ترخیص کامیون‌های دست دوم آسیایی و اروپایی

از دست ندهید

با آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم آسیایی و اروپایی دست دوم، شرط ترخیص کامیون های مانده در گمرک اعلام شد.

بیت ران – گمرک ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

 وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواهان موافقت او با ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم (زیر ۳ سال ساخت) اروپایی و کره‌ای و ژاپنی دپوشده در انبارهای گمرکات کشور شد.

رئیس جمهور بلافاصله با درخواست وزیر راه موافقت کرد و به وزیر صمت دستور داد ترخیص آن‌ها انجام شود.

شرط ترخیص کامیون های مانده در گمرک

پس از موافقت وزارت صمت با ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی که در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش واردات شده بودند، گمرک و سازمان راهداری توافق کرده‌اند که به ازای هر دستگاه کامیون فرسوده که گواهی اسقاط دریافت کرده باشد، یک دستگاه کامیون دست دوم زیر ۳ سال ساخت از انبارهای گمرکات ترخیص شوند.

صدرالله بمانا، مشاور سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان عمومی حمل‌و‌نقل، پیش‌تر از موافقت رئیس جمهور با درخواست وزیر راه برای ترخیص حدود ۲ هزار دستگاه کامیون مانده در انبارهای گمرک خبر داده بود.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند با اجرای طرح واردات کامیون‌های دست دوم خارجی، علاوه بر آنکه مشکل کمبود کامیون نوساز و شبه نوساز در کشور تا حدودی برطرف می‌شود، مصرف سوخت نیز کاهش خواهد یافت و قیمت کامیون‌های فرسوده که در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی سنگین نجومی شده است، به‌شدت افت خواهد کرد.

ترخیص کامیون‌های دست دوم

انتقاد نماینده مجلس به واردات کامیون دست دوم

روح‌الله عباسپور، نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید، گفت:

«انتظار است مسئولان دولتی در سال جهش تولید به تولید در داخل توجه کنند نه واردات. با عنایت به اینکه در سال جهش تولید باید به افزایش تولید در داخل فکر و برنامه‌ریزی کرد، واردات این کامیون‌های دست دوم جای تعجب دارد.

باید از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه حمل‌و‌نقل ناوگان جاده‌ای استفاده کرد. به ‌جای واردات باید از تولیدات داخلی حمایت شود. واردات کامیون‌هایی که مستعمل و دست دوم هستند، قطعاً با راهبرد اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

سؤال ما از آقایان و مسئولان مربوطه این است که چرا کامیون دست دوم و مستعمل وارد می‌کنند و اگر قرار بر واردات است، حداقل کامیون‌های نو و مناسب باید وارد شود. توجه به واردات در سال جهش تولید سیاست درست و مناسبی نیست.»

اما برای آنکه بدانید کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند و جزئیات و آپشن های آنها چیست اینجا کلیک کنید.
همچنین برای آگاهی از تفاوت کامیون دست دوم اروپایی و آسیایی اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

مشکل ترخیص دو هزار کامیون دست دوم حل شد

کامیون مرسدس بنز واگن هود + مشخصات فنی و امکانات

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

نسخه کامل مستند آن مرد با ماک آمد درباره زندگی اصغر قندچی منتشر شد

منبع: زومیت




1 دیدگاه

  1. کامیون اروپای سه سال کرده نو هستند برای ما که هنوز ماک جنگی تو جاده ها مونه و باعث تصادف میشه این بهترین فکره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط