طرح کلید به کلید نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهری

از دست ندهید

در طرح کلید به کلید نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهری کشور کدام خودروها به رانندگان تاکسی تحویل داده می شوند؟

بیت ران – گروه صنعتی ایران خودرو براساس تفاهم‌نامه‌ با اتحادیه تاکسی‌رانی شهری کشور ۵۰ هزار تاکسی فرسوده را ظرف مدت یک‌سال نوسازی می کند.

علیرضا اسکویی، مدیر عملیات فروش ایران خودرو با اشاره به این که فرآیند اجرای تفاهم نامه نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی از مرداد ماه امسال آغاز شده، گفت: تاکنون دو هزار و ۲۲۳ نفر در این طرح پیش ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۹۳ نفر واریز وجه انجام داده و خودروی ۱۶۱ متقاضی نیز فاکتور شده است.

وی تصریح کرد: هیات وزیران به منظور رفع مشکلات موجود در نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی کشور و نیز رفع مشکل مالکان تاکسی که برای نوسازی به اسقاط تاکسی فرسوده خود اقدام کرده‌اند، با شماره‌گذاری پنج هزار دستگاه خودروی تاکسی دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار تا پایان مهر ماه امسال موافقت کردند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو خاطرنشان کرد: ایران خودرو پنج هزار تاکسی با استاندارد یورو چهار را تا پایان مهرماه امسال تحویل رانندگان تاکسی می دهد.

اسکویی افزود: ۴۵ هزار دستگاه تاکسی دیگر نیز منتظر تصمیم مراجع ذی‌صلاح و ارایه مجوز تولید و شماره گذاری خواهد بود.

رانندگان محترم تاکسی تا قبل از حمل خودرو به نمایندگی الزامی به تحویل تاکسی فرسوده ندارند

وی با اشاره به این که در حال حاضر  ایران خودرو تنها شرکت خودروساز تولید کننده خودروهای دوگانه سوز دارای شرایط لازم برابر استاندارد شورای عالی ترافیک برای ناوگان حمل و نقل کشور است، افزود: این شرکت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، خودروهای سمند پایه گاز سوز ای.اف.۷ و پژو ۴۰۵ دوگانه سوز را تحویل رانندگان تاکسی می دهد.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو تاکید کرد: اجرای این طرح به صورت کلید به کلید بوده و رانندگان محترم تاکسی تا قبل از فاکتور، شماره‌گذاری و حمل خودروی تاکسی نو به نمایندگی محل تحویل، الزامی به تحویل تاکسی فرسوده به مراکز اسقاط ندارند، لذا نهایتا تحویل تاکسی نو ملزم به تحویل تاکسی فرسوده خواهد بود که می تواند در یک روز اتفاق بیفتد.

به گزارش ایکوپرس، اسکویی تاکید کرد: اجرای این روش که با مشارکت و همکاری نزدیک دستگاه‌های مختلف از جمله راهور ناجا و وزارت کشور صورت می پذیرد، با وجود مشکلات فراوان اجرایی، صرفا به منظور جلوگیری از قطع کسب درآمد تاکسی‌داران، تا پایان طرح ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

تاکسی های خودران امسال عملیاتی می شوند؟

بیمه رانندگان به همه تاکسی رانان تعلق خواهد گرفت




1 دیدگاه

  1. باسلام خدمت بچه های بیت ران
    من راننده تاکسی ون هستم و چند وقتی هست که برای نوسازی ناوگان تاکسی کشور به من هم پیام اومده ولی خب سوال من اینه که آیا خوروساز ها ون دارن که تولید کنند و من هم توان پرداخت داشته باشم چون باتوجه به آمار قیمتی که از ون های نو موجود بازار ( آن هم اندک ) که پلاک تاکسی داشته باشن اطلاع داشته باشید چیزی حدود ۵٠٠ میلون قیمت گذاری میکنند .
    متاسفانه من هم سردرگم هستم که آیا برای نوسازی ثبت نام کنم یا نه ؟!!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط