۰تابرونیدسالها براتون بی دردسرکارمیکنه ،خودم یکساله دارم واقعا راضیم.

    • سلام چجوری باید گردن موتورو قفل کرد من هیچ جوره نتونستم ممنون میشم راهنمایی کنید

      • سویچ رو به داخل فشار بده و درحالیی که فرمان کاملا به سمت چپ دور خورده سویچ رو خلاف عقربه ساعت بچرخون به اخرین گزینه

  7. سلام،من این موتور یک هفته هست خریدم مصرف بنزینش خیلی کم و عالیه و سرعتش هم اوکی هست ولی خیلی لرزش داره توی سرعت بالای ۵۰ تا منظورم اینه که کمک هاش خیلی بازی میکنن.آیا این منطقیه به نظر شما؟ اونایی که گلکسی j 200 دارن نظرشون رو بگن لطفا

  8. عزیز تا تونستی تخریب کردی این موتورو.شما با این قیمت تونستی موتور به این خوبی پیدا کنی بهت جایزه میدم.حداکثر سرعت این موتور ۱۲۰ کیلو متره بعد روغن رو هر ۲۰۰۰ من عوض میکردم بدون مشکل.من دو ترک با این موتور ۲۰۰ کیلومتر رو یه جا رفتم بدون کوچکترین خستگی.شما تو سواری هندا کلیک و پی سی ایکس هم نمیتونه به گرد پای این موتور برسونی.من هم هندا کلیک داشتم که جونش در میرفت وقتی دو ترک باهاش رانندگی میکردی هم پی سی ایکس.شاید بهتری کلیک و پی سی ایکس این باشه که کی ال اس داره و کیلومترای شکیلی داره.شما سایز لاستیک جلو موتور رو یه سایز کوچیک کن تا بفهمید سرعت و شتاب یعنی چی.عالیه این موتور.فقط یه خورده قطعاتش بد گیر میاد همین.

  9. سلام و‌عرض ادب خدمت دوستانی که در جواب ادمین سایت خیلی زیبا پاسخ دادن و ایرادات زیادی به نویسنده مقاله وارد کردن..ممنون از شما موتور سواران عزیز.
    اول منصرف شدم از خریدش..ولی قسمتی که دوستان جواب دادن من رو راضی کرد به خریدش.
    دم همتون گرم موتور سواران عزیز

  10. خیلی موتور خوب و عالی هست من یک ساله دارم
    از تهران تا هشتگرد دو نفری میرم و میام
    هیچ مشکلی نداشتم و روغنشو هر ۱۰۰۰ تا عوض کردم حتی تا اللن اخ نگفته

  11. سلام
    من یه بار روغن ۲۰/۵۰ریختم
    الان روغن سوزی داره چکار کنم
    وسوال بعدی اینکه دوستان چند سی سی روغن میخوره ممنون میشم پاسخ بدین سپاس

  12. سلام خسته نباشی من این موتور رو ۱۰ روز خریدم واقعا موتور عالی بود‌ولی امروز یهویی خاموش شد‌و روشن نشد تا همین الان که دارم این متن و مینویسم تعمیر گاه بودم میگه همهچیش سالمه ولی نمیدونم چرا استارت میخوره روشن نمیشه اگه کسی شخصی رو میشناسه که بلد تو این کار بی زحمت معرفی کنه ممنونم

  13. این موتور واقعا عالیه من یک سال هست سوار میشم خدایش خوب راه میره سبک و تیپ همه پسند داره واقعا خوبه با این قیمت پیشنهاد میدم بخرید قول میدم این موتور تو بازار شدیدا جا می افته قیمتش میره بالاتر

  14. منم دوساله این موتور رو دارم ۲۴ ساعت بیرون بودم باهاش خداروشکر هیچ مشکلی تاحالا نداشته راحت و نرم هست و تو خریدش شک نداشته باشین

  15. سلام وقت بخیر ،من این موتور رو از نمایندگی خریدم ولی حرکت از دور چهارهزار شروع میشه در صورتی ک شروع ایروکس و بقیه اسکوتر ها از دو هزار ،دوستان اگه راهکاری دارن یا کاری انجام دادن روی دور پایین تر حرکت کرده یه پاسخی بدن،تشکر

  16. سلام من این موتور دوهفته هست خریدم ٢۵٠ کیلومتر باهاش رفتم البته نیوفیس جدید که چراغهاش جدید شده و واقعاً میتونم بگم بی نظیره دیلایت و چراغ کوچیکش یکی شده که خودتون میتونید روشن کنید و لازم نیست دائم در روزم روشن باشه خیلی بهتر از هندا کلیک چون داشتم اون تو دیت انداز دوترک میکوبه به خاطر اینکه چرخش کوچیک تر هست یک کمک عقب داره اون فقط به درد همون ادمهای شرق اسیا که وزنشون زیر ۶٠ کیلو هست میخوره چراغهای جلوش تو نیو فیس به جرات میتونم بگم اندازه یه bmw مدل بالا جاده روشن میکنه که نور سفید فابریک داره واقعاً میتونم بگم موتور خوبیه صندلیش کلاً برای راننده و سرنشین خوبه و اینکه برای قد ١/٩٠ موتور بسیار خوبی در صورتی که هندا کلیک بیشتر از قد ١/٨٠ اذیت میکنه بهتر از همه اینه هاش تمام محیط عقب نشون میده فقط موقع خرید فرمونش خیلی به سمت پایین که خودتون به سمت بالا ببرید تا به زانو گیر نکنه و بعد اینه ها رو هم به سمت عقب ببرید و مهره پایش سفت کنید هندلینگش خیلی خوبه من کلیک داشتم اپاچی ٢٠٠ و ١٨٠ و بنلی ٢۴٩ sو nsو و فیدل داشتم واقعاً خیلی از معیارها رو که کنار هم میزارم این از همه اونها بهتره میشه بار گذاشت کف موتور سرنشین عقب موقع گاز دادن به سمت عقب نمیره نور چراغهاش محشره چرخاش بزرگه نسبت به اسکوتر بودنش فقط دوتا ضعف داره یکی جاپایی سرنشین عقب یکی گاز زیاد بدی تا راه بیوفته ولی در کل واقعاً عالیه نسبت به قبمتش که فکر کنم الان حدود ٩٠ تومن نیوفیسش من پیشنهاد میکنم فقط نیوفیسش بخرید. اصلی ترین نمایندگی خدمات پس از فروشش هم خیابان دماوند سر چهارراه سبلا هست نیرو موتور

  17. مطمئن هستم نیوفیسش که تازه حدود ١ ماهی هست وارد شده خیلی خوب تو بازار جا بیوفته که واقعاً هم مدل چراغ کوچیکش و بزرگش که دوتا عدسی دار که نور صاف میزنه و بقیه مواردش تو بازار ایران بخصوص تهران باعث استقبال مردم و گرون شدنش در اینده بشه

  18. با سلام خدمت اسکوتر سوارهای گلسی خدایی نمیشه ایرادی از این موتور گرفت .فقط فقط سرنشین عقب بعضی موقعها پاش با راننده برخورد میکنه من که حدود ۶۰۰۰هزار کیلومتر راه رفته هیچ ایرادی پیدا نکردم انشالا که هیچ موقع اتفاق خواصی برای خودم هیچ موتور سواری نیافته .در کل بهترین اسکوتر در حال حاضر ایران نسبت به قیمتش

  19. دوستان کسی میدونه کجا میشه ریمپ کرد این موتور رو که سرعتش بیشتر بشه؟ شنیدم انجام دادن یه سری

  20. سللم من مدل ۱۴۰۰خریدم فکرکنم صدی ۵ میسوزونه مصرفش بالاست
    همینجوریه یا ایراد داره
    و ایتکه اگر خراب باشه میشه تعمیرش کرد. ؟
    اگر میشه کجا انجام میدن
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون از ادمین عزیز

  21. سلام.من تجربه رانندگی با این موتور رو مدل نیو فیس رو داشتم چند ماه پیش.و تصمیم گرفتم بخرم یدونه اسفند همین ۱۴۰۱.
    خب قیمت خیلی خیلی بالا رفته همین الان که دارم نظر میدم تو ۱ ماه بازم افزایش قیمت داشته.
    کیفیت موتور قابل قبوله.
    سواری نسبتا نرمی داره مخصوصا شانس من لاستیک ایران یاسا نداشت و cst چین بود که خیلی با کیفیت تر از ایران یاسا هستش.
    فکر کنم کلا دیگه نیرو موتور ایران یاسا نصب نکنه روش چون ب شدت کوبش داشت و لیز میخورد موتور

    درباره نیوفیس باید بگم ecu ۱۰۰٪ دچار تغییر شده چون مدل قبلی نصب چراغ زنون باعث ارور تو ecu میشد.پس دچار تغییر حتما شده بخاطره چراغ ها.
    منظور از سوئیچ مخفی دکمه زیر زین هستش.
    که من شنیدم خیلی ازش استفاده نکنید دچار ارور میشه ecu.
    و استارت شاید نخوره مدل قدیمی این مشکل رو داشته.
    بهتره از بنزین سوپر فقط استفاده کنید یا حداقل یک باک در میون سوپر بزنید.
    چون چراغ انجین چک روشن میشه اونم زیره سره بنزین بی کیفیته.
    چون این موتور بنزین با اکتان بالا نیاز داره.بهتره از مکمل هم استفاده نکنید چون برند های قلابی ب شدت زیاد شدن.
    قدرت انجین موتور دقیقا ۱۲.۴ اسب بخاره ووگشتاور ۱۲.۵ نیوتن متر.حجم دقیق انجین هم ۱۶۸ سی سی هستش.
    انجین ۲۰۰ سی سی کلا وجود نداره.
    ۲۰۰ اسمه موتوره جهانی هم sym jet 14 200i شناخته میشه انجین ۱۶۸ سی سی.
    مدل یورو ۵ که تو ایران عرضه نشده و منطقی هم هست ۱۳.۵ نیوتن متر گشتاور داره.
    که داخل ایران نیست.
    کلا این موتور با سه تا انجین ۵۰ و ۱۲۶ و ۱۶۸ سی سی تولید شده جهانی.که خوشبختانه ایران قوی ترین مدل وارد شده حیف که رادیاتور و abs رو این مدل نیست.
    نهایت سرعت رو من تست نکردم چون تاره موتورم ۳۰۰ کیلومتر کار کرده ولی تا ۸۰ الی ۹۰ کیلومتر رو خیلی سریع طی میکنه.
    شتاب اولیه هرچی ضعیفه قانویهب شدت سریعه.
    بعد ۸۰ کیلومتر احساس میکنم موتور داره پاشش سوخت رو کم میکنه مثل یکجور محدودیت.یا گیربکس اجازه سرعت بیشتر رو نمیده.
    وگرنه این موتور راحت ب ۱۲۰ کیلومتر میرسید.

  22. دوستان سلام من ۲سال هستش که این موتور رو خریدمو خیلی رازی هستم،روغنشم سوپرپیشتاز۴لیتری قوطی فلزی تو هر۱۰۰۰کیلومترعوض کردم،اما دوسری هستش اذیتم میکنه نمیدونم دلیلش ازچی هستش،توکیلومتر۲۰هزارتا، کل فولی کلاچ رو با تسمه ترک به مبلغ نزدیک ۲میلیون از گمرک خریدمو دادم نمایندگی بعدچهارراه شاهپور نبش گاراژ عوض کرد،اماالان دوباره۳۰۰۰هزارتارفتم توسربالایی های جاده چون من منزلم سولقان هستش مجدد موتور زور میزنه بره بالا جاده رو بعد انگار که داغ میکنه جون نداره، بعد یه صدایی شبیه زنجیر موتور حالت لق لق میده درصورتی که اوایل خریدم اصلا عالی جاده رو بالا میرفت بدون هیچ مشگلی،الان نمیدونم تسمه یالوازمی که از نمایندگی گمرک خریدم قلابی بوده یا ازچی هستش،که موتور دیگه اون جون اولی هاشو نداره،بعد قاب روی اگزوزمم شکستو همه جارو گشتم نبود که نبود، ممنون میشم اگه کسی بتونه لطف کنه راهنمایی کنه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط