TU5 پلاس روی تارا ایران خودرو نصب می شود؛ نسخه بهینه شده موتور TU5

از دست ندهید

مدیرعامل ایپکو از تفاوت پیشرانه EC5 با TU5 پلاس خبر داد. پیشرانه TU5 پلاس در واقع نسخه بهینه پیشرانه TU5 است که با تجهیز به سیستم CVVT، قدرت آن تاحدودی افزایش یافته و مصرف سوخت آن کمتر شده است.

بیت ران – مهدی درفشی، امیرحسین اسماعیل بیگی: با اعلام برخی از مشخصات فنی تارا، احتمال استفاده از نسخه ساخت داخل پیشرانه EC5 قوت گرفت.

K132 (کی۱۳۲) خودرو تارا
موتور کی ۱۳۲

پس از رونمایی تارا، این احتمال به قوت خود باقی ماند. اگر چه برخی موتور تارا را EC5 و برخی دیگر TU5 پلاس می‌خواندند، اما در نهایت، ایران خودرو اعلام کرد از موتور TU5 پلاس استفاده کرده است.

گفتنی است قدرت خروجی درج شده همخوانی با موتور EC5 نداشت که همین موضوع باعث شد بیت ران، این مسئله را از طریق مهدی رجبعلی، مدیرعامل مرکز تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) پیگیری کند.

K132-کی-132-سدان-ایران-خودرو
شاسی خودرو تارا ایران خودرو

به کار گیری CVVT در پیشرانه TU5

بیت ران – آیا TU5 پلاس همان EC5 است؟

مهدی رجبعلی – موتور TU5 پلاس در واقع نسخه بهینه شده موتور TU5 است. این موتور به سیستم زمان بندی مداوم سوپاپ های متغیر (CVVT) مجهز شده است.

این سیستم باعث می شود که پیشرانه TU5 پلاس به نسبت  TU5 ، قدرت خروجی بیشتر و مصرف سوخت کمتر داشته باشد.

پیشرانه تی یو پلاس توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد.

هدف ما این است که بتوانیم خطوط تولید را حفظ کنیم.

نمی توان گفت که از پیشرانه EC5 در ساخت پیشرانه تی یو پلاس الگو برداری نشده است، بلکه ما چنین کاری را انجام داده ایم.

اما اگر می خواستیم مستقیما پیشرانه EC5 را تولید کنیم، نیاز به راه اندازی خطوط تولید جدید بود.

قیمت کی 132 ایران خودرو TU5 پلاس

اشتباه ایران خودرو در اعلام نوع موتور مورد استفاده در تارا

بیت ران – پس یعنی در وب سایت ایران خودرو نوع پیشرانه تارا به اشتباه EC5 درج شده است؟

پیشرانه ای که قرار است روی تارا نصب شود، TU5 پلاس خواهد بود.

البته این امکان نیز وجود دارد که پیشرانه EF7 پلاس نیز روی تارا نصب شود.

بیشتر بخوانید:

موتور سه سیلندر ایران خودرو رونمایی شد + مشخصات فنی و تصاویر

۸ سوپاپ یا ۱۶ سوپاپ، مسئله این است

موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول




5 دیدگاه

  1. پلاس کنن خط جدید نمیخواد ای سی ۵ کنن میخواد😂😂😂 همونه فقط مارو سیا کردن!!! قبلا عکس های ای سی ۵ بود برید با این مقایسه کنین… شاید تنها فرقشون تو سوپاپ متغیر خروجی دود باشه که اونم بعدا پلاس پلاس میکنن😂😂 بجا اینا رو سیستم جی دی ای کار کنین!!

  2. همون ابتدا بارررررها اعلام کردن موتور EC5 رو تولید خواهند کرد که تفاوتش فقط محدود به سنسور VVT نبود و دو سه مورد دیگه هم تغییرات داشت !!!!
    پس چرا نظرشون عوض شد!؟
    چرا عادت کردن مدام دروغ بگن و مشتری رو … فرض کنن!!!
    بله دیدن سخته تولیدش و کار اضافیه و سود مالی زیادی نداره براشون گفتن همون یک قلم VVT رو با یک سنسور اکسیژن دیگه اضافه کنیمو تمام!!!
    خیلی زحمت بدن به خودشون اون قاب پلاستیکی بالای سر سیلندر رو با طرح جدید و نوشتن CVVT بسازن که معلوم باشه این موتور خییییییییییییییییلی فرق داره و کلی گرونتر بِدن به خلق الله !!
    ایران خودرو، بابت این همه گندکاری هایی که میکنی مرسی👍🤬🤬🤬🤬🤬

  3. حیف از اینا که اسمشون سازنده خودرو باشه. فوقش باید بگن دلال شرکت های تولید کننده قطعات متفرقه

  4. موتور EF7 پلاس موتور خیلی قدرتمندی است . اگر این موتور را روی تارا نصب کنند این ماشین یک ابر ماشین میشود‌

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط