استلانتیس چهارمین غول خودروسازی دنیا شد

از دست ندهید

با ادغام فیات -کرایسلر – پژو استلانتیس چهارمین غول خودروسازی دنیا شد.

بیت ران – شرکت‌های خودروسازی پژو فرانسه و فیات – کرایسلر ایتالیا و آمریکا به صورت رسمی با یکدیگر ادغام شدند تا به چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شوند.

پس از مذاکرات طولانی بر سر آینده این دو غول بزرگ خودروسازی اروپا، طرفین رسما به توافق رسیدند تا گروه جدید خودروسازی به نام استلانتیس را راه‌اندازی کنند.

استلانتیس چهارمین غول خودروسازی

عرضه سهام استلانتیس در بورس های جهانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه سهام گروه خودروسازی جدید قرار است از روز دوشنبه در بازارهای بورس میلان و پاریس عرضه شود.
پس از آن و از روز سه‌شنبه عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار نیویورک آغاز خواهد شد.

کارلوس تاوارز، رئیس هیئت مدیره شرکت پژو که بعد از این به عنوان مدیرعامل شرکت استلانتیس فعالیت خواهد کرد قرار است روز سه‌شنبه ۱۹ ژانویه در یک نشست خبری از برنامه‌های خود و همچنین چشم‌انداز فعالیت گروه خودروسازی جدید رونمایی کند.

پژو و فیات – کرایسلر تخمین می‌زنند که این ادغام باعث خواهد شد سالانه ۵ میلیارد یورو در هزینه‌های این دو شرکت صرفه‌جویی شود. این کاهش هزینه هم در هزینه‌های تولید و هم در تحقیقات خواهد بود.

استلانتیس چهارمین غول خودروسازی

تولید سالانه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو زیر برند آتلانتیس

ادغام این دو شرکت که ارزش ۵۰ میلیارد دلاری خواهد داشت باعث می‌شود گروه خودروسازی استلانتیس به چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شود.

گروه خودروسازی جدید قرار است سالانه هشت میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید کند.

به این ترتیب استلانتیس پس از فولکس واگن، تویوتا و شرکت فرانسوی – ژاپنی رنو- نیسان که هر کدام در سال بیش از ۱۰ میلیون خودرو تولید می‌کنند به چهارمین گروه خودروسازی بزرگ جهان بدل خواهد شد.

این پیوند همکاری میان دو خودروساز ایتالیایی و فرانسوی در حالی آغاز می‌شود که پیشتر فیات به شرکت رنو پیشنهاد ادغام داده بود، اما مذاکرات دو طرف در نهایت بی نتیجه باقی ماند.

مداخله دولت فرانسه که حدودا ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار دارد سبب شد تا طرفین به نتیجه نرسند و شرکت ایتالیایی – آمریکایی فیات – کرایسلر از ادامه روند مذاکرات منصرف شود.

این در حالیست که در اوایل ماه ژانویه برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه و همتای ایتالیایی او ضمن استقبال از توافق دو غول خودروسازی پژو و فیات ابراز اطمینان کردند که استلانتیس به بهبود وضعیت اشتغال صنعتی در دو کشور بینجامد.

فیات، اوپل، پژو، آلفا رومئو، کرایسلر، داج، جیپ و مازراتی از زیر مجموعه برندهایی هستند که در گروه خودروسازی استلانتیس حضور دارند.

به گزارش یورونیوز، ۱۴ برند این گروه با فروش ۸ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۹ حدود ۹ درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص داده بودند.

لوگوی مرموز استلانتیس 

لوگوی این برند به اندازه نام آن مرموز و ناشناخته است و در آن برجستگی خیلی زیادی به چشم نمی‌خورد.

پس از ماه‌ها مذاکره دو شرکت، سرانجام چهارمین خودروساز بزرگ جهان در آستانه شکل‌گیری قرار دارد و ‌اکنون آخرین گام‌ها برای ادغام این دو گروه بزرگ خودروسازی برداشته می‌شود.

مدیران ارشد شرکت‌ها توضیح دادند که این لوگو، نماد میراث غنی شرکت‌های مؤسس گروه و نقاط قوت ترکیبی منحصربه‌فرد ۱۴ برند زیرمجموعه آن است.

این لوگو از نام شرکت با فونت «Sans Serif» در پس‌زمینه آبی تشکیل می‌شود.

طراحان لوگو، نوار افقی را از حرف A برداشته و آن را با چهار ردیف نقطه با قطر افزایشی که به‌طور مبهم مانند ستاره‌های کهکشان مرتب شده‌اند، محاصره کرده‌اند.

کرایسلر به ناسا کمک کرد موشک Mercury-Redstone را توسعه دهد و آن را بسازد؛ اما شک داریم این لوگو کهکشانی شکل قصد داشته باشد آن را یادآوری کند.

هیچ چیزی در لوگوی این شرکت وجود ندارد که به گرد آوردن مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان خودرو جهان تحت برند استلانتیس اشاره داشته باشد.

نکته خاص دیگری در لوگوی استلانتیس وجود ندارد؛ زیرا این لوگو برای تبلیغات نیست و این موضوع، احتمالاً عمدی بوده است.

این لوگو قرار است روی خودکار، برچسب‌، لیوان قهوه و انواع کاغذهای اداری نشان داده شود، بنابراین نیازی به چشم‌نوازی یا برانگیختن هیجان نیست و احتمالا هرگز در خودروهای تولیدی این برند ظاهر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط