افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت در بازار روز خودرو

از دست ندهید

براساس مشاهدات میدانی افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت در بازار روز خودرو ثبت شده است، این افزایش یک روز پس از اعلام فرمول جدید قیمت گذاری از سوی شورای رقابت رخ داده است.

بیت ران – مشاهدات بازار روز خودرو نشان می دهد، مصوبه اخیر شورای رقابت با برهم زدن آرامش بازار موجب افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودروها شد.

همزمان با رونمایی از نسخه جدید شورای رقابت برای قیمت خودرو امروز بازار خرید و فروش خودرو با افزایش قیمت روبرو شده است.

براساس تصمیم شورای رقابت قرار است از اول بهمن ماه متناسب با افزایش تولید؛ قیمت ۱۸ خودرو تغییر پیدا کند و همین موضوع عاملی شده تا بازار به این تصمیم واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت ها باشد.

البته فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت امروز خودرو متأثر از جو روانی تغییر قیمت ۱۸ خودرو آن هم از اوایل بهمن ماه بوده است و به طور حتم طی چند روز آینده فروکش خواهد کرد.

جدول قیمت خودرو در کارخانه و بازار را اینجا ببینید.

قیمت در بازار روز خودرو

قیمت برخی خودروهای پرفروش بازار که گران شده اند

یکی از فروشندگان خودرو در همین رابطه، گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار تاحد زیادی متاثر از نوسانانت نرخ دلار است، درحال حاضر که تاحدودی نرخ دلار ثابت مانده، افزایش قیمت خودرو بی معنی است، البته اعلام خبر شورای رقابت مبنی بر تغییر قیمت تعدادی از خودروها امروز التهابی را در بازار به وجود اورده است، اما به نظر ما چون مشتری در بازار وجود ندارد این افزایش قیمت ها طی روزهای آینده روند نزولی را پیدا خواهد کرد.

وی با انتقاد از اینکه نمی دانیم شورای رقابت براساس کدام استدلال این تصمیم را اعلام کرده است گفت: بازار خودرو در طول هفته های اخیر شاهد ثبات قیمت بود اما این خبر باعث شد تا آرامش از بازار گرفته شده و هر کس بنا بر برداشت خود برای خرید و یا فروش خودرو تصمیم بگیرد.

به گزارش تسنیم، مشاهدات بازار خودرو نشان می دهد امروز قیمت انواع محصولات داخلی و مونتاژی رشد ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است، به نحوی که پژو پارس از ۱۹۲ میلیون تومان به ۲۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو از ۸۷ میلیون تومان به ۹۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج از ۲۴۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان، سمند از ۱۷۶ میلیون به ۱۸۰ میلیون و پراید از ۹۵ میلیون تومان به ۱۰۳ میلیون تومان رسیده است.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت پس از اعلام فرمول جدید قیمت گذاری گفت: بازار وضع خوب و قیمت‌ها رو به کاهش است و اطمینان داریم با افزایش تولید، قیمت خودرو درب کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود و این موضوع اکنون شامل خیلی از خودرو‌ها شده است. باید کاری کنیم متقاضی واقعی در قرعه کشی شرکت کند. تا زمانی که تقاضا بالاتر از عرضه است باید توزیع عادلانه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

ساعت کاری مراکز معاینه فنی اعلام شد

بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران و بررسی احتمالات

فرمول جدید قیمت گذاری خودرو + خودروهایی که شامل قیمت گذاری می شوند




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط