رانا پلاس با گیربکس شش سرعته ایران خودرو تولید می شود

از دست ندهید

مدیر عامل ایران خودرو از تولید رانا پلاس با گیربکس شش سرعته ایران خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

فرشاد مقیمی با اشاره به فعالیت‌های مختلف تحقیق، توسعه و نوآوری در محصولات ایران‌خودرو گفت: دستاوردهای ارزشمندی در حوزه ساخت داخل کسب کرده‌ و موفق شده‌ایم تهدیدات ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرده و با تکیه بر توان متخصصان کشور، شرایط ایجادشده را به نفع صنعت کشور هدایت کنیم.

وی با بیان این‌که به‌زودی اتفاقات مبارکی در ایران‌خودرو روی خواهد داد که ذی‌نفعان مجموعه از آن بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: برای بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خودروها مطابق با منویات مقام معظم رهبری، اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

رانا پلاس با گیربکس شش سرعته ایران خودرو

مقیمی از بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته در آینده نزدیک خبر داد و‌ گفت: راناپلاس نخستین محصولی خواهد بود که به این گیربکس مجهز خواهد شد.

وی تصریح کرد: طراحی موتور سه‌سیلندر و ارتقای موتور تی.‌یو.۵ نیز در راستای کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به این‌که در برنامه‌های توسعه‌ای، هیچ مشاوره‌ای از کشورهای خارجی نگرفته‌ایم، گفت: هر چند موضوع تحریم و فشارهای حاصل از آن اتفاق خوشایندی نیست، اما دستاوردهایی که در این دوران کسب کرده‌ایم قابل توجه است.

تاثیرات گیربکس شش سرعته

پیش از این معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه درباره این مگیربکس گفته است: در طراحی این محصول، از سنکرونایزرهای تریپل و دوبل استفاده شده که این عامل موجب خواهد شد سیستم تعویض دنده نرم تر از گیربکس BE باشد.

به گفته محمدرضا یوسفی، اضافه شدن یک دنده، بهبود قابلیت رانندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودروها به ویژه درسرعت ۱۲۰ کیلومتر را از مزیت های دیگر این محصول برشمرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه مورد نظر مطابق با زمان بندی درحال انجام فرآیند صحه گذاری است، خاطرنشان کرده است: این محصول دارای واریانت AMT نیز خواهد بود که در مرحله نخست روی خودروی رانا پلاس و با موتور EC5 در اواخر سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایکوپرس، وی هم چنین تاکید کرده است: در طراحی این محصول، از سنکرونایزرهای تریپل و دوبل استفاده شده که این عامل موجب خواهد شد سیستم تعویض دنده نرم تر از گیربکس BE باشد.

بیشتر بخوانید:

موتور EF پلاس و XU پلاس روی محصولات ایران خودرو

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

تولید و عرضه رانا پلاس + تغییرات ظاهری و مشخصات فنی خودرو




2 دیدگاه

  1. این گیربکس بی ای ۵یا ۶ پژو هست که هاخرین سری دستی گیربکس پژوعه و نسخه جدیدتری دیگه نداده چون اتومات شدن …..در واقع غول مرحله اخره و دیگه یه صدسالم با این گیربکس بریم دیگه اتومات مجبورن بزارن اونم چینی

  2. قرار نیست بلاخره یه گیربکس دستی هماهنگ برای دنا پلاس اتمسفر بزارن؟؟ اتومات که هیچی پول خون اجدادشونه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط