15 C
Tehran
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹

مرسدس بنز کلاس S ؛ یک استودیوی خودران

از دست ندهید

در بازار خودرو ژاپن چه برندهایی پرفروش تر هستند ؟ + جدول آمار فروش

طبق آمار و گزارش‌های منتشر شده مشخص شده است که در بازار خودرو ژاپن چه برندهایی پرفروش تر و...

تست گوزن ؛ تستی از جنس مانور پذیری

خودروسازان و موسسه های استاندارد در جهان، تست های متنوعی را برای اندازه گیری ایمنی و قابلیت های هر...

افزایش محصولات آماده تحویل ایران خودرو / ادامه کاهش قیمت

با افزایش محصولات آماده تحویل ایران خودرو مدیرعامل این خودروسلزی از ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد. فرشاد...

مرسدس بنز کلاس S از فن آوری هایی ویژه برای اولین بار در صنعت خودرو استفاده کرده است.

بیت ران – مرسدس-بنز، نسل جدید لوکس‌ترین مدل خود و پرفروش‌ترین سدان لوکس جهان را رونمایی کرد.

کارخانه آلمانی می‌گوید که نسل جدید کلاس S اولین ماشینی در جهان خواهد بود که بی‌نیاز به نظارت راننده،‌ به‌طور خودران حرکت می‌کند.

مرسدس بنز کلاس S

مرسدس-بنز تغییر چهره مدل‌هایش را دو سال پیش با کوچکترین ماشینش، کلاس A آغاز کرد.

کلاس S آخرین مدلی است که در این روند به روز می‌شود.

به همین خاطر ظاهر ماشین تازگی ندارد.

بخش های مختلف ظاهری از جمله فرم کلی بدنه و چراغ‌ها قبلا در مدل‌های دیگر کارخانه دیده شده است.

مرسدس بنز کلاس S

آنچه کلاس S را از دیگر ماشین‌های بنز متمایز می کند، مجموعه بی‌پایانی از فن‌آوری‌هایی است که در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ماشین به گفته کارخانه از قبل هوشمند‌تر شده و می‌تواند خواسته‌های راننده را حدس بزند.

مثلا اگر در تاریکی شب راننده دستش را به سمت صندلی خالی سرنشین کناری دراز کند، ماشین چراغ‌های روی سقف را روشن می‌کند.

یا اگر راننده بخواهد آینه‌ها را تنظیم کند، ماشین با تشخیص جهت چرخیدن سر راننده می‌فهمد کدام آینه قرار است تنظیم شود.

ظاهر نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S، از قبل سادهتر طراحی شده است

مدیریت ماشین به عهده مرسدس بنز کلاس S است

بنز همراه با نسل جدید کلاس S، نسل جدیدی از سیستم مدیریت ماشین را هم عرضه کرده است.

این سیستم می‌تواند فرمان‌های صوتی راننده را به ۲۷ زبان مختلف فهمیده و اجرا کند.

اطلاعات از طریق یک نمایشگر ۱۲.۱ اینچی که در امتداد کنسول وسط قرار داده شده، نمایش داده می‌شود.

یک نمایشگر ۱۲.۱ اینچی دیگر روبروی فرمان قرار دارد که اطلاعات را به صورت سه‌بعدی و با توجه به زاویه دید راننده نمایش می‌دهد.

مرسدس بنز کلاس S

برای سرنشینان عقب دو نمایشگر قرار داده شده است.

همه این نمایشگرها به یکدیگر وصل هستند و می‌توان فیلم و اطلاعات را بین آنها رد و بدل کرد.

بنز برای راحتی سواری ماشین، کمک‌فنرهایی ساخته که مسیر را هزار بار در ثانیه بررسی کرده و فنرها با توجه به وضعیت جاده تنظیم می‌کند.

این سیستم در صورت احتمال تصادف از پهلو، در کثری از ثانیه ارتفاع ماشین را هشت سانتی‌متر افزایش می‌دهد تا ضربه به کف ماشین که محکم‌تر است وارد شود و سرنشینان آسیب کمتری ببینند.

همچنین برای اولین بار یک کیسه هوا در پشت صندلی‌ جلو برای سرنشینان عقب قرار داده شده که احتمال آسیب جدی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

داخل نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S با الهام از کشتی‌های تفریحی طراحی شده است
داخل نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S با الهام از کشتی‌های تفریحی طراحی شده است

یک استودیو در مرسدس بنز کلاس S

صندلی‌های نسل جدید سدان لوکس بنز ۱۸ موتور دارد و علاوه بر گرم و خنک شدن، سرنشینان را با ده روش مختلف ماساژ می‌دهد.

تعدادی از ۳۱ بلندگوی سیستم صوتی ماشین هم در داخل صندلی‌ها قرار داده شده تا به گفته مرسدس-بنز کیفیت موسیقی که سرنشینان می‌شنوند به خوبی یک استودیوی صدابرداری باشد.

بسیاری از این فن‌آوری‌ها جدید نیستند و قبلا در ماشین‌های شرکت‌های دیگر نظیر آئودی استفاده شده‌اند.

اما آن‌چه احتمالا برای اولین بار با نسل جدید کلاس S به صنعت خودرو معرفی خواهد شد، قابلیت رانندگی بدون نظارت راننده است.

مرسدس بنز کلاس S

سطح خودروان سه در مرسدس بنز کلاس S

سیستم‌های خودران موجود در بازار در حال حاضر در سطح ۲ هستند.

در این سطح، بخشی از کنترل به ماشین سپرده می‌شود، اما راننده همیشه باید هشیار بوده و دستش را روی فرمان نگه دارد.

بنز می‌خواهد اولین کارخانه‌ای باشد که ماشین‌هایش در سطح ۳ خودران است.

در این سطح راننده می‌تواند در مسیرهایی محدود، پس از سپردن رانندگی به ماشین، نگاهش را از جاده بردارد.

مرسدس بنز کلاس S
هنگام تصادف از پهلو، در کسری از ثانیه ارتفاع ماشین هشت سانتی‌متر افزایش پیدا می کند

هنگام تصادف از پهلو، در کسری از ثانیه ارتفاع ماشین هشت سانتی‌متر افزایش می‌یابد

بنز می‌گوید که این سیستم خودران از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در آلمان عرضه خواهد شد.

احتمالا این سیستم بیشتر در ترافیک‌های سنگین استفاده خواهد شد.

با این سیستم ماشین می‌تواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل را در اختیار داشته باشد.

تنها شرط این است که راننده باید در موقعیتی باشد که ظرف ده ثانیه بتواند کنترل ماشین را در اختیار گیرد.

آلمان تنها کشوری است که قوانینش اجازه استفاده از این سیستم را می‌دهد.

استفاده از سطح ۳ خودران در کشورهای دیگر هنوز قانونی نیست.

بنز می‌گوید برای به کارگیری آن در بازارهایی نظیر آمریکا با دولت‌ مذاکره خواهد کرد.

بنز برای کسب مقام اول در ارائه سطح ۳ خودران در رقابتی نزدیک با ب‌ام‌و قرار دارد.

رقیب آلمانی بنز می‌گوید که سیستم خودران خود را سال 2021 با شاسی‌بلند الکتریکی‌اش به نام آی-نکست عرضه خواهد کرد.

فروش نسل جدید کلاس S از چند هفته دیگر آغاز می شود و اولین ماشین‌ها در زمستان به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز کلاس اس رونمایی شد

پیشرانه های مرسدس بنز برای نسل جدید کلاس S

۵ دلیل برای خرید مرسدس بنز S کلاس قدیمی

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید را در این گزارش تصوری تماشا کنید. بیت ران - شرکت رنو تصاویر تازه‌ای...

پرواز کیش – دوبی از سر گرفته شد +...

پرواز کیش - دوبی که در پی شیوع ویروس کووید 19 متوقف شده بود، طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد. جزئیات زمانبندی...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو ؛ طوفان رنو...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو توسط شرکت رنو معرفی شدند. طراحان رنو از طراحی زشت نسل اول این خودرو و طراحی معمولی نسل...
با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز؛

کاهش قیمت بلیت تهران – استانبول ادامه دارد

با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز کاهش قیمت بلیت تهران - استانبول با حضور ایرلاین های ایرانی و افزایش پروازها ادامه دارد. بیت ران -...
راننده رایگان به چه کسی می گویند؟

نیکلاس لطیفی راننده فرمول یک ایرانی تبار کیست؟

نیکلاس لطیفی راننده ایرانی تبار حاضر در عرصه فرمول یک ، راننده رایگان است، اما لطیفی کیست و راننده رایگان به چه کسانی می...

پست‌های مرتبط