پیش فروش تارا ایران خودرو کلید خورد + قیمت و جزئیات فنی

از دست ندهید

شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که پیش فروش تارا آغاز شده است. در ادامه جزئیات فنی این سدان را بشناسید.

بیت ران – گروه صنعتی ایران خودرو پیش فروش محصول جدید خود را از شنبه هفته آینده آغاز می کند. در این طرح، «تارا» در دو نوع دستی و اتوماتیک با موعد تحویل حداکثر یک ساله عرضه خواهد شد.

طرح پیش فروش محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو که با تلاش‌های شبانه روزی جهادگران سنگر تولید، در شرایط سخت تحریم به ثمر نشسته، از روز شنبه ۲۰ دی ماه آغاز می شود و تا پایان روز دوشنبه ۲۲ دی ماه ادامه خواهد داشت؛ موعد تحویل محصول، از تیر تا دی ماه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

در این طرح،‌ تارا در رنگ های متنوع و در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه می شود. ویژگی‌ها،‌ تجهیزات و تصاویر محصول جدید ایران خودرو در سایت این شرکت به نشانی ikco.ir در دسترس همگان قرار دارد.

مشتریان نهایی نیز پس از گذشت حداکثر سه روز از اتمام مهلت ثبت نام، از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین خواهند شد. به منظور مشارکت مشتریان واقعی، محدودیت ثبت نام در این طرح  نیز درنظر گرفته شده است. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات دقیق از بخشنامه،‌ به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند.

شماره تلفن ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی حین ثبت نام درنظر گرفته شده است.

قیمت پیش فروش تارا

خودرو تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک به فروش می رسد.

هر دو مدل در رنگ های سفید، مشکی، نقره ای، آبی رویال، آبی کبود و خاکستری قابل سفارش هستند.

البته امکان انتخاب رنگ در زمان واریز وجه میسر خواهد شود.

مبلغ پیش پرداخت تارا دستی ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با موعد تحویل تیر تا دی ۱۴۰۰ است.

مبلغ پیش پرداخت تارا اتوماتیک ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با موعد تحویل مهر تا دی ۱۴۰۰ است.

قیمت نهایی خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرار داد خواهد بود.

پیش از  اعلام اسامی انتخاب شدگان، متقاضی هیچ گونه وجهی واریز نخواهد کرد.

در هیچ مرحله ای از ثبت نام، نیازی به ارائه چک از سوی متقاضی نخواهد بود.

موعد تحویل در طرح پیش فروش تارا حداکثر ۱۲ ماهه اعلام شده است.

همچنین در این طرح از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سودمشارکت و انصراف صفر خواهد بود.

پس از فرارسیدن موعد تحویل خودرو، در صورت اعلام شرکت ایران خودرو و تمایل مشتری امکان تغییر شرایط ثبت نام (تمدید موعد تحویل) وجود خواهد داشت.

موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول

پیش از این حبیب جلایی معاون طراحی مهندسی و خودکفایی ساپکو با اشاره به وضعیت داخلی سازی پروژه تارا، با بیان این‌که پنج مگاماژول برای این محصول تعریف شده، گفت: در مجموع این مگاماژول ها، ۸۲۵ قطعه و مجموعه در دستور کار خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قرار دارد.

جلایی با بیان این‌که خودروی تارا دارای پلتفرم داخلی و با نام و نشان ایران خودرو است و استایل و نمای بیرونی آن توسط تیم تحقیقات و طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو طراحی شده، عنوان کرد: در تولید این خودرو از نسل جدید موتور TU5 بهره گرفته شده است. موتور TU5+ از توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور TU5 برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد.

موتور خودرو تارا

ویژگی های تارا

وی با اشاره به برخی از مشخصات تارا، خاطرنشان کرد: این خودرو مجهز به مولتی‌مدیا، ایربگ‌های جانبی (برای واریانت گیربکس اتوماتیک) و سیستم‌های مختلف ایمنی است که مشتریان توجه ویژه ای به آن خواهند داشت. از مشخصات استاندارد این محصول، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و فرمان برقی خواهد بود.

جلایی با بیان این‌که بدنه محکم و ایمن یکی از مشخصات برجسته خودروی تارا است که در تولید آن از نوع خاص فولاد با استحکام بسیار بالا استفاده شده، افزود: از دیگر ویژگی های پروژه تارا این است که چه در سطح بدنه و چه در سطح قطعات پلیمری، هم‌زمان با تعریف و اجرای پروژه از ظرفیت‌های بالای قالب‌سازان داخلی حداکثر استفاده شده است.

جلایی با اشاره به وضعیت داخلی‌سازی پروژه تارا به تفکیک مگاماژول‌ها، ضمن بیان این‌که پنج مگاماژول در معاونت خودکفایی ساپکو فعالیت دارد، اظهار کرد: در مگاماژول قوای محرکه و سیستم‌های جانبی، یازده سیستم با ۹۰ قطعه و در مگاماژول تزیینات داخلی و خارجی، چهارده سیستم با ۳۲۴ قطعه و در مگاماژول بدنه و مکانیزم ها، هفت سیستم با ۳۰۴ قطعه و در مگاماژول شاسی، ۵ سیستم و ۵۶ قطعه و در آخرین مگاماژول الکتریکال و الکترونیک، هشت سیستم با ۵۱ قطعه تعریف شده است که در این مگاماژول از شبکه برق و الکترونیک  کاملا بومی استفاده می‌شود.

معاون فنی و مهندسی ساپکو با اشاره به نقش و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام پروژه تارا، اظهار کرد: در این پروژه به‌دلیل هم افزایی بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان داخلی، در یک سال گذشته با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره و توافقاتی صورت گرفت و این شرکت‌ها با سازندگان ایران‌خودرو مشارکت کردند.

موتور خودرو تارا

امکان صادرات تارا در صورت رفع تحریم ها

وی در ادامه اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌های زنجیره تامین ساپکو نیز با توجه به ظرفیت های موجود، از مجموعه‌های دانشی خود بهره گرفته و به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شدند که این موضوع موجب افزایش عمق خودکفایی شده است.

جلایی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در شرکت‌های قطعه‌ساز و مشارکت آنها در پروژه خودروی تارا، بیان کرد: برای تولید تارا از خطوط رباتیک در فرآیندهای جوش و پرس قطعات استفاده می شود. در این پروژه علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود سازندگان، ظرفیت جدید و خطوط جدیدی در شرکت‌های قطعه‌ساز ایجاد شده است.

به گفته وی، بدین ترتیب سعی شده تا این خطوط جدید با اتوماسیون جدید و با استفاده از تکنولوژی‌های روز تجهیز شوند تا بتوانیم قطعات مورد نیاز را با توجه به سطح کیفی تعریف شده ایران خودرو تولید کرده و تحویل دهیم.

به گزارش ایکوپرس، وی با بیان این‌که تارا یکی از خودروهای به روز با امکانات بسیار مورد پسند مشتریان است، تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای قطعات و مجموعه‌های این محصول، در صورت رفع تحریم ها به راحتی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را خواهد داشت.

آشنایی با شاسی و موتور تارا سدان ایران خودرو

سدان ایران خودرو تارا یا همان پروژه K132 ( کی ۱۳۲ ) از موتور EC5 و شاسی یک پارچه بهره می برد.

پروژه K132 ( کی ۱۳۲ ) پروژه طراحی و توسعه خودرو سدان کلاس C ایران خودرو است.

این خودرو از موتور EC5 و شاسی یک پارچه بهره می برد.

موتور K132 ( کی 132 )

موتور K132 ( کی 132 )
موتور کی ۱۳۲

مشخصات موتور EC5

مشخصات موتور : آب خنک چها زمانه دو میل سوپاپ بالا

قرار گیری سیلندرها : ۴ سیلندر خطی

حجم جابجایی : ۱۵۸۷cc

نسبت تراکم : ۱۱

طول شاتون : ۱۳۳.۵ mm

قطر صفحه کلاچ : ۲۰۰ mm

حداکثر گشتاور : ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه

حداکثر توان : ۱۱۴ اسب بخار

دور آرام : ۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر دور : ۶۵۰۰ دور بر دقیقه

نوع سوخت : مصرفی بنزین سوپر

استاندارد آلایندگی : یورو ۵

مورد استفاده در : خودروی پژو ۳۰۱

نوع پاشش سوخت : پاشش سوخت چند نقطه ای

این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی عرشه خواهد شد.

موتور K132 ( کی 132 )

مشخصات شاسی یکپارچه

شاسی این خودرو نیز از نوع یکپارچه است.

این نوع شاسی متداول‌ترین نوع شاسی در خودروهای مدرن است.

در این نوع شاسی‌ بدنه و شاسی یکپارچه هستند و به جای دو بخش مجزای بدنه و شاسی، یک واحد یکپارچه داریم.

موتور K132 ( کی 132 )

در خودروهای دارای شاسی مونوکوک دیگر خبری از سازه نردبانی اضافی در زیر خودرو نیست.

از خودروهای دارای شاسی مونوکوک باید به خودروهای سدان مانند کیا سراتو، خودروهای هاچ بک مانند فولکس واگن گلف و اکثر کراس اوورها همچون هیوندای توسان یا تویوتا RAV4 اشاره کرد.

مزیت شاسی مونوکوک هندلینگ خوب، ایمنی بالا و وزن پایین است.

از معایب این نوع شاسی نیز باید به توانایی حمل بار محدود اشاره کرد.

موتور K132 ( کی 132 )

موتور K132 ( کی 132 )

موتور K132 ( کی 132 )

موتور K132 ( کی 132 )

همچنین جعبه فرمان این خودرو از نوع برقی است.

موتور K132 ( کی 132 )

در این خودرو ماژول فرمان ، ایربگ . کمربند از پژو ۲۰۷ انتقال پیدا کرده اند.

K132 (کی۱۳۲)
پشت آمپر کی ۱۳۲

کل قطعات تارا

محصول جدید ایران خودرو در مجموعاز ۸۱۹ قطعه تشکیل شده است.

تعداد قطعه های دارای قرار داد این خودرو ۷۸۹ قطعه است.

و برای ۲۴ قطعه ایران خودرو در حال عقد قرار داد است.

۱۳۹ سازنده داخلی و ۶ سازنده خارجی در تامین قطعات مورد نیاز این خودرو همکاری دارند.

موتور K132 ( کی 132 )

بنابر اعلام ایران خودرو در تولید این محصول در حوزه های تزئین داخلی و خارجی، الکتریکال و الکترونیک به خودکفایی ۱۰۰ درصد دست یافته اند.

در حوزه های بدنه و مکانیزم ها نیز خودکفایی بیش از ۹۹ درصد به دست آمده است.

موتور K132 ( کی 132 )

این پروژه در بخش قوای محرکه و سیستم های جانبی ۲.۷ درصد و در بخش شاسی ۴.۹۴ درصد خرید خارجی دارد.

در زمینه مکانیزم ها نیز ایران خودرو اعلام کرده است که ۰.۰۵ درصد خرید خارجی دارند.

موتور K132 ( کی 132 )

جزئیات قطعات و بخش های مختلف خودرو

به گفته پورمجیب مدیر این پروژه: « رودری این خودرو کاملا جدید است‌.

غربیلک فرمان را از پژو ۲۰۷ به این پروژه منتقل کردیم و تمام کلید های کنترلی روی آن وجود دارد.

کنسول وسط و داشبورد نیز توسط سازندگان داخلی ساخته شده است‌.

صندلی ‌ها مختص این خودرو است و سیستم کمربندها نیز مربوط به پژو ۲۰۷ است که برای این خودرو بهینه شده است.

سیستم HVAC و قطعه موکت در صندوق، طراحی جدید مخصوص خودروی K132 است و مجموعه سپرها هم طراحی خاص داخلی برای این پروژه بوده است.

چراغ ‌های جلو و مخصوصا چراغ های عقب این خودرو طراحی خاص و جذابی دارد.

در بحث اکسل جلو، طبق پرسی را داریم که یک فرایند جدید و توسعه یافته است.

پلتفرم برق و الکترونیک با کمک یکی از سازندگان و همکاران مهندسی و برای اولین بار تکنولوژی Ems را بومی کردیم.

کی ۱۳۲ اولین خودرویی است که با سامانه ESC (کنترل پایداری) به بازار خواهد آمد.»

موتور K132 ( کی 132 )

 تمام قطعات خط ساخت بدنه، خط رنگ و تجهیزات داخلی نصب شده است و بیشتر قالب ها نیز آماده هستند.

رقبای تارا در بازار 

ایران خودرو مدعی است سدان جدید این شرکت در برابر رقبای تارا در بازار عملکرد بهتری دارد.

به گزارش بیت ران،  گروه خودروسازی ایران خودرو مدعی است سدان جدید این شرکت در برابر رقبای تارا در بازار عملکرد بهتری دارد.

رقبای رقبای تارا سدان ایران خودرو

بنابر آنچه ایران خودرو اعلام م گوید، رقبای تارا در بازار عبارتند از:

دنا پلاس 

جک J4 

سایپا شاهین 

بسترن B30

آریزو ۵

این خودروها از نظر ابعاد و قیمت رقیب سدان کلاس C ایران خودرو شناخته شده اند.

به گفته مسئولان پروژه K132 ، تارا دارای بهترین عملکرد قوای محرکه و تنوع سبد سوختی در بین این رقبا است.

رقبای تارا سدان ایران خودرو

کل قطعات تارا

محصول جدید ایران خودرو در مجموعاز ۸۱۹ قطعه تشکیل شده است.

تعداد قطعه های دارای قرار داد این خودرو ۷۸۹ قطعه است.

و برای ۲۴ قطعه ایران خودرو در حال عقد قرار داد است.

۱۳۹ سازنده داخلی و ۶ سازنده خارجی در تامین قطعات مورد نیاز این خودرو همکاری دارند.

رقبای تارا K132 سدان ایران خودرو

بنابر اعلام ایران خودرو در تولید این محصول در حوزه های تزئین داخلی و خارجی، الکتریکال و الکترونیک به خودکفایی ۱۰۰ درصد دست یافته اند.

در حوزه های بدنه و مکانیزم ها نیز خودکفایی بیش از ۹۹ درصد به دست آمده است.

این پروژه در بخش قوای محرکه و سیستم های جانبی ۲.۷ درصد و در بخش شاسی ۴.۹۴ درصد خرید خارجی دارد.

در زمینه مکانیزم ها نیز ایران خودرو اعلام کرده است که ۰.۰۵ درصد خرید خارجی دارند.

پروژه K132

پروژه کی ۱۳۲ پروژه طراحی و توسعه  خودرو سدان کلاس C ایران خودرو یا همان تارا است.

تارا  از پلت فرم پژو ۳۰۱ بهره می برد.

پلت فرمی که سه محصول کلیدی پژو یعنی مدل های ۲۰۸ ،۲۰۰۸ و ۳۰۱ همچنان روی آن تولدی می شوند.

ایران خودرو قصد دارد روی این پلت فرم چند محصول دیگر از جمله یک کراس اوور را هم وارد بازار کند.

بیشتر بخوانید:

اشکودا در ایران خودرو تولید می‌کند

قیمت در بازار خودرو و بررسی تغییرات قیمت در این بازار

موتور سه سیلندر یک لیتری ایران خودرو چیست؟ / همراه مشخصات کامل فنی




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط