بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران و بررسی احتمالات

از دست ندهید

ایران خودرو چگونه متولدشد ؟

رضا نیازمند رئیس سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که پایه گذار بسیاری از صنایع ایران بوده است...

نحوه فروش شاهین از سوی مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد

نحوه فروش شاهین جدیدترین محصول سایپا از سوی مجلس بررسی خواهد شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای...

گفت‌وگوی ترامپ با خودروسازان آلمانی

مقامات ارشد شرکت‌های خودروسازی آلمانی نظیر بی ام و، دایملر و فولکس واگن به منظور گفت‌وگو و مذاکره بر...

در راستای بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران این روزها اخباری غیر رسمی و شایعه هایی شنیده می شود در ادامه احتمالات موجود را بررسی می کنیم.

بیت ران – چشم انداز زدوده شدن تحریم های صنعت خودروسازی و شرایط بحران زده صنعت خودروسازی جهان باعث شده تا حتی زودتر از پیش بینی های اولیه، شاهد زمزمه بازگشت برندهای مطرح غربی به بازار کشور باشیم.

البته هنوز اخبار رسمی و موثقی در این رابطه منتشر نشده است.

اما آنطور که از شنیده ها و اخبار غیر رسمی بر می آید، شرکای قدیمی صنعت خودروسازی کشور، بار دیگر فعال شده اند تا مذاکرات اولیه را برای بازگشت خود به بازار ایران ترتیب دهند.

در میان همه برندهایی که پیش از این در بازار ایران حضور داشتند، قریب به یقین سهم فرانسوی ها بیشتر از سایرین است.

جای تعجب نیست که بار دیگر شایعات مربوط به فعالیت پژو سیتروئن در ایران شنیده می شود.

هرچند باید گفت که طی یکی دو سال گذشته نیز عملا شاخه چینی پژو سیتروئن، یعنی دانگ فنگ، همچنان به حضور خود در بازار ایران ادامه داده است.

اتفاقا طی چند ماه گذشته نیز محصولات متنوعی از این هولدینگ چینی فرانسوی برای عرضه و مونتاژ در بازار ایران با اسامی مختلف، نهایی شده اند.

ولوو FH بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران
بررسی احتمال بازگشت خودروسازان اروپایی به ایران

کامیون سازی ایران نیز متحول می شود؟

از سوی دیگر نیز برخی منابع و شایعه ها از سرگیری مذاکرات بخش کامیون سازی ولوو برای بازگشت به بازار ایران خبر می دهند.

طرح بزرگ دولت برای نوسازی ناوگان باستانی کامیون های فرسوده موجود در کشور می تواند یکی از انگیزه های بزرگ ولوو برای از سرگیری فعالیت خود در ایران تلقی شود.

گفتنی که قبل از دوران تحریم های اخیر، ولوو با همکاری سایپا دیزل، شماری از محبوب ترین کشنده های خود از سری FH را در بازار عرضه می کرد.

در ادامه پیش فروش این کشنده ها و مواجه ناگهانی با تحریم نیز باعث شد تا مشکلات بسیاری برای سایپا دیزل در زمینه رفع تعهد ثبت نام کنندگان ایجاد شود.

اما در این میان باید به این نکته توجه کرد که چنین مذاکراتی در واقع مرحله پیش مقدماتی محسوب می شود.

و وقایع پسا برجامی نشان داد که در مواردی (همچون قضیه رنو)، حتی نهایی شدن مذاکرات و عقد قرارداد نیز نتوانست تا گره برخی از حواشی بر سر حضور خودروسازان خارجی در کشور را باز کند.

از این رو به نظر می رسد که علیرغم مثبت بودن چشم انداز فعلی، ماه ها زمان لازم باشد تا اثرات اجرایی بازگشت شرکای خارجی به بازار کشور، قابل ارزیابی باشد.

بیشتر بخوانید:

وانت جک T8 در ایران ؛ بررسی مشخصات فنی و ظاهری و قیمت احتمالی

افزایش قیمت خودرو در بازار + قیمت برخی محصولات که گران شده اند

فرمول جدید قیمت گذاری خودرو + خودروهایی که شامل قیمت گذاری می شوند

منبع: دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تارا اتوماتیک V4 با موتور ضعیف را بشناسید

در حالیکه تارا اتوماتیک V4 / تارا V4 به‌عنوان تارای سال معرفی شده‌است، انتظار می‌رفت به جای موتور ضعیف...
ایران خودرو به بیت ران توضیح داد:

ورق بدنه تارا استاندارد است؟ ایمنی خودرو تارا مورد...

با توجه به انتشار ویدیوی نازک و ضعیف بودن ورق بدنه تارا ، ایران خودرو توضیحاتی داده، که براساس آن بر استاندارد بودن تولید...

سه کار کردن موتور و هر چه درباره آن...

سه کار کردن موتور یکی از اختلالات عملکردی خودرو است که در صورت بی‌توجهی به رفع آن، می‌تواند آسیب جدی به پیشرانه بزند. این...
بنیانگذار شرکت رنو پارس تشریح کرد:

مخالفت‌ها در مسیر تولید تندر ۹۰ / برنامه پلتفرم...

مدیرعامل فعلی گروه بهمن موتور در تشریح پروژه تولید تندر ۹۰ به عنوان بنیانگذار شرکت رنو پارس، از برنامه پلتفرم متشرک ایران خودرو و...

چرا پیمان کارگر اینفینیتی را ترک می‌کند؟

در خبرها تائید شده است که پیمان کارگر اینفینیتی برند لوکس نیسان را ترک می کند. اما چرا موفق‌ترین ایرانی صنعت خودرو جهان این...

پست‌های مرتبط