آیا استانداردهای یورو ۵ با توجه به مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو ۵ می تواند تولید نیسان وانت را متوقف کند؟
بیت ران – ظاهرا سرانجام موعد خداحافظی با قدیمی ترین وانت کشور فرا رسیده و به دلیل عدم کسب موفقیت در کسب استاندارد یورو ۵ شاهد توقف تولید نیسان وانت زامیاد خواهیم بود.
به گفته بهزاد اشجعی – دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست:
« طی امسال برخی مجوزهای مشروط برای شمارهگذاری خودروهای یورو۴ صادر شده است که تنها حدود پنج درصد از خودروهای تولیدی سال جاری را شامل میشود.
بنابراین مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو۵ در کشور اجرایی شده است. »
این درحالیست که نیسان وانت نیز موفق به کسب استاندارد یورو ۵ نشده است.
همین امر می تواند به معنای توقف تولید این خودرو وانت پرحاشیه اما محبوب در بازار کشور باشد.
درباره طراحی موتور جدید برای نیسان وانت توسط مگاموتور می توانید همه چیز را اینجا بخوانید.
آیا می توان نیسان وانت را همچنان تولید کرد؟
البته از طرف دیگر گروه خودروسازی زامیاد (از زیر مجموعه های سایپا)، چند ماهی است که نیسان وانت را به عنوان یک خودرو تجاری و در واقع کامیونت سبک طبقه بندی می کند.
از این رو ممکن است به دلیل قرار گرفتن نسخه دیزلی این خودرو در زمره خودروهای تجاری همچنان قابل تولید باشد.
به ویژه اینکه ظاهرا در مورد خودروهای تجاری شاهد قوانین ساده تری هستیم که امکان ادامه تولید کامیون های بنز قدیمی (اصطلاحا نارنجی) را نیز ممکن کرده است.
با وجود همه این موارد، باید منتظر ماند و دید که اعلام این خبر از سوی دبیر کمیته فنی محیط زیست به معنای توقف تولید کامل نیسان وانت خواهد بود و یا تنها نمونه های بنزینی این خودرو را شامل می شود؟
آنچه واضح است اینکه با توجه به سوابق قبلی، خودروسازان به طور معمول نهایت تلاش خود را به کار می بندند تا مانع از توقف تولید خودروهای پر فروش شوند.
به گزارش دیجیاتو، نیسان وانت نیز قاعدتا از این قضیه مستثنی نیست، از این رو پیش بینی می شود که کشمکش بر سر تولید یا توقف تولید این وانت کهن سال، همچنان ادامه داشته باشد.
یادآوری هایی درباره نیسان وانت
هر جا او را دیدید به او راه بدهید! نه به خاطر حرمت سنش و ابعاد بزرگش، به این دلیل که ترمز ندارد!
هرچه سایپا سعی کرد و روی سیستم ترمز آن تغییرات داد، اما این پیرمرد زحمتکش قصد ایستادن ندارد که ندارد.
موتور استفاده شده در این وانت همان موتور قدیمی Z24 نیسان با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور است.
ظرفیت حمل بار آن دو هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است و شاسی بسیار مستحکمی دارد.
همه می دانند که خیلی قدیمی شده، کابینش تنگ است، ترمز و امکانات ندارد، اما علیرغم همه این ها این پیرمرد همچنان بی رقیب است.
برای جابجایی بارهای سنگین وزن یکه تاز بازار است و قیمت صفر آن به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است.
بیشتر بخوانید: