پژو 407 از ابتدا ؛ این خودرو ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

تصمیم جدید قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت

در جلسه ای با حضور دو خودروساز بزرگ کشور تصمیم جدید قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت نهایی شد....

شورای رقابت قیمت ‌گذاری خودرو را رد کرد + جزئیات

رئیس شورای رقابت با رد هرگونه ادعایی مبنی بر توافق این شورا با ستاد تنظیم بازار درباره‌ فرمول نهایی...

شرایط فروش فیدلیتی (FIDELITY) به اتمام رسید، فروش بعدی چه زمانی خواهد بود؟

شرایط فروش فیدلیتی (FIDELITY) بهمن موتور که امروز نخستین روز خود را پشت سر می گذارد، به پایان رسید....

این بار به سراغ یک محصول ماندگار اما بی نام و نشان یعنی پژو 407 رفته ایم که از اول حضورش در ایران، از نبود مشتری زجر می کشد.

بیت ران – مجتبی نبی زاده: پژو 407 یک اسطوره کم نظیر است.

خودروهای سری 4 پژو، برای من، همیشه یادآور خودروهای سری 3 بی ام و است.

سری 4 پژو اما ماموریتی مهم تر داشته است.

خودروهای پژو سری 4 ثابت کردند، یک خودروی دیفرانسیل جلو هم می تواند جذاب باشد.

اما ایران خودرو، از بدو حضور پژو 407 آن را زجرکش کرد.

حضور نداشتن نسخه هایی با موتور حجیم تر و نبود قیمت گذاری مناسب، شلیک دو گلوله به قلب پژو 407 بود.

پژو 407 کشته نشد، ولی تا همین امروز زجر می کشد.

پژو 407
پژو 407

بررسی و نظراتی که در ادامه می خوانید، در مورد نسخه عرضه شده در ایران است.

نمای ظاهری پژو 407

پژو 407 از نظر مشخصه های ابعادی ادامه دهنده راه سری 4 پژو بوده است.

دماغه طویل، فاصله محوری زیاد و ظاهر کوچک صندوق همان مشخصه های 405 و 406 است که در این خودرو هم ادامه یافته است.

407 چهره ای استوار و با صلابت و در عین حال مهربان و خوشرو دارد.

پژو 407
پژو 407

نمای جلو

همان طور که گفته شد، پژو 407 پوزه بزرگی دارد.

کاپوت کشیده است و خطوط طراحی آن سال های پژو ( همچون 206 و 207 ) روی کاپوت رعایت شده است.

مهربانی و خوشرویی چهره 407، مربوط به چراغ های آن است.

چشم (چراغ) های 407 به راننده حس همبستگی می دهد و از او می خواهد نگران هیچ چیزی نباشد.

چون شیر کم نام و نشان حواس اش به همه چیز است.

پژو 407
پژو 407

ورودی هوای خودرو بسیار بزرگ و اغراق شده است.

البته این برای قلب پر حرارت گربه سان فرانسوی، خوب است.

مه شکن ها نیز در گوشه های سپر جای گرفته اند.

گویی مه شکن ها، دندان های کناری یک شیر هستند.

نمای جانبی

در نمای جانبی نیز، این خودرو از اصول طراحی پژو پیروی می کند.

آینه های جانبی روی درها قرار گرفته اند.

دستگیره های این خودرو از نوع آسان باز شو هستند.

در آن سال ها هنوز زه از مد نیفتاده بود، برای همین روی پژو 407 هم دیده می شود.

رینگ های این خودرو نیز بر زیبایی نمای جانبی افزوده است.

پژو 407
پژو 407

نمای عقب

در نمای عقب با چراغ هایی طرف هستیم که در هیچ خودروی دیگری تکرار نشده است.

یک بال کوچک هم روی صندوق عقب کار شده است.

پژو 407
پژو 407

نمای داخلی پژو 407

هر چند ایران خودرو نخواست تا از این خودرو استفاده زیادی ببرد، اما طراحی داخلی اش را کپی کرد.

طرح داشبورد، رودری ها و پشت آمپر سورن های بعد از سال 90 از 407 کپی شده است.

صندلی ها ارگونومی مناسبی دارند و در سفرهای طولانی اذیت کننده نیستند.

دکمه های داشبورد نیز در دسترس است.

فرمان این خودرو اما به دلیل طراحی قدیمی تر، کمی توی ذوق می زند.

باطن پژو 407

پلت فرم و ایمنی

پژو 407 از پلت فرم PSA PF3 استفاده می کند.

این پلت فرم از ایمن ترین پلت فرم های جهان است.

این خودرو توانسته است در سال 2004، 5 ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکپ دریافت کند.

پژو 407
پژو 407

یکسال بعد از آن، پژو 407 کوپه نیز توانست 5 ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکپ دریافت کند.

در این خودرو 6 عدد (راننده/ سرنشین جلو/ جانبی) کیسه هوا به کار رفته است.

تست تصادف پژو 407

ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی هستند و سیستم های ترمزی که در این خودرو به کار رفته اند عبارت اند از:
ABS – EBA – EFB – REF – ESP – ASR

موتور و گیربکس خودرو

موتور خودرو از نوع دو لیتری تنفس طبیعی است.

این موتور قادر به پاس کردن استانداردهای یورو 4 بوده است.

موتور پژو 407 که با کد EW10 A شناخته می شود، قادر است 140 اسب بخار در 6هزار دور بر دقیقه و 200 نیوتون متر در 4 هزار و 100 دور بر دقیقه تولید کند.

موتورهای EW در واقع سری اصلاح شده و بروز شده سری XU هستند که مشکلات آن ها همچون واشرسوزی را ندارند.

همچنین این موتورها استهلاک و مصرف کمتری نسبت به سری XU دارند.

این خودرو با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتومات عرضه شده است.

شتاب صفر تا صد در نسخه دنده ای 9 ثانیه و در نسخه اتوماتیک 10.1 ثانیه است.

قیمت گذاری نامناسبی که ایران خودرو روی این خودرو انجام داد، پژو 407 را به جنگ با خودروهایی با موتور حجیم فرستاد.

این خودرو شاید شتابی در حد ماکسیما نداشته باشد، ولی به دلیل موتور پر قدرت و گیربکس هماهنگ، می تواند شتابی در حد دنا پلاس توربو داشته باشد.

با این که حدود 200 کیلوگرم سنگین تر است و 10 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به دنا تولید می کند.

مصرف سوخت خودرو در نسخه دنده ای در سیکل ترکیبی 8.3 و در نسخه اتومات 8.8 است.

حداکثر سرعت این خودرو در نمونه اتوماتیک به 230 کیلومتر در ساعت نیز می رسد. (غیر رسمی)

سیستم تعلیق و سواری

نوع خاصی از سیستم تعلیق دوجناقی در چرخ های جلوی این خودرو بکار رفته‌است.

برخی خودروهای با اندازه متوسط به بالا مانند هوندا آکورد (از ۲۰۱۳ به بعد مک فرسون)، مزدا ۶ و بسیاری از انواع ماشین‌های مسابقه دارای این سیستم تعلیق در چرخ‌های جلو هستند.

این نکته سیستم تعلیق چرخ های جلوی این خودرو را از بسیاری خودروهای هم رده، جدا می‌کند.

موتور این خودرو حریف ماکسیما و یا سوناتا نیست، ولی از نظر هندلینگ یک سر و گردن از آن ها بالاتر است.

از نظر نرمی سواری هم باید گفت که در حد آن ها ظاهر می شود.

فرمان این خودرو نیز نرم و دقیق است.

پژو 407
پژو 407

پژو 407 چه امکانات و آپشن هایی دارد؟

لیست کامل آپشن های این خودرو به شرح زیر است:

استاندارد آلایندگی

یورو 4

ترمز

 جلو عقب دیسکی و ABS – EBA – EFB – REF – ESP – ASR

کیسه هوای ایمنی

6 عدد (راننده/ سرنشین جلو/ جانبی)

فرمان

کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

سیستم تهویه

تهویه هوا اتوماتیک با کانال عقب

سیستم صوتی

رادیو دیجیتال به همراه MP3 و CD با کنترل پشت فرمان

چراغها

اتولایت / مه شکن جلو / سیستم شست و شو چراغ ها

آینه‌ها

تنظیم برقی آینه های جانبی / آینه الکتروکرومیک راننده

شیشه ها

شیشه بالابر جلو و عقب برقی

تزئینات

سانروف، پرده شیشه عقب / کنسول صندلی عقب با جای لیوان

تجهیزات ایمنی

6 عدد (راننده/ سرنشین جلو/ جانبی) کیسه ی هوا

رینگ و لاستیک

205/60R16
 

صندلی

تنظیم برقی صندلی

سایر تجهیزات

کروز کنترل / سنسور پارک عقب

معایب پژو 407

کمبود قطعات یدکی، کمبود تعمیرکار ماهر و عرضه نشدن نسخه 6 سیلندر از معایب این محصول پژو هستند.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی گرند ویتارا بررسی شد؛ آیا ارزش خرید دارد؟

هایما S7 بررسی شد؛ آیا ارزش خرید دارد؟

لیفان ایکس ۶۰ بررسی شد + عکس و راهنمای خرید

جک S3 بررسی شد؛ این خودرو ارزش خرید دارد؟

سایپا آریو یا رنو تندر ۹۰ پلاس؛ کدام اتوماتیک برتر است؟




7 دیدگاه

  1. من یه دونه ترتمیزشو دارم توی این ده سال ۱۲۰ هزار کیلومتر رفتم فقط روغن و بنزین و لنت عوض کردم، لوازمش با خیلی ماشینها مشترکه با ۲۰۶ و زانتیا تعمر کارشم همون ۲۰۶، در کل ماشینیه که چون دلال ها روش دست نزاشتن به قیمت نیست، ولی برای کسی که میخواد ماشین ایمن و راحتی سوار بشه عالیه، روش تعصب ندارم ولی واقعا یه چرخش می ارزه به ۲۰۶ و ساندرو و ال ممد.

    • قیمتش باقیمت کمری تویوتا تقریبا برابر بود و کمری ۲۰۰۵ هم واقعا رخ زیبایی داشت. کمتر کسی حاضر بود اینو جای کمری بخره.

    • آقا من میخام بخرم . شما که یه عمر داشتی واقعا برا تعمیر و قطعه و این چیزا مشکلی نداری؟ از نظر تعمیر جلوبندی و موتوری و برقی مکانیک خاصی میخاد؟

  2. نباید این ماشین رو با خودروهای مونتاژ داخل از خانواده پژو و سمتد و ال 90 و … مقایسه کرد از هر لحاظ یه سروگردن بالاتره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

افزایش قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور + موتوری که شبانه ۹۰ میلیون گران شد!

قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور برای سومین بار در سه ماه گذشته گران شد. میانگین افزایش قیمت، ۲۰ درصد...

مجلس موافق واردات خودروهای دست دوم ؛ واردات خودروهای...

با موافقت مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از  پنج سال ، احتمال واردات خودروهای دست دوم به ایران قوت گرفت. بیت ران...

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار می‌شود. با سه محصول جدید...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

پست‌های مرتبط