خودرو برقی ارزان ؛ قیمت چهار هزار دلار

از دست ندهید

خودرو برقی ارزان چینی با نام هانگوانگ مینی با استقبال گسترده در چین روبرو شده است این خودرو تنها چهار هزار دلار قیمت دارد و تاکنون ارزان‌ترین خودرو برقی جهان است.

بیت ران – ولینگ، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز امریکا و سایک موتورز چین، خودرویی تمام‌برقی با نام هانگوانگ مینی EV را با قیمت ۴ هزار دلار به تعداد ۵۰ هزار دستگاه پیش‌فروش کرده است.

شرکت ولینگ موتورز در سال ۲۰۰۲ با سرمایه‌گذاری مشترک غول‌های خودروسازی چین و امریکا شگل گرفت. براین اساس، ۵۰/۱ درصد از سهام این شرکت به سایک موتورز و ۴۴ درصد به جنرال موتورز اختصاص دارد. به همین دلیل، SGMW مخفف حرف ابتدای سایک موتورز، جنرال موتورز، ولینگ موتورز هم نامیده می‌شود. تمرکز ولینگ، بر تولید خودروهای متنوع سواری، ون و کراس‌اور با پیشرانه بنزینی است؛ اما برای عرضه محصولات تمام الکتریکی هم تلاش می‌کند.

ولینگ هانگوانگ مینی (Wuling Hongguang Mini) خودرویی تمام‌برقی است که چندماه پیش، رونمایی شد. این خودرو کوچک شهری، ۲,۹۱۷ میلی‌متر طول ۱,۴۹۳ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۱ میلی‌متر ارتفاع با فصاله محورهای ۱,۹۴۰ میلی‌متر دارد.

Wuling

پیشرانه

موتور برقی هانگوانگ مینی، ۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و متصل به باتری‌های ۹/۲ یا ۱۳/۸ کیلووات ساعتی است. این خودرو اقتصادی، نهایت سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و شعاع حرکتی ۱۲۰ تا ۱۷۰ کیلومتر فراهم می‌کند که برای استفاده شهری، کافی به‌نظر می‌رسد. جالب‌تر اینکه، هانگوانگ دارای ۴ صندلی برای سرنشینان بزرگ‌سال و فاقد صندوق عقب است. به بیان بهتر، امکان حمل هم‌زمان ۴ مسافر و بار‌ وجود ندارد؛ اما می‌توان با جمع کردن صندلی‌های ردیف دوم، این قسمت را به حمل بار با فضای بسیار خوب ۷۴۱ لیتر اختصاص داد.

در مدتی حدود یک ماه، تعداد ۵۰ هزار دستگاه هانگوانگ مینی، برای بازار چین پیش‌فروش شده است. آستانه قیمت این خودرو در زمان تحویل نهایی، ۲۸,۸۰۰ یوان معادل ۴,۱۶۴ دلار برای مدل مجهز به باتری‌های ۹/۲ کیلوات ساعتی خواهد بود. نسخه‌ی دارای باتری ۱۳/۸ کیلووات ساعت، ۵۵۰۰ دلار قیمت دارد.

منبع :زومیت

بیشتر بخوانید:

موتور و گیربکس کراس اوور سایپا / وانت جدید سایپا / تست ایمنی شاهین

فوتون تونلند؛ وانت میان رده چینی + عکس و مشخصات فنی




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط