حذف شرط سند در رهن در فروش های اینترنتی و تقویت دلالی خودرو

از دست ندهید

با وجود آنکه در هفته های اخیر شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم اما حذف شرط سند در رهن در فروش های اینترنتی خودروسازان باعث تقویت دلالی خودرو و کشیدن ترمز کاهش قیمت می شود.

بیت ران – در حالی که به گفته مسئولان وزارت صنعت و مدیران شرکت های خودروساز، در رهن ماندن سند خودروهای فروش فوق العاده و پیش فروش عاملی برای واقعی شدن تقاضای خرید خودرو و کاهش دلال بازی در این بازار می‌شود، ایران خودرو در جدیدترین پیش فروش محصولات خود، این شرط را حذف کرده و قرار نیست، سند خودروهای عرضه شده در رهن بماند.

تا پیش از این خودروهای عرضه شده به برندگان قرعه کشی تا یک سال در رهن باقی می ماند و در واقع، خودروساز بعد از گذشت یک سال، سند را به مشتری تحویل می داد.

اقدامی که باعث تشدید تقاضای سرمایه ای در بازار خودرو می شود

این مساله باعث می شد تا امکان فروش قطعی خودرو در یک سال اول تحویل خودرو نباشد و در نتیجه یکی از عوامل تشویق به دلالی در بازار خودرو محسوب می شد.

حذف این شرط در حالی اتفاق افتاده که شاهد ریزش قیمت خودرو در بازار به دنبال کاهش نرخ ارز هستیم و در صورت اعمال روش هایی برای محدود شدن دلالان، قیمت ها در بازار تعادل بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، از طرفی اما هر گونه اقدامی که باعث تشدید تقاضای سرمایه ای در بازار خودرو شود می تواند مانع ریزش قیمت خودرو و کنار رفتن واسطه ها شود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو

کاهش قیمت خودرو در بازار / کاهش چند صد میلیونی وارداتی ها

افزایش قیمت لاستیک موتورسیکلت +جدول قیمت روز انواع تایر موتورسیکلت

ثبات قیمت در بازار موتورسیکلت و رکود شدید بازار + جدول قیمت روز موتورسیکلت

قیمت لوازم یدکی مصرفی خودرو در بازار چگونه است + جدول




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط