تست گوزن تویوتا RAV4 Prime که از سوی نشریه سوئدی انجام شده ضعف شدید این خودرو در موقعیت های پر پیچ و خم را به رخ هواداران این کراس اوور ژاپنی می کشد.
بیت ران – تست گوزن با هدف ارزیابی هندلینگ و پایداری خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی طراحی شده است.
در حال حاضر نشریه اسپانیایی km77 و نشریه سوئدی Teknikens Värld به خاطر انجام مداوم این تست بیش از بقیه مراجع شهرت پیدا کردهاند.
View this post on Instagram
نشریه Teknikens Värld در آخرین بررسی خود به سراغ تویوتا RAV4 Prime (نسخه هیبریدی شارژی) رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است.
کراساوور پرطرفدار ژاپنی که پیشتر در تستی مشابه نتوانسته نمایش مناسبی را ارائه کند، این بار نیز ضعیف ظاهر شده و در جلب نظر مثبت دستاندرکاران Teknikens Värld شکست خورده است.
در نتیجه این تست قسمت عقب تویوتا RAV4 Prime در تغییر مسیرهای آنی تمایل زیادی به انحراف داشته و به دفعات مکرر تعادل خودرو را بر هم میزند.
این امر سبب شده RAV4 Prime با عبور از روی مخروطیها از مسیر مارپیچ خارج شود.
این خودروی پرفروش نهایتا با سرعت اولیه ۳۹ مایل (۶۳ کیلومتر) در ساعت، به حالت پایداری نسبی رسیده و بدون تماس با مخروطیها یا انحراف از مسیر، از خط پایان عبور میکند که اصلا رکورد درخشانی محسوب نمیشود.
تویوتا RAV4 Prime تنها کراساووری نیست که عملکرد ضعیفی در تست گوزن ارائه میکند.
به غیر از این خودرو، مدلهای دیگری مثل میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی شارژی و ولوو XC40 Recharge T4 نیز در تست نشریه سوئدی ناکام بودهاند.
به گفته Teknikens Värld میزان دخالت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی تویوتا RAV4 Prime بسیار ناچیز است، طوری که عملکرد آن اصلا احساس نمیشود.
همچنین برای اینکه میزان مهارت راننده در نتیجه تست تاثیر زیادی نداشته باشد، این نشریه از چند راننده متفاوت استفاده کرده، اما در تمامی تلاشها عملکرد خودرو ضعیف بوده است.
نسخه هیبریدی RAV4 در تست گوزن
نشریه سوئدی سال گذشته در تست نسخه هیبریدی RAV4 نیز به نتایج مشابهی دست پیدا کرده بود.
با انتشار نتایج آن تست، تویوتا بلافاصله وارد عمل شده و تغییراتی را در سیستم کنترل پایداری اعمال کرد.
پس از این اقدام تویوتا، Teknikens Värld مجددا به بررسی RAV4 اصلاح شده پرداخت که نتایج به طور ملموسی بهتر از قبل بود.
بعد از انتشار نتایج تست اخیر نیز، تویوتا اعلام کرده بزودی مشکلات موجود را برطرف خواهد نمود تا RAV4 Prime بتواند از تست گوزن Teknikens Värld سربلند بیرون بیاید.
به گزارش دیجیاتو، بد نیست اشاره کنیم کالیبراسیون و تنظیمات سیستم کنترل پایداری ممکن است از منطقهای به منطقه دیگر متفاوت باشد.
از این رو شاید اگر عملکرد نسخه آمریکایی RAV4 Prime در تست گوزن ارزیابی شود، نتایج دیگری رقم بخورد.
بررسیهای بیت ران نشان میدهد در انبار دو شرکت #ایران_خودرو و ایران خودرو خراسان بر اساس عکسهای ماهواره ای بیش از ۲۰ هزار خودرو انبار شده است.
عکسهای بیشتر مشخص میکنند در انبارهای دیگر که برای شرکت های مختلف است بیش از ۱۰۰هزار خودرو انبار شدهاند. https://t.co/IHDlEQ4b64 pic.twitter.com/eMycTLRnwg— bitrun.ir (@bitrun_ir) December 6, 2020
خودروهای #تویوتا معمولا در #تست_گوزن عملکرد مناسبی ندارند
تست گوزن تویوتا راو چهار جدید هم نشان میدهد
وضعیت #هندلینگ این خودرو خوب نیست
اما چرا خودروهای تویوتا ذاتا هندلینگ خوبی ندارند؟
گزارش کامل را در سایت #بیت_ران بخوانید
آدرس در بیو @bitrun_ir@bitrun_ir pic.twitter.com/8Zo3PcCVbv— bitrun.ir (@bitrun_ir) December 8, 2020
بیشتر بخوانید: