نسل جدید موتور TU5 ایران خودرو چقدر توان و گشتاور دارد؟

از دست ندهید

آخرین وضعیت پرونده واردات خودرو

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: چند فرد از بخش دولتی در رابطه با پرونده واردات خودرو همچنان در...

مدیر عامل ایران خودرو از اصغر قندچی چه گفت؟

مدیر عامل ایران خودرو از اصغر قندچی چه گفت؟ بیت ران - مدیر‌عامل ایران خودرو گفت: ما سعی کردیم اما...

با انواع بال هواپیما آشنا شوید

در این مطلب نگاهی اجمالی به بال‌های هواپیما‌ها و انواع آنها خواهیم داشت. بال هواپیما یکی از اساسی‌ترین بخش...

گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام کرده است که نسل جدید موتور TU5 برای نصب روی خودروی تارا با 90 درصد داخلی سازی به تولید انبوه می رسد.

بیت ران – تولید انبوه نسل جدید پیشرانه TU5 خودروی تارا با ۹۰ درصد ساخت داخل آغاز شد.

به گزارش ایکوپرس، علی‌اکبر تبریزی مدیر سالن موتورسازی شماره سه ایران خودرو گفت: از سال گذشته با تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه طراحی و ساخت پیشرانه جدید در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری با همکاری معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو و مشارکت شرکت ساپکو و ایپکو و زنجیره تامین به تولید رسید.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر به صورت هفتگی شش دستگاه پیشرانه TU5 پلاس تولید می شود، خاطرنشان کرد: این موتور با ۹۰ درصد ساخت داخل تولید شده است، با توجه به الزامات زیست محیطی مصوب دولت، استاندارد آلایندگی یورو پنج را گذرانده و دوستدار محیط زیست به حساب می‌آید.

نسل جدید موتور TU5
یکی از مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال بررسی مدل موتور ملی

هفت درصد توان و گشتاور بیشتر

تبریزی تصریح کرد: در فرآیند ساخت قطعات پیشرفته این موتور حساسیت و دقت بالایی صورت گرفته که در نتیجه، توان و گشتاور موتور TU5پلاس به میزان هفت درصد نسبت به موتور TU5 فعلی افزایش یافته است. این موتور از آزمون های عملکردی مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت سربلند بیرون آمده است.

وی  افزود: حجم موتور تارا، ۱.۶ لیتر، حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۵۰ نیوتن متر است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه روی خودروی تارا با کاهش هفت درصدی نسبت به TU5، حدود ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

نسل جدید موتور TU5
یکی از مهندسان ایپکو در حال آماده‌سازی موتور برای تست

مدیر موتورسازی ایران‌خودرو ادامه داد: در پیشرانه جدید با بازنگری‌های فنی و مهندسی صورت گرفته و استفاده از تکنولوژی زمان بندی هوشمند سوپاپ‌ها (CVVT) و پمپ روغن با خروجی متغیر توانسته ایم ضمن کاهش شاخص NOx در تمام دورهای موتور کمک موثری به کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست کنیم.

وی گفت: موتور TU5 پلاس در مرحله نخست قرار است بر روی خودرو تارا نصب و در آینده نزدیک در محصولاتی از جمله رانا پلاس به کار خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

موتورهای ایرانی در ترازو

موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول

بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران و بررسی احتمالات

موتور EF7 یا ملی و نگاهی به مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گفت و گو با طراح خودرو ری را ؛ خطوط طراحی ایران خودرو در محصولات آینده

طراح خودرو ری را / خودرو ریرا با توضیح درباره طراحی ظاهری و داخلی این محصول درباره ایجاد یک...
در هم‌اندیشی ملی فعالان صنعت لجستیک ایران مطرح شد:

صنعت لجستیک کشور از قدیمی بودن تجهیزات رنج می‌برد؛...

یک فعال صنعت لجستیک با بیان اینکه یکی از ضعف های صنعت حمل و نقل کشور وجود نگاه سنتی به آن است، تاکید کرد:...

طراحی ریرا تغییر کرد ؛ همراه مشخصات فنی و...

شرکت ایران خودرو اعلام کرد که طراحی خودرو ریرا یکبار تغییر کرده تا مناسب با شرایط روز شود. بیت ران - گروه صنعتی ایرانخودرو در...

رالی اسکی‌شهیر ترکیه و اولین برد تیم ایرانی در...

رالی اسکی‌شهیر ترکیه با برد صابر خسروی و حامد مجد در کلاس R1-ST فورد فیستا رالی کاپ به پایان رسید. تیم ایرانی حاضر در...

وزیر در آستانه استیضاح خودرو ریرا را معرفی...

خودرو ریرا جدیدترین محصول ایران خودرو که روی پلت فرم پژو ۲۰۰۸ توسعه یافته و طراحی آن شبیه برخی خودروهای چینی  است در آستانه...

پست‌های مرتبط