هزینه تعمیر و نگهداری خودرو بنزینی بیشتر از خودرو برقی است

از دست ندهید

براساس جدیدترین اطلاعات از بررسی های آماری، هزینه تعمیر و نگهداری خودرو های بنزینی ۵۰ درصد بیشتر از مدل‌های برقی است.

بیت ران – طبق داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل جدید کانسومر ریپورتس (Consumer Reports)، دارندگان خودروهای الکتریکی پلاگین در مقایسه با خودروهای بنزینی ۵۰ درصد بیشتر در هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری صرفه‌جویی می‌کنند.

این گزارش سراحتا اعلام می کند هزینه تعمیر و نگهداری خودرو بنزینی بیشتر از خودرو برقی است.

همان‌طور که منتظریم خودروهای برقی با خودروهای احتراق داخلی به برابری قیمت برسند، می‌توانیم خیال آسوده‌ای داشته باشیم که با درنظرگرفتن هزینه‌ مالکیت، پس‌انداز زیادی در رابطه با مالکیت خودروی الکتریکی وجود دارد.

جایگاه شارژ خودروی الکتریکی هزینه تعمیر و نگهداری خودرو
جایگاه شارژ خودروی الکتریکی

کانسومر ریپورتس از داده‌های نظرسنجی قابلیت اطمینان ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خود برای این مطالعه استفاده کرده است.

این اطلاعات شامل اطلاعاتی درباره هزاران خودرو برقی و بنزینی است.

تجزیه‌وتحلیل به این نتیجه رسید که رانندگان خودروهای الکتریکی (خودروی برقی باتری‌خور و خودروی برقی پلاگین هیبریدی) به‌طور متوسط ​​۵۰ درصد از نظر هزینه‌های نگه‌داری و تعمیر در طول عمر وسایل نقلیه بیش از خودروهای بنزینی صرفه‌جویی می‌کنند.

لازم به گفتن است که عمر وسایل نقلیه برقی ۲۰۰ هزار مایل یا ۳۲۰ هزار کیلومتر تعریف شده است.

در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری درباره‌ مطالعه‌ جدید خواهیم داشت.

زیرا کانسومر ریپورتس این داده‌ها را به‌عنوان بخش کوچکی از یک مقاله کامل برای مقایسه داده‌های هزینه مالکیت وسایل نقلیه برقی و بنزینی منتشر کرده است.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که وسایل نقلیه الکتریکی به‌طور متوسط ​​۶۰ درصد میزان تولید گازهای گلخانه‌ای کمتری نسبت به خودروهای بنزینی تولید می‌کنند.

خودروهای برقی به اندازه خودروهای بنزین‌سوز به تعمیر و نگه‌داری احتیاج ندارند

یافته‌های کانسومر ریپورتس درباره هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و مقایسه هزینه‌ مالکیت وسایل نقلیه برقی و بنزینی در مقاله‌ای کامل طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

برای این گزارش، طول عمر خودرو ۳۲۰ هزار کیلومتر تعریف شده است.

گابریل شنهار، مدیر مرکز تست خودرو کانسومر ریپورتس در این زمینه مطلبی را به اشتراک گذاشت:

« خودروهای برقی به اندازه خودروهای بنزین‌سوز به تعمیر و نگه‌داری احتیاج ندارند.

حتی اگر تعمیرات لزوماً هزینه کمتری نداشته باشند، این کار برای آن‌ها کمتر موردنیاز است.

علاوه بر اینکه نگه‌داری خودروهای برقی آسان‌تر و ارزان‌تر است.

بسیاری از خودروهای برقی شتاب بهتری در مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی دارند.

ضمن آنکه خودروهای برقی آلودگی مضر کمتری را به هوا منتقل می‌کنند.»

داده‌های کانسومر ریپورتس هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری زیر را برای خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و احتراق داخلی نشان می‌دهد:

  • خودروی برقی : ۰/۰۳ دلار در هر مایل
  • خودروی برقی پلاگین هیبریدی : ۰/۰۳ دلار در هر مایل
  • خودروی احتراق داخلی بنزینی : ۰/۰۶ دلار در هر مایل

پیشرانه‌ هزینه تعمیر و نگهداری خودرو

به‌ ویزه جالب است که دارندگان خودروهای پلاگین هیبریدی به اندازه مالکان خودروهای تمام‌الکتریکی پس‌انداز می‌کنند.

البته این موضوع منطقی به‌نظر نمی‌رسد!

خودروی پلاگین هیبریدی از پیشرانه بنزینی بهره می‌برد و همان نگرانی‌های مربوط به تعمیر و نگه‌داری خودروهای بنزینی برای آن‌ها مطرح است.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری از این مطالعه توسط کانسومر ریپورتس منتشر شود.

شاید این گزارش به ابهام‌های مطرح‌شده درباره‌ هزینه‌های خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

ابرخودرو چینی وارد فاز تولید شد؛ ۱۴۰۰ اسب بخار هیبریدی

پرقدرت ترین خودروی هیبریدی جهان

نیسان آریا برقی رونمایی شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط